Ga naar inhoud

groepsaankoop tuning


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

zie bij de buren een kmstand van 26000 en een Yeti van 2010 bij Yeti34 (misschien handig dat hier ook in je profiel te zetten)

Kan dus zijn dat hij nog niet voor een beurt bij de dealer is geweest en dat dit bij anderen zoals ik, wel bij een beurt is gedaan

en is dat dan een software of hardware aanpassing? heb n.l. wel een flauw vermoeden dat ze vorige week tegelijk met de bandenwissel een software update hebben gedaan, omdat het boxje zich weer even leek te moeten settelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afspraak met mijn dealer vanweg een servicecall. Er wordt iets aangepast om te voorkomen dat de turbo te heet wordt(!?)

Bij jullie bekend?

Bij de buren loopt een draadje over een update(upgrade) van de turbo bij de 1.2TSI

www.skodaforum.nl/board/f51/upgrade-turbo-yeti-1-2tsi-18215.html

Dit is het verhaal van @beukie

Heb even gebeld. De aanpassing aan de software geldt alleen voor de 1.2 TSI motoren en heeft betrekking op de temperatuurregeling in de turbo. Volgens Hegeman ging er nog wel eens een turbo kapot door (over)verhitting. Men zei dat de werking van een bepaalde klep in de turbo wordt aangepast waardoor de warmteafvoer zou worden verbeterd. Dit is wat ik te horen kreeg. Het feit dat deze aanpassing niet algemeen bekend is betekent misschien dat Skoda ooit besloten heeft deze aanpassing tijdens een reguliere beurt te doen waardoor dit dan niet bekend wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die klep is toch hardware Pim ??

Maar Menno die turbo heeft wat sensoren die aan de BC hangen en die klep ondanks dat deze hardware is hangt elektrisch aan de BC

En door de software aan te passen in parameters kun je dus die Klep beinvloeden !

En die software gaat de BC in en hierdoor heet het toch een SW update !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afspraak met mijn dealer vanweg een servicecall. Er wordt iets aangepast om te voorkomen dat de turbo te heet wordt(!?)

Bij jullie bekend?

De posters die reageerden op je vraag waren zeker alweer vergeten dat ik gisteren meldde dat mijn Yeti volgende week aan z'n turbo wordt geholpen. Mij werd verteld dat er een plaatje bij gepaatst wordt, dat het niet urgent is en bij de betreffende modellen gedaan wordt op het moment dat ze voor een beurt of anderszins toch naar de garage komen. De reden van de aanpassing wist de persoon niet die ik aan de telefoon had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat klopt. Het al dan niet zuiniger rijden en in welke mate, moet zich nog uitwijzen natuurlijk. En hoe het precies zit met de verhouding duurdere brandstof/zuiniger rijden, weet ik natuurlijk ook niet. Netto leg je er natuurlijk wel op toe als je 98 tankt, maar lekkerder rijden is ook wat waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit las ik bij de buren:

Tevens is er een aftstandsplaatje geplaatst onder de regelmotor van de wastegate.

Dit is een service modifikatie omdat er berichten waren dat die vast zou kunnen lopen en

je dan geen vermogen meer hebt (blijkbaar blijft de wastegate dan open staan)

Wellicht is dit ook de turboaanpassing die bij mij gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe het precies zit met de verhouding duurdere brandstof/zuiniger rijden, weet ik natuurlijk ook niet.

Die zogenaamde 'premium' brandstof is duurder voor iedere volle tank, dan dat je er ooit uithaalt vanwege iets zuiniger rijden door de tuning.

Ik heb op ritjes door Duitsland ook wel eens de tank consequent volgegooid met Aral 100. En idd, dan merk dat het allemaal iets soepeler c.q. vlotter gaat. Maar het leeglopen van je portemonnee gaat nog soepeler. En dat zelfs zonder tuning...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zogenaamde 'premium' brandstof is duurder voor iedere volle tank, dan dat je er ooit uithaalt vanwege iets zuiniger rijden door de tuning.

Ik heb op ritjes door Duitsland ook wel eens de tank consequent volgegooid met Aral 100. En idd, dan merk dat het allemaal iets soepeler c.q. vlotter gaat. Maar het leeglopen van je portemonnee gaat nog soepeler. En dat zelfs zonder tuning...

Klopt. Puur voor de financiele consequenties hoef je het niet te doen. Toch tank ik het consequent, omdat ik juist dat iets mee "smoothe" rijden wel heel lekker vind. En zeker in Duitsland, die Aral 100 (in werkelijkheid vaak octaangetal 102), da's echt een wereld van verschil. Er staat ook altijd een file met leuke auto's bij de Aral naast de Nurburgring! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij JD geweest. Heel goed geholpen door de mannen van JD. Het aansluiten was op het oog eenvoudig en daarna proefrit gemaakt.

Mijn eerste indruk op de terugweg naar huis: Auto hangt beter aan het gaspedaal. Begint bij 2000 tpm en zeker rond 2500 tpm in D-7 (snelheid is dan ongeveer 120 km) reageert de auto direct. Ik hoef nauwelijks het gaspedaal in te trappen. Je voelt dat het vermogen meteen beschikbaar is. Onder 2000 tpm merk je niet veel verschil, tenzij je het gaspedaal dieper intrapt. Dan schakelt de DSG meteen terug. Moet nog even wennen dat je niet te diep het pedaal intrapt. Bij een handbak is dit natuurlijk anders omdat je zelf bepaalt wanneer je schakelt. Komende dagen nog verder testen. Mij werd ook verteld dat benzine 98 beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe