Ga naar inhoud

Afhandeling vragen Pon Mobiel BV


Sergeant
 Delen

Aanbevolen berichten

FF checken bij de rest van Skoda Forum Europe lezend Nederland.....hebben jullie wel eens een vraag gesteld aan Pon Mobiel BV en daar een antwoord op gekregen dat aansloot bij de vraag? Ik krijg óf een antwoord dat niet over mijn vraag gaat en/of wordt ik doorverwezen naar de dichtsbijzijnde dealer. Beetje het van het kastje naar de muur gevoel....

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs je de diverse fora van VW, Audi, Seat of Skoda door zou snuffelen, zou je zien dat dit een al jaren lang bekend probleem is. PON heeft schijt aan zijn klanten. Vroeg of laat komt er een moment dat men daar niet meer mee wegkomt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat ze zeker niet netjes en ik vind dat ze gewoon een normaal antwoord dienen te geven.. maar ben je nu klant van Pon of van de dealer waar je komt?

Op de site van Pon zelf staat het leuk ..

"Zo veel mogelijk waarde toevoegen in de relatie tussen klant en fabrikant staat bij Pon hoog in het vaandel"

maar wie is de klant? Jij , of de dochteronderneming?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs je de diverse fora van VW, Audi, Seat of Skoda door zou snuffelen, zou je zien dat dit een al jaren lang bekend probleem is. PON heeft schijt aan zijn klanten. Vroeg of laat komt er een moment dat men daar niet meer mee wegkomt...

Had wel gepoogd op term "PON" te zoeken maar met maar drie letters is dat lastig.... maar inderdaad, errug positief zijn de berichten die ik heb gevonden niet. Ga het nog maar een keer proberen maar dan met uitgebreidere toelichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent klant van de dealer, en die is weer klant van Pon, en Pon is klant van de fabriek. Zo zit die hiërarchié in elkaar. En als je iets wil als klant moet je onderaan beginnen bij de dealer dus. En daar word je dan ook helaas steeds terug naar verwezen. Zeker voor het buget merk Skoda.

Zou ik problemen hebben met mijn Bugatti Veyron :euro: (ook Volkswagen weet niet of PON deze ook levert) dan ligt dat anders. :flag_french: :winner_third_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige nuancering is wellicht op z'n plaats. Op Internet en in de media vind en hoor je meestal alleen negatieve verhalen. De positieven komen vaak minder aan het licht.

In het geval van Pon en Skoda dealers heb ik persoonlijk helaas ook voldoende negatieve ervaringen. Zolang het bij standaard onderhoud blijft gaat alles goed, maar o wee als het daarvan afwijkt.. Ook de kennis van de producten is als je het mij vraagt gemiddeld genomen aardig onder de maat bij de verschillende dealers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hah, die is leuk ja :P>>http://www.skodaforum.eu/topic/1361-financieele-crisis-treft-ook-volkswagen/page__hl__volkswagen__fromsearch__1

Zelf heb ik woensdag PON gebeld.

Het kost mijn schadeherstel bedrijf nu al 5 maanden om een goed deurpaneel te krijgen. Ze leveren steeds de verkeerde kleur.

Ik neem hierbij PON kwalijk dat ze niet in direct contact staan met de dergelijke bedrijven, hoe moeilijk kan het zijn om even in het magazijn te kijken om te controleren of het genoemde artikelnummer wel de zwarte kleur heeft?

De schadeherstel heeft inmiddels laten weten ook niet verder te komen met de bijdrage van PON. Lullen mooi maar schuiven het af op het schadebedrijf.

Kortom, blijft mijn probleem.

Stom genoeg kon die vrouw van PON zelfs voorstellen dat men anders maar een hele auto besteld om het paneel te kunnen verwisselen. En dan!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heeft u contact gehad met de Klantenservice van Skoda.

Uw mening is voor ons van groot belang. Daarom willen wij graag weten hoe u dit contact met onze afdeling Klantenservice heeft ervaren. Met deze informatie kunnen wij onze dienstverlening optimaliseren.

Wij stellen het zeer op prijs als u de vragenlijst in wilt vullen. Dit zal circa 5 minuten in beslag nemen.

U kunt de lijst openen door op de onderstaande link te klikken:

http://www.insurvey.nl/...

Wenst u niet deel te nemen aan deze enquete dan kunt u zich afmelden door op onderstaande link te klikken:

http://www.insurvey.nl/....

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Pon's Automobielhandel B.V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er ook een tekst op die polo "15 years of hard work @ Volkswagen and all I got was this lousy polo shirt"

En hoeveel mensen dachten eerst een leuke kleine middenklasser te krijgen om pas bij de P.S. te bemerken dat het hier om iets heel anders ging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

:D

Eigenlijk is het heel triest, maar ik lig helemaal dubbel. Heb een vraag gesteld aan Pon en krijg een antwoord wat totaal niet met mijn vraag te maken heeft. Dacht word ik nou gek? Vervolgens lees ik dit. Triest, heel triest :angry:

aangepast door Kylimo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje geleden via de "vraagtoets" info bij Pon proberen op te vragen over officiele tuning van m'n Yeti.(waar kan ik dat precies vinden op internet) De (overigens bijzonder aardige) dame op de andere computer begreep mijn vraagstelling niet. Na ongeveer 5 vergeefse pogingen om de aard van m'n vraag duidelijk te maken werd ik verwezen naar m'n dealer. Het drong bij haar helaas niet door dat ik, voordat ik naar de dealer stap, mij eerst graag goed voorbereid en dan precies kan aangeven wat ik exact wil en wat het gaat kosten. Uiteraard kwam een aantal dagen later het bekende vragenformulier. Dat heb ik maar laten zitten. :computer:

aangepast door wimv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een aantal keren geprobeerd vragen te stellen aan PON.

Op zich lukt het vragen stellen zonder al te veel problemen, maar het krijgen van een antwoord waar je iets mee kunt blijkt wat moeilijker te zijn.

Uiteindelijk maar opgegeven en mijn informatie via de diverse forums opgezocht (waarvoor dank)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik eigenlijk wel eens statistieken van willen zien.

Wil je dan depresief worden Kees ?

En in het resterende geval krijg je een antwoord op een niet gestelde vraag.

Voordeel is dat je die vraag dan niet meer hoeft te stellen !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er ook niet om dat jij als klant een zinnig antwoord krijgt... welnee... het gaat om de multi-media/social media aanwezigheid van Pon.

Of het concreet zinnige antwoorden oplevert, is klaarblijkelijk helemaal niet relevant... Als je maar wel kunt melden: "u kunt bij ons vragen stellen..." <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Vergis je niet dat er een juridische afdeling op de achtergrond zit. Pon wil zoveel mogelijk naar de dealer schuiven. Pas bij "echte" problemen wordt je auto door de dealer aangemeld bij pon voor verder onderzoek.

Maar dan ben je al heel wat processen en procedures verder.

Ik heb het olieverbruik ook aangekaart bij Pon. Ze verwijzen me doodleuk naar de dealer en melden dat 1 liter op 1000 km de grens is. Alles boven de 1000 km per liter is dus kennelijk "normaal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe