Ga naar inhoud

review Fabia II Combi 1.2 tsi 77 kw greentech ambition


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

met trommelremmen

De remmen doen het trouwens prima, merk niks van dat er achter geen schijfremmen zijn (al kan je natuurlijk zoiets pas zeggen als voor een x-aantal uren recente en concrete ervaring hebt met schijfremmen achter, waarmee deze uitspraak natuurlijk aperte bullshit is, om het maar zachtjes uit te drukken) Heb daarmee precies op tijd 8 wilde zwijnen ontweken, en die steken niet erg goed af in het donker tegen het zwarte asfalt. Aan een kant wel leuk dat je dan een keer wilde zwijnen ziet (voor mij de eerste keer), maar volgende keer toch graag anders (alhoewel het soms weer beter is om dan in een auto te zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw we kunnen van t weekend nu wilde spareribs bij je komen eten ?

Maar zoals ik je toen al vertelde en probeerde uit te leggen, wordt er welliswaar hedentendagen negatief geoordeeld over trommelremmen

Maar ook die zijn verbeterd en bij lichtere wagens met weinig vermogen en zonder DSG bakken en Tuning is het een prima oplossing !

En zoals ik toen ook al zei, met nat weer heb je met een trommel eerder grip tijdens remmen dan met een schijf.

Ps: Wil je niet van die kleine letters gebruiken !!

Moet ik weer die leesbril uit de koker halen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Ed, achteraf bezien waren het wijze woorden, maar je moet toch altijd eerst alles zelf ervaren weet je wel.... Viel me trouwens op dat die Dacia Dusters ook trommels achter hebben, dus ook in de categorie onnodig windvangende logge monsters wordt het zelfs toegepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die logge voorkant is natuurlijk al remmend

en daardoor kunnen ze trommels gebruiken !

Maar achdat ik toen al wijze woorden sprak was voor me zelf al duidelijk hoor !

Maar de wijsheid komt met de jaren, en die leeftijd heb je nu dus bereikt ! :P:DB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Gisteren naar de dealer geweest voor de 15.000 km beurt. Ik moest 150 euro afrekenen.

Er zijn wat vloeistofjes aangevuld, de olie is geheel ververst. Verder stond er niets speciaals op de bon. Motorkarakter is niet veranderd in ieder geval :lol:

De versnellingsbak wil vanuit stilstand af en toe niet in 1 keer in de eerste versnelling. Ze hadden wat "instellingen" bekeken, maar die waren allemaal goed. Als het erger werd moest ik terugkomen. Alleen wordt het niet erger, maar het wordt ook niet minder. Het is ook niet iets waar niet mee valt te leven, even koppeling ietsje op, en het gaat weer, maar ik had het met mijn vorige auto's eigenlijk nooit.

Leenauto: een Octavia 1.6 MPI. Beoordeling: ik wil niet ruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
  • 6 maanden later...

Na meer dan 4 jaar en 112.000 km is het er dan toch van gekomen: De topsnelheid. Die is op de navigatie: 195 Km/u  De bandenspanning was niet op orde, en er was zo'n 80 Kg bagage aan boord en een 23 Kg zware kinderstoel. Zeker is wel dat 200 Km/u niet (meer) gaat lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop toch wel dat je alleen als levend wezen in de wagen zat ???
Onverantwoord met een kind aan boord deze snelheden te rijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rosinfield said:

200+  moet ik dan makkelijk kunnen halen, lijkt me. Maar ik ga het niet eens proberen, want het boeit me eigenlijk niet (meer).

Ja, en die verlaging is op zo'n moment vast ook heel fijn ;) 

 

2 uur ago , EdK said:

Hoop toch wel dat je alleen als levend wezen in de wagen zat ???
Onverantwoord met een kind aan boord deze snelheden te rijden....

Heel simpel: als het zonder kind verantwoord is, dan is het met kind ook verantwoord. Verantwoord houdt ook in dat andere verkeersdeelnemers niets overkomt, en ook dat het kind nog een papa heeft na het experiment. Dat ik dit alleen doe als ik het verantwoord acht moge blijken uit het feit dat ik er geen enkel probleem mee heb om een eventuele gelegenheid meer dan 4 jaar af te wachten. Niet alleen de kleine kindertjes maar ook veel volwassen lagen op bed. ;)  Een uitgestorven snelweg, en met inhalen minstens 1 baan er tussen.... Tja, wat kan er dan misgaan? 

Maar voor je gemoedsrust: er was geen kind aan boord. ;)

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur ago , Skoody Boo said:

Tja, wat kan er dan misgaan? 

Evenzogoed nog veel meer dan je soms denkt.

Bv een klapband !?
Ondanks dat je misschien nog veel profiel hebt kan het je overkomen.
Maar om niet als de moraalridder over te komen, in mijn motorfiets tijd ben ik ook wel eens harder gegaan hoor, en ook over die 200Km grens.
Ja op twee wieltjes........ja ik weet het onverantwoord op de afsluitdijk bij nacht.....8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Skoody Boo said:

Maar die over die afsluitdijk: dat was vast leuk :)

 

 

 

 

Die was heel erg leuk, maar ook onwerkelijk.

en je moet zo ver vooruit kijken dat het ook erg vermoeiend is..

Maar die pan european st1100 V4, ging steeds beter op de weg liggen als de snelheid omhoog ging...

 

tsja vloegel......waren mooie tijden...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe