Ga naar inhoud

ruitschade


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

how , menno

Inderdaad moet je je groene kaart laten zien bij CG

maar dat had ik ook toendertijd bij CG met me 206 van merk kleine antenne's !

En verzekering ging alles betalen, tsja 3 of 4 weken erna een rekening van 3 of 4 honderd florijnen

Want de verzekering betaalde geen cent !!

Maw nooit die glasboeren geloven maar altijd je verzekeringspapieren met een leesbril lezen in deze !!

Dat zijn de enige regels die gelden !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het kost ook geen eigen risico of bonus\malus, schadevrije jaren etc! ( toch? :P)

Hangt maar net van je verzekering en dekking af..

Maw nooit die glasboeren geloven maar altijd je verzekeringspapieren met een leesbril lezen in deze !!

Dat is inderdaad waar, en ik heb die lettertjes gelezen (heel boekwerk!) en heb gezien dat het lang niet bij alle verzekeraars en pakketten inbegrepen is. Heb er in veel gevallen nog achteraan gebeld om te vragen of het echt zo is zoals het er staat. Bij sommigen verlies je direct je B/M voor dat jaar, bij kapotte ruit zak je zelfs een trede zoals bij één schade. Ook kan het zo zijn dat een sterretje of kapotte ruit niet vervangen wordt bij een aanrijding, storm of vandalisme. Sommige hebben echt kromme regels, en dat is waarom ik nu de hoofdprijs betaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Op de ruit denk ik, ik heb hem ook nog even schoon gemaakt om te zien of er een streep zou vormen. Heb verder niet op de lak gekeken omdat ik er eigenlijk zeker van was dat hij op de ruit kwam. het was echt recht in mijn gezicht, dus ik knipperde zelfs met mijn ogen uit reflex. Echt zo'n schijt asfalt korrel, ligt er vol mee daar.

Nu dus op naar huis, laat het zo wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ook op de randen van je glas

Heb ook eens zo'n situatie gehad en dacht ook dat er niets aan de hand was, maar bleek precies op rand van glas de steen terecht gekomen te zijn

Kwam ik achter toen hij uiteraard begon te scheuren richting binnenspiegel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon niks ernstigs ontdekken. Zag wel een dutsje in mijn glas ongeveer daar waar ik dacht dat hij zou komen maar was oppervlakkig. Heb er daarvan rechts bij de bijrijder een veel ergere zitten naar verhouding.

Gelukkig maar dus. En goeie tip Ed, de buurman had dat ook en kwam er volgens mij pas achter toen hij weer uitstapte en nog eens goed keek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Gisteravond op de a6 en enorme knal tegen de voorruit. Zagen niets maar vanmorgen bleek er toch een barst van 7cm helemaal onderaan in het midden te zitten. Afspraak voor vrijdag bij CG. Ging keurig, checkten ook om welke ruit het ging (met sensor). Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regensensor, antenne, getinte band boven aan je ruit. Juiste bevestiging van je spiegel (remember het debacle met de laag geplaatste spiegels!).

Kortom, vele dingen om op te letten.

Daarnaast moeten ze vaak bij de demontage/montage je hemelbekleding en de binnenbekleding van de A-stijlen loshalen. Daar zitten vaak speakers en/of trigger mechanismen van gordijn airbags...

Link naar reactie
Delen op andere sites

antenne zit op het dak en heeft er een in een van de zijraampjes bij de Yeti

Dus daar hoef je niet voor op te letten.

Bij Carglas moet je alleen opletten op door hun gemaakte schade als ik zo de verhalen lees en hoor van derde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Gisteren barstje in voorruit linksonder. Vandaag 2 x zo groot geworden (ca 15 cm). Wat te doen, zit in Vogezen. Neem aan dat wanneer ik het hier wil/moet laten doen, dat het dan via ANWB moet? Of zou Carglass alhier ook mijn verzekeringsbewijs accepteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon laten zitten. geen verwarming aan op voorruit.

en je raam gaat er echt niet uitkomen hoor.

en zolang het niet in je rechtuit rijden zicht zit is er verder niets aan de hand en haal je nederland over 2 weken nog makkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe