Ga naar inhoud

ruitschade


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ontdekte vanmorgen een piepklein plekje op de voorruit. Geen ster, alleen een zeer kleine en oppervlakkige beschadiging. Vraag mij nu af wat wijsheid is. Carglass laten komen voor zo'n ieneminie plekje is ook weer zoiets, vorst is bijna voorbij. Of kan ik het tzt gelijk met beurt of iets dergelijks bij de dealer laten doen. Ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen man! Waar zit het ergens?

Geen idee, hoe ben je verzekerd? Mag je maar één sterretje per jaar, B/M?

Als het gewoon gedekt is zou ik er wel wat aan laten doen of in ieder geval iemand naar laten kijken. Desnoods aan het eind van het jaar zodat je niet per ongeluk echt een sterretje krijgt en je 'reparatie tegoed' voor dat jaar kwijt bent (gok dan ook zomaar dat ze die 2 tegelijk kunnen fixen). Ruit vervangen is bij de meeste verzekeringen duurder :P

aangepast door PC-fre@k
Denk weer sneller dan ik type...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontdekte vanmorgen een piepklein plekje op de voorruit. Geen ster, alleen een zeer kleine en oppervlakkige beschadiging. Vraag mij nu af wat wijsheid is. Carglass laten komen voor zo'n ieneminie plekje is ook weer zoiets, vorst is bijna voorbij. Of kan ik het tzt gelijk met beurt of iets dergelijks bij de dealer laten doen. Ideeen?

Het maakt niet echt uit dat de vorst bijna over is. Door trillingen kan hij ook ineens groter worden. Een beetje lijm erin van Carglass of Autotaal en je ziet er niets meer van! Ik zou hem laten vullen met hars, zo heet dat geloof ik.

Je verzekering dekt vaak alles. En ik zie ze ook vaak in winkelcentra staan, kun je er zo langs rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet repareren de meeste dealers/garages die sterretjes niet zelf, maar laten ze een locaal bedrijf waarmee ze een leuke deal mee hebben langskomen om het te regelen.

Ik heb helaas ervaring met Carglass en Autotaalglas. (Diverse sterretjes en intussen 3 nieuwe ruiten in de afgelopen 8 jaar).

Het laatste sterretje werd in een paar uur een barst... ongeveer zoals in de reclame: verwarming er op en het sterretje werd een flinke barst.

In dit geval was het gewoon de climate control die vanzelf inkwam na 2 uur pauze op weg naar huis van mijn wekelijkse 'ritje'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar denken dat ze dat overdrijven :P

Je kan er voor nu een plakkertje op doen als er vuil ik kan gaan zitten, krijg je ook vaak van je verzekering. En dan een keer bij gelegenheid een beetje HPX3 (3 ipv 2 tegenwoordig als ik de reclame mag geloven) dr in laten doen dan is alles weer mooi glad en heb je weer aan je plicht voldaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook even bij Carglass voorbij gaan en vragen, ook ooit eens gedaan. Deden ze niet moeilijk om en ik kon na een paar minuten weer weg. Hoefde nog geeneens de verzekeringsgegevens achter te laten.

Met die jongens op de parkeerplaats moet je even uitkijken. Enkele verzekeringsmaatschappijen zijn wat wantrouwend omdat die jongens toch wel heel veel declareren. Een paar weken geleden was er zelfs melding dat die kosten soms niet meer vergoed worden en dan komen ze met de rekening alsnog bij ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens op zaterdag langs een Makro rijden.

Voor mijn gevoel checken ze daar iedere week alle ruiten in een poging ze meteen te mogen repareren. (Gemerkt bij meerdere vestigingen)

In het laatste jaar met mijn 206 kreeg ik iedere keer een briefje onder de ruitenwisser om de ster te repareren die zij vonden.

Maar Carglass had daar toch echt al wat aan gedaan :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk Sodela. Kijk uit met die parkeerplaats jongens. Vaak zijn het bedrijven die in het buitenland gevestigd zijn en waarvan de monteur 3 woorden Nederlands spreekt. Ervaring leert dat de reparaties soms niet of heel slecht uitgevoerd worden en tegen een hogere prijs dan de reguliere herstellers. Je kunt behoorlijke problemen met je verzekeraar krijgen. Soms staat er zelfs in je polisvoorwaarden waar je ruitschades dient te laten herstellen. Als er geen geld van de verzekeraar komt dan weten die cowboys je zelf wel te vinden. Soms doen ze zaken met een louche incassobureau (The Rottweiler Boys)en die wil je ook niet op je stoep hebben staan. Wel leuk voor de buren overigens. Als trouwens de beschadiging te klein is dan is herstel vaak niet eens mogelijk. Ik heb zelf momenteel ook 2 van die plekjes/pitjes waar gewoon niks aan gedaan kan worden. Er moet echt wel sprake zijn van een structurele beschadiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim, leuk jou ook hier te zien! Het wordt steeds leuker. Dank voor je opmerkingen. Wilde al morgen langs CG rijden, maar laat dat nu maar even. Het is idd zo klein en oppervlakkig dat je je best moet doen om het te zien en ik eerst ook niet kon zien of het beschadiging of vuil was. En gelukkig zit het ook aan de passagierskant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk Sodela. Kijk uit met die parkeerplaats jongens. Vaak zijn het bedrijven die in het buitenland gevestigd zijn en waarvan de monteur 3 woorden Nederlands spreekt. Ervaring leert dat de reparaties soms niet of heel slecht uitgevoerd worden en tegen een hogere prijs dan de reguliere herstellers. Je kunt behoorlijke problemen met je verzekeraar krijgen. Soms staat er zelfs in je polisvoorwaarden waar je ruitschades dient te laten herstellen. Als er geen geld van de verzekeraar komt dan weten die cowboys je zelf wel te vinden. Soms doen ze zaken met een louche incassobureau (The Rottweiler Boys)en die wil je ook niet op je stoep hebben staan. Wel leuk voor de buren overigens. Als trouwens de beschadiging te klein is dan is herstel vaak niet eens mogelijk. Ik heb zelf momenteel ook 2 van die plekjes/pitjes waar gewoon niks aan gedaan kan worden. Er moet echt wel sprake zijn van een structurele beschadiging.

Hallo Wimv ! Leuk dat je er ook bent. Jouw tips zijn altijd waardevol zoals hier weer en ook als er een 2e hands auto gekocht gaat worden. Tot ziens hier!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, dan doe ik het misschien toch maar even morgen

Zou ik zeker z.s.m. doen, de hars die ze erin doen is gevoelig voor vuil..de hechting wordt daardoor aangetast. Vandaar ook dat ze die stickertjes (rondjes) uitdelen, die plak je er bij 1e constatering eroverheen zodat er op die plek geen verder vuil ophoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wimv ! Leuk dat je er ook bent. Jouw tips zijn altijd waardevol zoals hier weer en ook als er een 2e hands auto gekocht gaat worden. Tot ziens hier!

Je weet het Frank, altijd bereid iemand te helpen !! Heb jij trouwens je Mini nog gevonden ?

jij wisselt ook snel van plaatje!

Identiteitscrisis ?? Komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe