Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben ook even met een spiegeltje aan het klooien geweest.....

De mijne komt dus niet bij de vliegmaatschappij vandaan, bij mij is de laatste letter de G (van G-lader denk ik).

ik zal ze er over 4600 km (bij de 45000 K beurt) op wijzen dat ze eraf mogen moeten blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TSI rijders, die na de vervanging van de distributieketting, vragen, of ze het oude exemplaar mogen behouden, krijgen trouwens het oude exemplaar niet mee, terwijl het toch een onderdeel van hun auto is (geweest)

Dat is toch normaal? Je hebt er per slot van rekening een nieuwe voor terug gekregen. Volgens mij moet de dealer de vervangen onderdelen ook bewaren voor het geval er een controle vanuit PON komt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind van de middag m'n Yeti opgehaald. Nieuwe koppeling, nieuwe ketting en volledig uitgelijnd na de werkzaamheden. Heb er nog niet erg ver mee gereden maar de auto voelt tot nu toe goed aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dealer geweest n.a.v. mijn klachten over hoger brandstofverbruik bij optrekken/stadsritten en minder koppel bij lage toeren. Monteur maakte testrit maar die merkt natuurlijk niets bijzonders, zegt hij. Hij kan niet vergelijken met vóór de aanpassing. Vervolgens boordcomputer uitgelezen en geen storingen gevonden (had ik ook niet verwacht). Men weet nu niets anders meer te doen dan deze klacht bij PON melden.

Ik zal de vinger aan de pols houden en blijven aandringen op het oplossen van het probleem dat ik ervaar.

Bij het bezoek aan de dealer zijn tevens de emblemen aan voor- en achterzijde vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kees: is dat verhoogde toerental bij de start er nog steeds? Ik heb dat de laatste tijd ook. Zal straks eens even goed opletten, maar voor mijn gevoel gaat hij eerst even naar ca 1200 om dan snel te zakken tot ca 800. Check zometeen nog wel even de exacte waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu al diverse keren bij de garage aangekaart dat die rammel bij het starten van de auto me mateloos irriteert (de distri-ketting). En iedere keer houden ze vol "nee, de distri-ketting omruil is niet van toepassing voor uw auto" "dat geluid is normaal".

Terwijl ik toch het idee heb dat het op de lange duur niet gezond kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nu eens doet of je neus bloed en met je VIN nummer of wat het nummer moet zijn bij een andere dealer langs gaat ter info ?

Of tegen je dealer zeggen, ik heb een andere mening hierover maar zou u uw antwoord even voor mij zwart op wit kunnen geven.

Dat als hij binnenkort uit de garantie is ik me kan verhalen op uw antwoordt en dat het mij uiteindelijk dan niets kost als het fout gaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een filmpje in omloop, waarop, een, nog nieuwe, wastegate te zien is.

De klep is losjes op de klepstang gemonteerd, waarschiijnlijk, omdat hij bij het sluiten, zich dan kan "zoeken"

Omdat hij in geopende stand (bij het starten) in de uitlaatgassenstroom kan "wapperen " schijnt dat soms hoorbaar te zijn.

Je hoort dan dus niet de distributieketting, maar de wastegate.

Ik ga wel op zoek naar het filmpje

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een filmpje in omloop, waarop, een, nog nieuwe, wastegate te zien is.

De klep is losjes op de klepstang gemonteerd, waarschiijnlijk, omdat hij bij het sluiten, zich dan kan "zoeken"

Omdat hij in geopende stand (bij het starten) in de uitlaatgassenstroom kan "wapperen " schijnt dat soms hoorbaar te zijn.

Je hoort dan dus niet de distributieketting, maar de wastegate.

Ik ga wel op zoek naar het filmpje

http://www.motor-tal...te-v167952.html

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-1139-0-34966500-1335552220_thumb.jppost-1139-0-94625700-1335552230_thumb.jppost-1139-0-60541300-1335552241_thumb.jp

10 jaar lang hebben wij Skoda Fabia Combi 1.4 mpi gereden tot volle tevredenheid.

Enkele weken geleden hebben wij een 2e hands Skoda Roomster 1.2 TSI Ambition gekocht.

Bouwjaar sept. 2010

Bij de afleverbeurt heeft de auto 2 werkplaatsakties gehad:

15D9: vervangen distributieketting ivm licht getik enkele seconden bij koude start GARANTIE

24W6: aanpassing turbo dmv 2mm afstandsring plaatsen + software update GARANTIE

Op bijgevoegde foto's is duidelijk de geplaatste afstandsring te zien.

Vergelijk mijn foto's eens met die op pagina 19 van dit topic, dan is duidelijk de 2 mm ring te zien.

Sommige 1.2 TSI eigenaren menen een verschil in trekkracht bij lage toeretallen te hebben icm een hoger brandstofgebruik nadat de 24w6 aktie is uitgevoerd.

Ik ben van mening dat Skoda moet kunnen garanderen dat er NIETS TEN NEGATIEVE verandert na een update/upgrade van de turbo, men moet nog steeds kunnen garanderen dat ik minimaal een koppel heb van 160 Nm tussen 1500-3500 rpm en dat ook het brandstofverbruik bij stadsverkeer/korte ritten niet omhoog gaat !!

Om dit echter bij PON te kunnen aankaarten moeten wij als TSI rijders echter aan kunnen tonen dat er evt. WEL iets is verandert NA de 24W6 update.

Mijn vraag is dan ook:

Is er iemand met connecties bij een tuner/garage waar men een 1.2 TSI (86 of 105 pK) kan testen op de rollerbank NA DE 24W6 UPDATE

Graag zou ik een grafiek op dit forum zien van het koppelverloop / aantal pK's met de bijbehorende rpm's.

Graag wil ik weten of inderdaag zoals sommigen beweren het maximale koppel van 160 Nm pas begint bij ca. 1900/2000 rpm

ipv 1500 rpm.

Als dit zwart op wit kan worden aangetoont kan men actie ondernemen naar PON. Men zou dan van hun kunnen eisen dat ze of:

- een nieuwe softwareupdate uitbrengen zodat het max. koppel van 160 weer beschikbaar komt bij 1500 rpm of

- vervangen van de gehele turbo voor een 2012 model zoals dat nu in de nieuwe series af fabriek wordt toegepast.

Immers ook wij hebben nog steeds gewoon recht op een motor met een koppel van 160 Nm bij 1500 rpm met bebehorend laag brandstofverbuik !!

Wellicht is het in deze handig om een nieuw topic te plaatsen of een OPROEP te doen en mensen met een 1.2 TSI motor te vragen of er bereidwillenden zijn die een motor kunnen/willen laten testen die de 24W6 update heeft gehad. Alleen zo komen we er daadwerkelijk achter wat nu het exacte koppel is en tussen wel toerengebied dit nu ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-1139-0-34966500-1335552220_thumb.jppost-1139-0-94625700-1335552230_thumb.jppost-1139-0-60541300-1335552241_thumb.jp

Wellicht is het in deze handig om een nieuw topic te plaatsen of een OPROEP te doen en mensen met een 1.2 TSI motor te vragen

Ga je gang, mij lijkt het een goed idee.

Twee dingen die om een oplossing vragen:

- mensen die een motor hebben die in aanmerking komt voor deze werkplaatsactie zullen niet direct allemaal staan te trappelen.

- het laten testen van de motor is niet echt gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe