Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Daarom zei ik ook:

wellicht zijn er eigenaren van een 1.2 tsi met 24w6 update die goede connecties/vrienden/kennissen hebben die werken bij een garage of tuningbedrijf die zoiets (gratis) of voor een appel en een ei kunnen regelen.

Veel mensen zouden er erg mee geholpen zijn als we nu eens daadwerkelijk een grafiek onder ogen hebben waarop het koppelverloop staat weergegeven NA deze update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele weken voor de aflevering slechts een proefrit gemaakt voordat de update was uitgevoerd.

Ik meen me alleen te herinneren dat er toen meer van een duw in rug was bij het acceleren, heb toen niet zozeer op het toerental gelet waarbij dit gebeurde.

Nu is alles veel softer, ik vind het nog steeds een vrij pittig wagentje, maar dit komt omdat ik tien jaar in een 1.4 mpi heb gereden met 68 pk en een max. koppel van 120 Nm bij 2500 rpm ........ :disgust:

Als ik nu rijd lijkt het inderdaad wel alsof de kracht er pas inkomt vanaf ca. 1900/2000 rpm, met name in de hogere versnellingen en bij inhalen op de autobaan merk je dit of als je bijv. in z'n 5 onder de 1500 gas geeft komt het pas vlot op gang rond de 2000 rpm

Link naar reactie
Delen op andere sites

In z'n 5 op de autobaan bij 1500 toeren? Dan ga je tussen de 60 en de 65.....

Mijn Fabia is zo jong dat hij de werkplaatsactie niet nodig heeft. Ik weet niet of hij nou lijkt op een oudere Fabia met werkplaatsactie of 1 zonder werkplaatsactie. Bij mij begint de echte spurt bij acceleren ook pas bij 2000 toeren. Toch is het wel zo dat hij bij 1500 toeren het nooit te zwaar lijkt te krijgen als je heuveltje op rijdt. De brom wordt dan wat steviger, maar het klinkt niet gefrustreerd, eerder vastberaden, en hij weet dan ook de snelheid prima aan te houden. Dus dat is dan weer het rare, power zat als er flink getrokken moet worden om de snelheid vast te houden, maar versnellen gaat niet zo vlot als dat je bij die power zou verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ervaringen komen aardig overeen met die van mij (angezogene handbremse)

Hallo Ich bin neu hier und lese eure Beiträge sehr aufmerksam. Ich fahre den Yeti 1,2 TSI DSG und war mit dem Fahrzeug sehr zufrieden. Bis ich zum Service aufgefordert wurde Neben den üblichen Serviceangelegenheiten wurde unter anderen auch das Blech im Turbolader eingebaut und das Softwareupdate eingespielt .Die Steuerkette wurde 14 Tage später getauscht. Nach einer Fahrt ins Fränkische merkte Ich dann den erhöhten Spritverbrauch. Des weiteren musste Ich feststellen das der Yeti spürbar weniger Leistung hat . Bei der Rücksprache in der Werkstatt war man ganz erstaund "so etwas haben wir noch nicht gehabt" In 10 Tagen wird dann auch die Kupplung gewechselt ,alles Vorgaben vom Werk. Nun zu meiner eigentlichen Frage. Kann dieses Update wieder rückgängig gemacht werden? Vor diesen ganzen Umbau war Ich zufrieden mit dem Yeti, i jetzt fahre Ich wie mit angezogener Handbremse. Würde mich über eine Antwort freuen Danke question.png

Deze ervaringen komen aardig overeen met die van mij (angezogene handbremse)

Hallo Ich bin neu hier und lese eure Beiträge sehr aufmerksam. Ich fahre den Yeti 1,2 TSI DSG und war mit dem Fahrzeug sehr zufrieden. Bis ich zum Service aufgefordert wurde Neben den üblichen Serviceangelegenheiten wurde unter anderen auch das Blech im Turbolader eingebaut und das Softwareupdate eingespielt .Die Steuerkette wurde 14 Tage später getauscht. Nach einer Fahrt ins Fränkische merkte Ich dann den erhöhten Spritverbrauch. Des weiteren musste Ich feststellen das der Yeti spürbar weniger Leistung hat . Bei der Rücksprache in der Werkstatt war man ganz erstaund "so etwas haben wir noch nicht gehabt" In 10 Tagen wird dann auch die Kupplung gewechselt ,alles Vorgaben vom Werk. Nun zu meiner eigentlichen Frage. Kann dieses Update wieder rückgängig gemacht werden? Vor diesen ganzen Umbau war Ich zufrieden mit dem Yeti, i jetzt fahre Ich wie mit angezogener Handbremse. Würde mich über eine Antwort freuen Danke question.png

Heute den Test auf der Autobahn: 170km/h mit viel Anlauf. Mit Navi gemessen. Die Topspeed erscheint mir ausreichend, aber der fehlende Durchzug von unten raus ist schon deutlich spürbar.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga je naar de VW dealer en ga je een proefrit maken, want het warenonderzoek van de 1,2 en vermogensverlies moet natuurlijk wel gebasseerd zijn op praktijk ervaringen en metingen en niet op gissen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar een 1.2 TSI in een Polo, is wel erg veel vermogen in een realtief klein licht wagentje, als daar wat vermogen afgesnoept wordt, merk je dat gewoon niet

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=54622&id2=54627

ff twee polootjes: 988 en 1026 kg. Je leest ook problemen bij Fabia's waarvan de Combi 77kw 1050 kg, de HB 1027, en de 63kw varianten daarvan nog wat lichter. Dus dat verklaart het niet helemaal.

Komt bij dat er ook wel zwaardere vw's bestaan met de 1.2-tsi, bijvoorbeeld de touran.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ook vaak in het geval van toegepast wetenschappelijk onderzoek, zou je idd het liefst metingen doen onder strikt experimentele condities. Evenzo zul je in de praktijk vaak genoegen moeten nemen met next best oplossingen die de ideale situatie zo goed mogelijk benaderen. Daar lijkt me dit een goed voorbeeld van. Duidelijk is immers dat het max koppel als gevolg vande actie anders is komen te liggen en daar gaat het om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe toon je dat aan bij de 'gewone' nederlandse Skoda garage. Die heeft niet eens de middelen om überhaupt het vermogen c.q. koppel van je auto te meten...

Alles is subjectief "ja, ik vond dat 'ie het prima deed" "nou, ik vind van niet"...

En als eis stellen dat ze de 24W6 modificatie alleen mogen doorvoeren als ze een vermogensuitdraai erbij leveren van je auto (voor en na), lijkt me ook weinig kans van slagen...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat, de aantoonbaarheid richting dealer, is weer een heel andere discussie waar het hier niet over ging. Hier wordt voor het eerst melding gemaakt van een objectieve meting die in elk geval aantoont dat er iets in negatieve zin veranderd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bei der ersten Leistungsprüfung war ich nicht anwesend und der gemessene Drehzahlbereich begann erst bei 2000 U/min.

Heute wurden die Werte für den fehlenden Bereich ermittelt. Bei 1550 U/min sind 135 nm gemessen worden.

Bij de eerste meting was alles vanaf 2000 in orde, bij de tweede ook. Bij de tweede meting een probleem bij 1500, maar bij de eerste meting dan weer onbekend. Heb je dus precies niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe