Ga naar inhoud

Carglass


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Carglass en extra schade schijnen hand in hand te gaan.

Bij mijn vorige auto scheurde mijn voorruit direct na een voltreffer van een, in mijn beleving, baksteen. Wat een knal gaf dat zeg en dat recht voor mijn ogen.

Carglass was er als de kippen bij om dit op te lossen en kwamen de volgende dag al een nieuwe ruit plaatsen. Wat wel leuk was, is dat ik op dat moment de tijd had om er op een afstand bij te gaan staan kijken hoe dit in zin werk ging. De kapotte ruit werd er in mijn beleving met geweld uitgerukt, waarna de nieuwe ruit in een dikke laag zwarte kit werd gelegd.

De binnenkant van de auto is daarna met de stofzuiger onder handen genomen en de ruit werd aan de binnenkant even vlug met een doek afgedaan. Hierna de binnenspiegel weer op zijn plek, hoewel, deze werd op zijn kop gemonteerd. De monteur probeerde met enig geweld de spiegel 180 graden om te draaien maar daardoor kwam er zoveel spanning op het bevestigingsplaatje te staan dat die de strijd opgaf en los liet. Ik hoorde een aantal foutief samengestelde woorden uit de auto vandaan komen en er kwam een tube lijm tevoorschijn om het plaatje weer op het glas te plakken. Na een aantal pogingen bleef de spiegel zitten en kwam de monteur rood aangelopen de auto uit met de vraag of ik de werkbon kon tekenen.

Op het moment dat hij dit vroeg, zag ik dat de ruit aan het verschuiven was in de dikke kit laag. De monteur, al vloekende, probeerde de ruit weer in het gareel te krijgen waardoor er een behoorlijke hoeveelheid kit op de lak van de motorkap kwam. Deze geknoeide kit werd er met ruw garagepapier afgeveegd met als gevolg dat over de hele bovenrand van de motorkap de lak permanente schade had opgelopen. De monteur gaf aan dat dit wel weg te poetsen was, maar dat ik dit dan maar eens een keer moest doen als het mij uit kwam.

Behoorlijk pissig heb ik aangegeven dat ik het daar niet mee eens was en hij hier meer over zou horen. De monteur vond het prima en ging dus weer weg.

Goed 4 uur later stapte ik in mijn auto om mijn vrouw op te halen en wilde mijn binnenspiegel goed afstellen. Dit hoefde al niet meer want deze kwam bij de eerste aanraking van de ruit af vallen.

Om een lang verhaal niet al te lang te maken.... Na Carglass gebeld te hebben werd mij verzekerd dat dit probleem de volgende dag opgelost zou zijn. Dit is niet helemaal gelukt want: een nieuwe ruit is er ingezet zonder dat ik daar bij was en dat bleek de verkeerde te zijn. Geen getint glas en geen zonneband en de spiegel die zat wederom op zijn kop en kon niet gedraaid worden. Weer gebeld en men probeerde het op een akkoordje te gooien want het was immers een leasewagen en geen privé eigendom. Wel dat akkoordje is er uiteraard niet gekomen, wel een 3e nieuwe voorruit, geplaatst onder toeziend oog van mijzelf en de wagenparkbeheerder van ons bedrijf.

Al met al heeft deze ruitvervanging met al zijn problemen 2 volle weken geduurd. Jullie begrijpen dat deze monteur zijn fooi niet heeft hoeven afwimpelen, die heeft hij nooit aangeboden gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is de reden dat ik met mijn privé wagen daar netjes omheen rij en rechtstreeks naar mijn dealer

Dan maar verzekerings technisch gezien wat duurder uit met mijn eigen risico dan bij carglass

Maar als ik alleen al de tijd optel die jij extra kwijt bent geweest, tsja dan zou ik duurder uit zijn dan die hogere eigen risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal S. (zoals je jezelf voorstelde ;) )!

Je mooi geschreven verhaal geeft precies het gevoel mee dat ik bij Carglass heb. Ergens een hele poos geleden vroeg iemand mij of ik wel vertrouwen in mijn dealer heb (omdat ik graag van alles dubbel controleer en probeer in te dekken), nou mijn dealer geef ik graag de sleutel. Bij Carglass doe ik het nog liever zelf...

Ik zou echt gek worden als die kerel de schade wel 4x zo erg maakt zoals bij jou :s Juist omdat dit WEL een privé wagen is, en dan de man zijn reactie :mad3:

Mag ik vragen van welk district/vestiging deze Carglass monteur was? De mijne kwam van Carglass Gorinchem en monteerde de noodruit mobiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen van welk district/vestiging deze Carglass monteur was? De mijne kwam van Carglass Gorinchem en monteerde de noodruit mobiel.

Ha PC-fre@k, natuurlijk mag dat.. Rotterdam Noord (Spaanse Polder) Inmiddels is het nu voor onze zakelijke auto's zo geregeld dat alleen de vak garage welke reparatie dan ook mag uitvoeren.

Je begrijpt dat wij daar blij mee zijn. Carglass heeft hier een behoorlijke strop aan want er werden ongeveer zo'n 30 ruiten per jaar vervangen binnen ons wagenpark.

S... staat voor Simon B)

En dat is de reden dat ik met mijn privé wagen daar netjes omheen rij

En terecht, wij weten inmiddels ook dat dit de beste manier is om je auto netjes te houden, of het nu een leaseauto is of niet.

aangepast door EdK
qoute toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb men voorruit (vorige wagen) tot 3 keer toe laten vervangen bij Carglass en ben (voorlopig) zeer tevreden over hun diensten.

Netjes opgeruimd, geen schade, identiek dezelfde ruit erin gezet, etc. Zelfs een keer een herstelling laten uitvoeren in de parking van men werk en dus niet bij hun in het atelier, wat ook zeer goed is meegevallen.

Misschien heb ik geluk gehad :)

@ PC-Fre@k:

Je sprak in de eerste post van dit topic over:

- DEFA SCM III Alarm incl. o.a. CANBUS koppeling, glasbreek- en microwave sensor

Is dit het skoda alarm? Ik heb een volumetrisch en perimetrisch alarm + sleepdetectie (wat trouwens goed werkt! Vorige week was ik men wagen met de krik omhoog aan het doen om een band te veranderen en het alarm ging vrij snel af) van Skoda en vroeg me af of dit ook werkt bij glasbraak?

- Deuren ontgrendelen niet (er is geen pinnetje bovenaan de deur, ze openen ook niet van binnenuit, zelfs niet met de knop in het midden)

Heb je dit zelf aangepast? Of is dit gewoon zo?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb men voorruit (vorige wagen) tot 3 keer toe laten vervangen bij Carglass en ben (voorlopig) zeer tevreden over hun diensten.

Netjes opgeruimd, geen schade, identiek dezelfde ruit erin gezet, etc. Zelfs een keer een herstelling laten uitvoeren in de parking van men werk en dus niet bij hun in het atelier, wat ook zeer goed is meegevallen.

Misschien heb ik geluk gehad :)

Goede beeldvorming ontstaat door mensen die er tegen in durven te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorruitvervanging geeft ook nauwelijks rommel, want al hebben ze er met een hamer op geslagen, die ruit blijft aan elkaar zitten (dankzij de laminering). Maar zijruitjes vallen in duizenden stukjes uiteeen. En daar falen ze, die glasbedrijven, zorgvuldig al die glaskorrels overal weghalen doen ze gewoon niet. En nog jaaaaaarenlang kun je genieten van het gerammel in je portieren. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ikke_zelf: nieuw topic over alarm gemaakt :)

Bij mij na het hele gedoe geen klachten meer over de ruit/deur in de vorm van gerinkel of zo, lijkt nu prima in orde. Morgen schade herstel deel 3, de binnenkant (interieur zijde) van mijn portier wordt vervangen :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 maanden later...

Laat ik voorop stellen dat ik geen banden heb met Carglass. :|

Bij ieder bedrijf worden fouten gemaakt.

Carglass vervangt veel ruiten per jaar en dan is het logisch dat bij een klein aantal problemen onstaan.

Bij mijn vorige werkgever (touringcarbedrijf) werd er jaarlijks € 30.000,-- aan ruitreparaties en vervangingen besteed. En ik hoorde eigenlijk nooit dat er problemen waren met Carglass

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok ook dat als je het bedrijfsmatig doet, bij veel wagens en veel glas, je niet zulke "hoge" eisen stelt aan een reparateur. je bent allang blij dat er snel weer glas in zit en hebt waarschijnlijk niet zoveel last van een krasje meer of minder...

Bij consumenten is het 1x in de zoveel jaar (hopen we), dat moet dus altijd goed gaan wil je een positieve reactie krijgen. En aangezien we het over heel veel consumenten hebben die klagen over heel wat carglass vestigingen (soms zelfs meerdere tegelijk bij 1 wissel) denk ik dat het best gegrond is. Al zal Carglass toch iets goed doen aangezien ze heel veel ruiten vervangen... Eindeloze (misleidende) reclame? Je zal mij er ieder geval niet zo snel meer zien als het niet hoeft, ik ga wel naar de dealer.

Trouwens, net mijn wagen schoongemaakt, weer glas onder de stoelen. Daar zal ik nog wel even aan herinnerd worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf ben het ook wel met ikkezelf eens, ook ik heb geen slechte ervaringen met carglas (Spijkenisse).

Daarbij had ik de mazzel dat mijn buurman ook autoglas specialist was, mijn vorige fabia heeft 3 keer een nieuwe voorruit gehad!

de laatste sterretjes heb ik bij de dealer laten repareren, twee keer een aanmaning gehad (verzekering werk), dus volgende keer weer gewoon naar carglas of gelijkwaardig!

zijruiten is inderdaad een ander verhaal.<

Elke crimineel op zijn verjaardag afschieten, dan ben je er in een jaar vanaf.......

maar ja wat is een crimineel? :kletsen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindeloze (misleidende) reclame? Je zal mij er ieder geval niet zo snel meer zien als het niet hoeft, ik ga wel naar de dealer.

Precies daarom weiger ik naar Carglass te gaan, heb zo de sch... aan dit bedrijf gekregen. :boos6:

Ik noem de reclameblokken ook geen reclameblokken, maar "Carglass"blokken

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf ben het ook wel met ikkezelf eens, ook ik heb geen slechte ervaringen met carglas (Spijkenisse).

Daarbij had ik de mazzel dat mijn buurman ook autoglas specialist was, mijn vorige fabia heeft 3 keer een nieuwe voorruit gehad!

de laatste sterretjes heb ik bij de dealer laten repareren, twee keer een aanmaning gehad (verzekering werk), dus volgende keer weer gewoon naar carglas of gelijkwaardig!

zijruiten is inderdaad een ander verhaal.<

Elke crimineel op zijn verjaardag afschieten, dan ben je er in een jaar vanaf.......

maar ja wat is een crimineel? :kletsen:

Voorruit heb ik gelukkig nog geen ervaring mee, evenals sterrentjes opvullen. Wellicht dat dat al een groot verschil maakt. Kwikfit is in ieder geval erg slecht in het vullen van sterretjes, dat zag ik wel bij mijn vader (het gat is nu groter dan er voor - maarja verzekering eist...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwikfit is in ieder geval erg slecht in het vullen van sterretjes, dat zag ik wel bij mijn vader (het gat is nu groter dan er voor - maarja verzekering eist...)

Als we toch aan het mopperen zijn, Kwikshit is een organisatie die ik al jaren mijd.

Als bandenboer was het al niets, en met andere zaken (autoruiten/servicebeurten) moeten ze zich helemaal niet bemoeien.

Voor banden ging ik naar een iets meer professioneel bandenbedrijf, onderhoud deed ik zelf en apk bij een goed bekend staande universeel garage.

Een sterretje onzichbaar vullen bestaat niet, je blijft het altijd zien, helemaal in zonlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HET probleem met dit soort dingen, eigenlijk met alle reparaties, is dat alles tegenwoordig precies vastgelegd wordt.

Het mag maar zoveel komma zoveel minuten duren en alles is tot op het bot uitgekleed. Verzekeringsmij-en maken deals met reparateurs tegen afgesproken wurgtarieven. En ze trappen allemaal in diezelfde mallemolen.

De consument heeft geen keuze meer. Ik moet ook verplicht via Carglass de ruit laten repareren. De laatste keer had ik het voor elkaar gekregen dat een onafhankelijk bedrijf dit uitvoerde bij de Skoda garage. Maar vervolgens klaagt de garage steen en been dat ze voor die vastgestelde prijs er zelfs op toe moeten leggen. M.a.w. de volgende keer laten ze je (letterlijk) gewoon barsten en MOET je naar Carglass.

Die vervolgens maar zoveel minuten heeft om b.v. glaskorrels uit je interieur te zuigen (in geval van braakschade) en als er na die zoveel minuten nog korreltjes liggen, dan heb je gewoon pech gehad en kun je er nog jaren van nagenieten...

En originele ruit? Met al dan niet speciale kleurbanden? Jammer dan, op voorschrift van de verzekeraar gaat er een toegestane ruit in. Punt.

Dat alles dankzij winstmaximalisatie, lak aan de wat de klant eigenlijk wil, en alleen nog maar gaan voor het aandeelhoudersbelang van de grootgraaiers... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eens een ruit laten vervangen bij carglass vond de afsluiting rond het raam niet goed terug geplaatst.

Ben de wagen gaan afhalen bij hen hij heeft twee dagen op onze oprit stil gestaan, we wilden dan wegrijden en mijn vrouw opent de passagierdeur en die blijft halverwege hangen en krijgt deze niet verder open. De deur bleef vast zitten achter de wielkast, hoe kan dat nu??

Wel waarschijnlijk met het raam er in te plaatsen heeft de monteur met zijn knie tegen de wielkast gedrukt zodat deze naar binnen is gegaan en als we dan de deur opendeden bleef deze er achter steken.

We moesten ook bij carglass gaan van de verzekering anders was er een vrijstelling van 200 € te betalen.

De schade is dan verder afhandelt door de verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe