Ga naar inhoud

Hellup.....de baby is er bijna!


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Over een paar weken wordt er weer eens een kleine geboren! Nu is MarcoO2 aan de beurt! Nou ja, zijn vrouw dan!

Ongetwijfeld zal hij veel tips krijgen van jan en alleman maar misschien heeft Marco nog vragen?

Nou Marco, als dat zo is: gooi het eruit en ongetwijfeld zal je een welgemeend advies krijgen van een doorgewinterde vader van hier want er zijn er wel een paar!

Zelf heb ik 2 keer ongeveer 3 jaar mogen aanklooien met luiers, flesjes en trappelzakken en ik zal je 1 ding aangeven: voor je eigen kind doe je alles. Verstand op nul en je gaat maar weer. Ook 's-nachts! Zelfs 's-nachts want dan heeft je vrouw toch wel haar rust nodig, zeker in het begin!

Borstvoeding of flesvoeding, je zal even het kindje kunnen pakken uit de wieg en bij de vrouw brengen indien borstvoeding of zelf het flesje geven! Makkie!

Luiers? Heel even moeilijk maar na 5 x weet je niet beter en ben je in een minuutje helemaal klaar!

Baby bepaalt zelf wel het ritme waarin het gevoed wil worden was onze ervaring. De 1e sliep na 3 nachten al gelijk door, de 2e had een half jaartje nog een nachtvoeding!

Ik kan nog veel meer dingen schrijven maar dat zijn eigenlijk allemaal inkoppertjes! Als er vragen zijn, gooi ze in de groep en heeft iemand hier advies voor Marco: idem dito, melden hier!!!

En nog 1 laatste ding: hormonen gieren door het lichaam van je vrouw dus neem niet alles serieus wat ze zegt nu, tijdens de bevalling en daarna! Haha!!!

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een paar weken wordt er weer eens een kleine geboren! Nu is MarcoO2 aan de beurt! Nou ja, zijn vrouw dan!

Hahahaha briljant... ik hoef niet eens zelf mijn "help de baby is er-topic" te openen! Thanks Frank! :D

En nog 1 laatste ding: hormonen gieren door het lichaam van je vrouw dus neem niet alles serieus wat ze zegt nu, tijdens de bevalling en daarna! Haha!!

Da's niks nieuws hoor! ;) Maar ik mag niet klagen! Als er mensen zeiden "nou, succes met je vrouw met al die hormonen en nukken" zei ik regelmatig "daar ben ik aan gewend" of iets dergelijks. Dat was mijn graadmeter: zolang ze er zelf nog om kon lachen, was er nog niets aan de hand! Als ze zou gaan huilen of slaan, ja, dan moest ik oppassen! :D

Maar dank voor dit topic en de wijze woorden tot zover, alle tips zijn natuurlijk welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 3 kleintjes heb ik ruime ervaring met alles wat erbij komt kijken.

Wijze les: ga op je eigen gevoel af en laat je niet zomaar met een kluitje het riet insturen, zeker niet bij een consultatiebureau, jahaa ook daar zul je nog naartoe moeten ;-P

Een ding wil ik je alvast meegeven, bij onze 3 kinderen hebben we telkens een ander advies gekregen voor wat betreft het hoofdje in de eerste maanden, eerst was het wisselend op de zij, toen plat op de rug en later weer op de zij. Wij (met dank aan mijn vrouw die daarin lekker eigenwijs was) hebben ze altijd netjes gedraaid en onze kinderen hebben keurige ronde bolletjes. Vrienden en kennissen in onze omgeving hebben hun kind wel plat op zijn/haar rug gelegd en konden later met helmpjes aan de slag om het hoofdje weer in model te krijgen.. Wel even iets in de rug stoppen zodat ze niet alsnog op hun rug rollen.

Ow ja, en een earosleep matrasje (dekmatras) is zeker aan te raden, mochten ze op hun buik terecht komen, dan kunnen ze gewoon adem halen..

En last but not least, geniet ervan, voor je het weet sta je bij de basisschool en komen ze naar buiten om te vragen of ze af mogen spreken met een kind uit de klas en zijn ze zomaar weg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En last but not least, geniet ervan, voor je het weet sta je bij de basisschool en komen ze naar buiten om te vragen of ze af mogen spreken met een kind uit de klas en zijn ze zomaar weg..

Of ze pikken je autosleutel en zeggen nog net: blijf niet op voor mij, ik zie je morgen wel weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren jullie springen nou van 0 jaar in één keer naar 16 jaar

Is er in die tussentijd niets anders meer gebeurd ?

Maar Marco 7 april dan wordt je vader schat ik zo in !

Zorg je voor die tijd wel dat alle verfluchten de woonkamer en andere vertrekken uit zijn !

Je weet het , verflucht is niet bevordelijk voor jezelf, laat staan voor die kleine spruit die in aankomst is !

En als die eerste tandje's komen en je kunt de slaap niet vatten hierdoor, er is altijd wel iemand op het forum dan hoor !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie al dat Hobel zijn solistische positie niet zomaar op wil geven. Wie ben ik dan om me daar niet aan te houden? Ik zal mijn kind diensovereenkomstige instructies geven, zodat hij of zij per direct de hele nacht doorslaapt.

@ Ed (dat rijmt): 't Is watergedragen verf, dus die ruikt nauwelijks. Maar sowieso moet het schilderwerk begin volgende week klaar zijn. In theorie kan het kind dan al komen natuurlijk, maar ik hoop toch echt dat 't nog een paar weken geduld heeft... ;)

@ alle anderen: bedankt voor de tips! Zal ze over een paar weken allemaal nog eens doorlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie kan het kind dan al komen natuurlijk, maar ik hoop toch echt dat 't nog een paar weken geduld heeft... ;)

Van de theorie klopt vaak niets! Slechts 5% van de baby's komt op de uitgerekende datum en van de overige 95% komt het meeste bij de 1e bevalling later! Bij ons ook, beide kinderen Stefano en Rafael zijn respectievelijk 11 en 5 dagen "te laat" geboren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een paar weken wordt er weer eens een kleine geboren! Nu is MarcoO2 aan de beurt! Nou ja, zijn vrouw dan!

Ongetwijfeld zal hij veel tips krijgen van jan en alleman maar misschien heeft Marco nog vragen?

Nou Marco, als dat zo is: gooi het eruit en ongetwijfeld zal je een welgemeend advies krijgen van een doorgewinterde vader van hier want er zijn er wel een paar!

Zelf heb ik 2 keer ongeveer 3 jaar mogen aanklooien met luiers, flesjes en trappelzakken en ik zal je 1 ding aangeven: voor je eigen kind doe je alles. Verstand op nul en je gaat maar weer. Ook 's-nachts! Zelfs 's-nachts want dan heeft je vrouw toch wel haar rust nodig, zeker in het begin!

Borstvoeding of flesvoeding, je zal even het kindje kunnen pakken uit de wieg en bij de vrouw brengen indien borstvoeding of zelf het flesje geven! Makkie!

Luiers? Heel even moeilijk maar na 5 x weet je niet beter en ben je in een minuutje helemaal klaar!

Baby bepaalt zelf wel het ritme waarin het gevoed wil worden was onze ervaring. De 1e sliep na 3 nachten al gelijk door, de 2e had een half jaartje nog een nachtvoeding!

Ik kan nog veel meer dingen schrijven maar dat zijn eigenlijk allemaal inkoppertjes! Als er vragen zijn, gooi ze in de groep en heeft iemand hier advies voor Marco: idem dito, melden hier!!!

En nog 1 laatste ding: hormonen gieren door het lichaam van je vrouw dus neem niet alles serieus wat ze zegt nu, tijdens de bevalling en daarna! Haha!!!

Had het niet beter kunnen verwoorden!

Met 3 kleintjes heb ik ruime ervaring met alles wat erbij komt kijken.

Wijze les: ga op je eigen gevoel af en laat je niet zomaar met een kluitje het riet insturen, zeker niet bij een consultatiebureau, jahaa ook daar zul je nog naartoe moeten ;-P

Een ding wil ik je alvast meegeven, bij onze 3 kinderen hebben we telkens een ander advies gekregen voor wat betreft het hoofdje in de eerste maanden, eerst was het wisselend op de zij, toen plat op de rug en later weer op de zij. Wij (met dank aan mijn vrouw die daarin lekker eigenwijs was) hebben ze altijd netjes gedraaid en onze kinderen hebben keurige ronde bolletjes. Vrienden en kennissen in onze omgeving hebben hun kind wel plat op zijn/haar rug gelegd en konden later met helmpjes aan de slag om het hoofdje weer in model te krijgen.. Wel even iets in de rug stoppen zodat ze niet alsnog op hun rug rollen.

Ow ja, en een earosleep matrasje (dekmatras) is zeker aan te raden, mochten ze op hun buik terecht komen, dan kunnen ze gewoon adem halen..

En last but not least, geniet ervan, voor je het weet sta je bij de basisschool en komen ze naar buiten om te vragen of ze af mogen spreken met een kind uit de klas en zijn ze zomaar weg..

Inderdaad de beste les!, Ga op je gevoel af. Het consternatieburo is ook altijd leuk :-)

Nr.2 is hier in huis verwacht rond 15-07. Eens kijken wat het slaap-advies daar wordt. Wij hebben , zoals hierboven, gewoon telkens gedraaid met slapen, en idd, gewoon rond model... (al zit er nu een flinke bult aan de achterkant.... :doh: #iets-met-rennen-en-zwembad )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, ik krijg nu al bijna een punthoofd van dat "je-moet-je-baby-draaien-anders-krijgt-hij-een-vierkant-hoofd-gedoe"! :D

Maar ff serieus: ik heb nog nóóit iemand gehoord over problemen met vervormde babyhoofdjes en helmpjes... is dat echt zo'n issue dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er geen last van gehad, maar een vriend van een vriend van mij, zijn zoontje en dochtertje wel! Die baby's hadden zichtbaar een plat achterhoofd! Raar dat het CB (=ConsultatieBuro) dit niet had gezien tijdens een van de controles? Wij legden de baby's wel op hun zij en een handdoek achter hun ruggetje om terug rollen te voorkomen.

Dit omdat de kraamverzorgster dit ons vertelde....

Kraamverzorgsters! Tja, daar kun je geluk of pech mee hebben. Maar dat wordt weer een ander topic waarschijnlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nee, wij hebben een hele goeie kraamverzorgster! Dat is al geregeld... is de moeder van een zwager van mij. Top mens, lekker ervaren, lekker praktisch, en heeft bovendien niet alleen ook voor de belangen van moeder en kind, maar.... jaja.... ook voor de belangen van papa! Hoera!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top mens, lekker ervaren, lekker praktisch, en heeft bovendien niet alleen ook voor de belangen van moeder en kind, maar.... jaja.... ook voor de belangen van papa! Hoera!

Heel fijn! Zo te zien is alles in kannen en kruiken. Nu nog ff bevallen.....de 1e bevalling duurde 29 uur bij ons, de 2e bevalling duurde 5 uurtjes! Welke kies jij, Marco?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren lopen jullie niet een paar maanden tot jaren vooruit ?

Moet hij niet eerst weten wat voor luiers hij nodig heeft

Welke melk het marcotje moet hebben ?

Of het flessenmelk of marcomelk moet worden ?

En dat de luiers niet vol zitten met harde keutels maar dat het mosterdpoep is die niet naar mosterd ruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet inderdaad bij het begin beginnen en de meeste dingen hebben ze redelijk vadervriendelijk bedacht. Luiers beginnen bij maat 1, vervolgens 2 enz er zijn ook tussenmaten die heten dan bijvoorbeeld 4+, die is net iets groter dan een 4, maar nog niet zo groot als een 5. Op de verpakking staat hoe zwaar je kind moet zijn om in de betreffende luier te passen.

Moedermelk is en blijft het beste, dat hebben die van ons ook altijd gehad en om ons heen zijn er veel kinderen die meteen de fles kregen en veel last hebben gehad van bijvoorbeeld eczeem.

Qua flessen wil ik je graag de gebogen flessen van difrax adviseren, daarmee heb je minder last van lucht in de melk en daardoor minder last van boeren, krampen en dergelijke.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moedermelk is en blijft het beste, dat hebben die van ons ook altijd gehad en om ons heen zijn er veel kinderen die meteen de fles kregen en veel last hebben gehad van bijvoorbeeld eczeem.

Goede tips allemaal maar vooral moedermelk is belangrijk!

Als het lukt natuurlijk, de borstvoeding, want door diverse omstandigheden wil het heel soms niet lukken, dan maar flesvoeding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe