Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

de Yeti is van juni 2010 en de Polo vrij recent. Ga er dus maar vanuit dat de Yeti de schijf had. Dan is ook daar niets mis met het originele vermogen.

Even afgezien van de opm van Kees over het koppel. Hij komt nog steeds ruimschoots boven die 105 pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

iets preciezer: bij accelereren is er een excuus dat het koppel niet bij lage toeren wordt gehaald: de turbo krijgt niet voldoende tijd om op te spoelen onder die toerengrens. Daarbij hoor je niet zo te willen rijden, want de vraag naar veel koppel draait dan om vlot optrekken, en vlot optrekken bereik je altijd nog beter met meer toeren.

Bij het oprijden van een helling bij de zelfde snelheid geldt dat excuus niet, omdat het toerental daarbij niet verandert, en de helling al snel lang genoeg duurt om de turbo op te laten spoelen. In dat geval zou het blok dus de specs dan wel moeten halen. Of die dat doet weet ik natuurlijk niet. Als mijn sommetje klopt haalt hij het dik, maar dan wel zo dik dat het duidelijk aan mijn sommetje ligt. :)

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

de Yeti is van juni 2010 en de Polo vrij recent. Ga er dus maar vanuit dat de Yeti de schijf had. Dan is ook daar niets mis met het originele vermogen.

Even afgezien van de opm van Kees over het koppel. Hij komt nog steeds ruimschoots boven die 105 pk

Vind ik wel mis hoor, zoals ik al eerder aangaf gaat het niet om de max waarden die behaald worden, maar vooral wanneer, bij welke toeren.

Nee, okay, vermogen heb ik het niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er door menigeen ook geen verandering opgemerkt na de 24W6, hetgeen met deze grafieken onderschreven wordt. Veel anderen hebben wel nadelige effecten ondervonden. Hoe kan dat nou, blijft de vraag, en nog belangrijker, hoe kan dat opgelost worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nu zeggen dat m'n octavia nu ongeveer 3000 km verder is na de 24w6. Het lijkt wel alsof de motor steeds beter begint op te pakken en te lopen.

Eerst had ik ook een dip tussen de 3000 en 4000 toeren. Nu na 3000 km verder is dit eigenlijk niet meer waarneembaar.

Het lijkt wel of de nieuwe software zich even moet "zetten". Ook het brandstofverbruik is weer beter geworden bij zelfde rijstijl.

Of wat natuurlijk ook goed mogelijk is, je went eraan.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosinfield: in sportstand vast wel toch?

Hij heeft een balk onder zijn gaspedaal

Dus dat is de reden dat hij in beide standen die toeren niet haalt !

Noem dat balkje maar Menno's CC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat zakelijke informatie voor (met name) dit topic. Graag citaten van andere websites (duitse fora bijv.) in quote tags plakken (ballonnetje in de werkbalk -midden onderaan- van de editor) en de URL erbij plaatsen. Als het je lukt, liefst een url met het juiste postnummer (kan vaak door op de #<nummer> te klikken).

Dit zorgt er niet alleen voor dat je direct ziet wat geciteerd is, maar ook waar het vandaan komt zodat je indien nodig daar ook door kan lezen.

Zie het dus als een tip, niet als een verplichting. :idee3:


[quote]tekst[/quote]
<url>

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MCGrover: dat klinkt goed! Over wennen: als je er specifiek op let en dan merk je het nog niet, dan mag je er toch van uit gaan dat vooral de combi motor-BC gewend is.

Dat is niet helemaal waar. Het geheugen van de BC wordt tijdens de software-update gewist.

Hierdoor moet de BC de (individuele) motorkarakteristiek weer inleren.

Dat gebeurt overigens ook tijdens de tuning bij JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe