Ga naar inhoud

Nieuwe concurrent voor de Yeti


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/opel/11252061/__Opel_Mokka_officieel__.html

AMSTERDAM - Opel vult het assortiment aan met de compacte crossover Mokka. De nieuweling van Opel is slechts 4,28 meter lang, maar volgens het merk toch groot genoeg om makkelijk vijf personen te vervoeren.

De nieuwe Opel is een direct broertje van Buick Encore die de Amerikaanse markt moet gaan veroveren.

De Mokka verschijnt met voor- en vierwielaandrijving. De klant heeft in eerste instantie de keuze tussen twee benzinemotoren en een dieselaandrijving, die allemaal zijn voorzien van een start-stopsysteem.

Het assortiment benzinemotoren bestaat uit een 1,6-liter natuurlijk ademend model met 116 pk en een 1,4-liter met turbo die 140 paardenkrachten en 200 Nm aan koppel produceert. De dieselaandrijving bestaat uit een 1.7 CDTI turbo die goed is voor 126 pk en 300 Nm.

Op het gebied van versnellingsbakken kan er worden gekozen tussen een handbak en een automaat en in beide gevallen is die voorzien van zes verzetten.

Ondanks dat de meeste kopers nooit het veilige asfalt zullen verlaten, wordt de Mokka voorzien van Hill Start Assist (HAS)- en Hill Descent Control (HDC)-systemen die het rijden over heuveltjes moeten vergemakkelijken. Daarnaast wordt de bestuurder geholpen met Traction Control en Electronic Stability Control. Daar houden de veiligheidsmaatregelen nog niet op, want Opel laat een camera met de bestuurder meekijken, wat resulteert in waarschuwingen als de bestuurder zijn rijbaan verlaat (Lane Departure Warning), dreigt te botsen (Forward Collision Alert) of verkeersborden mist (Traffic Sign Recognition).

In maart wordt de Mokka officieel aan het publiek voorgesteld op de autoshow van Genève. Vervolgens moet de crossover aan het eind van het jaar bij de dealers verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is toch nog lang geen 1 april?

Wat een domme naam voor een auto... Zo ging Opel al eerder de mist in met de oorspronkelijke naam voor de Corsa. Die auto zou eerst Nova gaan heten, maar in het Spaans betekent dat "rijdt niet".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, verboden is wel heel drastisch... Gewoon niet kopen is genoeg. Opel is natuurlijk nog steeds een merk dat op de nominatie staat te verdwijnen.

Ik heb trouwens liever een echt kopje koffie, maar het model kan er trouwens wel mee door, netminste als je droog van A naar B wilt ben je met alles tevreden. Zou hem zelf, vrijwillig, niet kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het model, is het probleem van Opel dat het niet zit. Stoelen als planken. Zie ook geen concurentie voor de Yeti, want het model is zo anders dat een beschaafd iemand altijd zal kiezen voor de Yeti. Zie deze Mokka toch eerder gekocht worden door de types die ook met 120dB muziek rondrijden. Een beetje ordi dus.

Sprak laatst iemand die heeft gekozen tussen een Yeti en een Opel Meriva. De Yeti viel af omdat die niet fijn zou rijden, te windgevoelig en een beetje dwijlerig...Mijn bek viel open :o . Het werd de Opel.

Tja, dan zeg ik maar niets meer... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprak laatst iemand die heeft gekozen tussen een Yeti en een Opel Meriva. De Yeti viel af omdat die niet fijn zou rijden, te windgevoelig en een beetje dwijlerig...Mijn bek viel open :o . Het werd de Opel. Tja, dan zeg ik maar niets meer... :(

Met alle respect, maar volgens mij heb je dan te maken met iemand die een reden zoékt om voor de Opel te gaan, bijvoorbeeld omdat "de vrouw de Yeti niet mooi vindt" of iets dergelijks... :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wat mij verbijsterd is dat er precies die argumenten gehanteerd worden die van toepassing zijn op een Meriva, juist niet op de Yeti.

En dat dan met een stalen gezicht je mond uit weten te krijgen... knap! :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe