Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/31/21 in alle zones

  1. Ik mocht kiezen uit een paar beschikbare auto’s en heb gekozen voor een Peugeot 2008 met een zeer zuinige 3-cilinder benzine motor in de Allure uitvoering. Net 15 km gereden en bevalt prima. Veel is hetzelfde in vergelijk met de 5008 maar ook veel verschil. Deze stuurt veel lichter en is een 6-bak, waarbij de 5008 een diesel was met automaat. Fiscaal ook een verschil wat deze 2008 is nog geen 30k en die 5008 was 47k dus 50% hoger in bijtelling.
    3 punten
  2. Wat die lange termijn effecten betreft, is natuurlijk wel het nodige bekend omtrent eerdere vaccins en er is weinig tot geen reden te veronderstellen dat dat bij deze anders zal zijn. Ook wel opmerkelijk dat velen zich hierbij ernstig vragen stellen, terwijl ze dagelijks zonder scrupule allerlei zaken tot zich nemen waarvan wel degelijk bekend is wat de desastreuze gezondheidseffecten zijn op (middel)lange termijn.
    3 punten
  3. Twee maal Pfizer, ben astmapatiënt, dat brengt wat extra risico met zich mee, vandaar en ook omdat ik anderen wil beschermen, vooral mijn geliefden, maar ook anderen uiteraard. En ik zo snel mogelijk weer zonder monkapje wil rondlopen in dichte ruimtes, want zo'n kapje is met astma ook geen cadeau 😅 Over beide fora, op de NL variant is het meestal gezellig druk, maar de leiding is daar wel vrij doof voor suggesties of commentaar ( wat destijds voor wat wrevel heeft gezorgd en bijna een Exodus in gang heeft gezet 😅 ), dat gaan we nu weer zien met mijn topic inzake nieuwe leden, waarin ik veel bijval heb van leden, maar eerlijk ik verwacht er niks van. Deze variant is vele kalmer, best jammer want de EU versie is qua gebruik veel moderner, en lijkt meer op Briskoda qua stijl. Dit is een op het oog en qua gebruik veel moderner en knapper forum, zowel qua indeling, emoticon gebruik via eigen toetsenbord, implementatie van foto's, en notificaties, die zelfs verschijnen in mijn tabs van de telefoon zonder dat ik daarvoor de pagina echt moet openen! Schitterend.
    2 punten
  4. Dertig jaar is een lange tijd om aan een klassieke auto te sleutelen, maar het resultaat is dan ook fenomenaal. De gerestaureerde ŠKODA RAPID OHV uit 1940 viel in de prijzen bij de grote Duitse klassiekerevenementen in Bensberg en in Essen. Het is ook een graag geziene deelnemer tijdens oldtimerdagen in Tsjechië. Volgens de ŠKODA-archieven zijn er maar 101 exemplaren van de RAPID OHV gemaakt. Uniek of niet, de 81 jaar oude ŠKODA wordt nog volop gebruikt. De eigenaar gaat ermee naar de supermarkt om boodschappen te doen en maakt de drie uur lange rit naar het vakantiehuis van de familie. Eigenaar Miroslav Strouhal reageert laconiek: “Ik pak altijd deze auto, want ik heb geen andere.” Hij nam altijd de tram en de trein naar zijn werk en hij vindt autorijden in Praag maar zenuwslopend. “Maar als ik een auto nodig heb, dan brengt mijn RAPID mij er altijd.” Je kocht niet zomaar een ŠKODA RAPID OHVZijn RAPID OHV komt uit 1940 en werd gebouwd in de ŠKODA-fabriek in Mladá Boleslav. Waarschijnlijk was de auto besteld door een rijke klant, want je kocht in die tijd niet zomaar een RAPID OHV. Er waren twee grote verschillen tussen de OHV-versie en de originele ŠKODA RAPID – een praktische auto voor de rijkere middenklasse: de krachtigere motor en de gestroomlijnde carrosserie, die destijds werd bestempeld als futuristisch. De naam OHV slaat op de bovenliggende nokkenas van de 42 pk sterke motor. De gewone RAPID had een viercilinder motor met zijkleppen en 31 pk. Gekoppeld aan een versnellingsbak met drie versnellingen, haalde de OHV een topsnelheid van 110 km/h. Het typeplaatje in de auto van meneer Strouhal vermeldt echter een vermogen van 46 pk en 120 km/h. Destijds kon de fabriek op bestelling verschillende aanpassingen doorvoeren en dit was er daar ongetwijfeld een van. “Ik heb mij hierin verdiept. Een kennis ontdekte in de archieven dat een paar auto´s een hoger vermogen hadden – het waren versies met de gestroomlijnde carrosserie en de cabriolets. Het was een fabrieksaanpassing waarbij vermoedelijk de inlaat- en uitlaattrajecten van de motor zijn opgeboord”, redeneert de eigenaar. De auto en het meisjeMeneer Strouhal kocht zijn RAPID OHV in 1978. In het socialistische Tsjechoslowakije werden oude auto´s niet gekoesterd maar juist fanatiek gebruikt en opgelapt als dat nodig was. Geld voor een nieuwe auto was er eenvoudigweg niet. Dat gold ook voor meneer Strouhal. Hij had weinig te makken, maar wilde een auto. Voor de liefde. Geen liefde voor klassieke auto´s, maar de liefde voor een meisje dat hij wilde bezoeken. Er was haast bij en deze auto was niet zijn eerste keus. Hij wilde liever een gewone RAPID, zoals zijn vader had. Maar toen zag hij een zoekertje voor deze OHV-versie. “Het meisje werd mijn vrouw. En nu is zij oma, ben ik opa en is de auto een klassieker”, lacht meneer Strouhal. De dertig jaar durende restauratieKort na aanschaf parkeerde meneer Strouhal de auto per ongeluk in een greppel. De RAPID OHV moest toch al gerepareerd worden, dus die paar deuken konden er ook nog wel bij. Hij dacht vijf zomervakanties nodig te hebben voor de klus. Maar hoe verder hij kwam, des te kritischer hij werd. De auto moest perfect worden en uiteindelijk heeft dat dertig jaar geduurd. “Ik heb de auto volledig onderhanden genomen, van de motor tot de assen en de carrosserie. Alles wat te redden viel, is hergebruikt. Ik maakte zelf nieuwe onderdelen van hout en plaatstaal. Ik heb zelfs mijn eigen stuurhuis gegoten. Dat ging niet meteen goed, dus moest ik een paar onderdelen thuis op het fornuis gieten. Daarbij spatte het een keer in de soeppan die ernaast stond”, herinnert hij zich lachend. Rijden met de RAPID OHV in modern verkeerOm de auto in het dagelijkse verkeer te kunnen gebruiken, heeft de eigenaar een paar kleine aanpassingen doorgevoerd. Zoals eenvoudig te verwijderen knipperlichten die wel uit die tijd komen maar niet origineel zijn. De RAPID OHV werd namelijk geleverd met semafoors, van die uitklapbare wijzers. In het hedendaagse drukke verkeer zie je die snel over het hoofd. “Ik heb ook dagrijverlichting aangebracht, onopvallend onder de koplampen. En als ik ooit achteruit moet rijden in het donker, bevestig ik een magnetische reflector aan de achterbumper.” Meneer Strouhal kan zelfs naar muziek luisteren tijdens het rijden. De eerste eigenaar had de RAPID OHV voorzien van een Mende-autoradio, destijds het absolute toppunt van luxe. Het apparaat doet het nog steeds en het geluid wat eruit komt klinkt als een knetterende grammofoonplaat. Auto vol boodschappen en reserveonderdelenIn 2010 werd de restauratie eindelijk afgerond. Meneer Strouhal zette de kilometerteller op nul en trok eropuit. Sindsdien heeft hij 24.600 kilometer afgelegd met zijn stokoude ŠKODA. In de winter staat de RAPID OHV veilig in de garage, maar elke zomer pakt hij de auto vol boodschappen en rijdt hij de drie uur durende rit naar het vakantiehuis van het echtpaar. Tussen het eten en drinken liggen ook reserveonderdelen voor de auto, want je weet maar nooit. “Behalve het originele reservewiel heb ik ook pakkingen, een bobine, bougies, een V-snaar en genoeg gereedschap in de auto liggen. Het was vroeger heel normaal om reserveonderdelen mee te nemen. En ik geef toe dat mijn RAPID niet meer de jongste is. Maar ik rijd nog met veel plezier en heb het gevoel dat de auto het naar zijn zin heeft.” Lees ook: 100 jaar geleden bouwde ŠKODA ook al stoere auto’s Lees hier het volledige artikel
    1 punt
  5. Allereerst een kort verhaal over de Hungaroring, die niet zelden als Mickey Mouse circuit wordt bestempeld, maar dat doet dit circuit echt tekort. De baan zelf is niet superbreed, en heeft veel bochten die vrij kort op elkaar liggen, als je een bocht niet goed aansnijdt, heb je vervolgens zomaar 2-3 bochten lang last dat je tijd verliest. Ook Max gaf deze week aan dat hij hier ook buiten de F1 graag komt, omdat het een echt technisch circuit is. Het rechte stuk met start/finish ligt halverwege op een bergrug (tribune ligt een stuk hoger), en het eerste deel met lastige bochten ligt ook hoog, om aan de achterkant vrij steil naar beneden te duiken, dan een vrij vlak deel met een aantal haakse bochten, om weer geleidelijk omhoog te gaan richting ingang pitstraat, waarbij zowel de bocht vóór als de bocht na de ingang van de pitstraat listige bochten zijn, waar nog wel eens een coureur de fout in gaat. De Hungaroring is van oudsher een echt rijderscircuit, waar het pure vermogen minder van belang is. Wat verder van belang is, is dat de invloed van achterblijvers vrij groot is: doordat het circuit vrij kort is, halen de koplopers al snel het achterveld in. Voordeel voor het publiek is wel dat de auto's veel vaker langs komen dan op een lang circuit (een F1 race gaat normaal over 300 km + 1 ronde). Rondom het circuit heb je heuvelruggen, en ook een flink deel van de auto's van het publiek staat geparkeerd op zanderige parkeerplaatsen. Als er een sterke wind staat, waait dat zand van de parkeerplaatsen dus makkelijk naar beneden het circuit op, en dat heeft invloed op de grip op de baan. Door de heuvels rondom, kan het weer soms snel veranderen en behoorlijk afwijken van het weer in Budapest zelf, en bij regen komt er door het hoogte verschil al snel van alles onder water te staan. Voor de kwalificatie van vandaag was een behoorlijke kans op regen voorspeld, maar dit is opnieuw niet uitgekomen, als er morgen wel regen valt bij de race (volgens de voorspellingen van vrijdag grote kans), wordt dit ineens een heel andere race. Ik zal kijken of ik nog wat eigen foto's van het circuit heb, om dit toe te voegen aan deze post. Edit: eigen foto's van Verstappen op de Hungaroring, maar wel wat oudere foto's Alvast de uitslag van de kwalificatie, vanavond schrijf ik nog wel de tekst en wat er voor morgen mogelijk is te verwachten: Pos No Driver Car Q1 Q2 Q3 Laps 1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:16.424 1:16.553 1:15.419 19 2 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:16.569 1:16.702 1:15.734 18 3 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 1:16.214 1:15.650 1:15.840 17 4 11 Sergio Perez Red Bull Racing Honda 1:17.233 1:16.443 1:16.421 16 5 10 Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:16.874 1:16.394 1:16.483 15 6 4 Lando Norris McLaren Mercedes 1:17.081 1:16.385 1:16.489 17 7 16 Charles Leclerc Ferrari 1:17.084 1:16.574 1:16.496 17 8 31 Esteban Ocon Alpine Renault 1:17.367 1:16.766 1:16.653 15 9 14 Fernando Alonso Alpine Renault 1:17.123 1:16.541 1:16.715 15 10 5 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:17.105 1:16.794 1:16.750 15 11 3 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:17.664 1:16.871 13 12 18 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:17.038 1:16.893 12 13 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 1:17.553 1:17.564 15 14 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 1:17.776 1:17.583 12 15 55 Carlos Sainz Ferrari 1:16.649 DNF 5 16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 1:17.919 8 17 63 George Russell Williams Mercedes 1:17.944 8 18 6 Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:18.036 8 19 9 Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:18.922 9
    1 punt
  6. Dat had niets met het Janssen vaccin te maken, maar met een paar figuren die denken zelf een ondeskundige afweging te kunnen maken (lees voor paar figuren - kernleden kabinet Rutte). Zowel bij het testen als bij de versoepelingen heeft de regering niet geluisterd naar de deskundigen, en zoals ondertussen wel is gebleken onmogelijke versoepelingen geïntroduceerd op een moment dat dit nog niet kon. Wat effecten van vaccinaties op korte termijn die zijn echt wel bekend, vergeet niet dat in de testfases de vaccinaties al zo'n anderhalf jaar terug begonnen zijn. Middellange en lange termijn is inderdaad niet bekend, maar er zijn ook geen aanwijzingen dat het niet goed zou zijn. Als je wel op safe wil spelen, kun je eigenlijk alleen medische behandelingen ondergaan waar men 70 jaar terug mee is begonnen, dan heb je de lange termijn effecten goed in beeld, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er een zinnig mens is die alle medische ontwikkelingen van na de 2e wereldoorlog nog even in de ijskast wil zetten, voor ze toegepast worden.
    1 punt
  7. Voor de goede orde, het was niet mijn bedoeling om hier een discussie uit te lokken over beide fora. Dit is idd een prachtig forum qua gebruiksgemak, lay out, enz. En ik ben destijds mede verantwoordelijk geweest voor het oprichten ervan. Wat ik zei over mijn ervaring thans van een zekere overbodigheid, moet ook puur zo worden gezien, als een strikt persoonlijke ervaring. En in het algemeen neem ik graag de moeite om berichtjes over mijn auto dan maar op beide fora te posten. Maar als ik dan hier een topic voorbij zie komen over Corona met daarin beweringen welke ik (en ik niet alleen) bij de buren al maanden aan het "bestrijden" ben, vind ik het handiger daarnaar te verwijzen ipv dat enkele anderen en ik dezelfde discussie hier opnieuw moeten gaan voeren.
    1 punt
  8. Mijn dank dan aan @PC-fre@k, dit is een juweel van een forum 👌🏻 @Wasmachineman Ik was er donateur, maar sinds ik merk dat er niets gedaan word met suggesties van leden ben ik daar mee gestopt, en ook wel door het destijds selectief sluiten en verplaatsen van bepaalde topics en verwijderen van reacties. Niet dat de mods daar hun werk niet goed doen, ze zijn simpelweg onderbemand.
    1 punt
  9. En nog gratis ook! En het gaat mij niet om €10. Maar wel wat er mee gedaan wordt. En hoeveel donateurs zijn er daar? Kassa voor de eigenaar! @PC-fre@kis eigenaar en beheert hier alles en regelt ook de benodigde updates. In ruil voor een bbq die we 1 x per 5 jaar doen haha! Laatste keer was bij hem dus binnenkort is hier de volgende bbq in de 20’ hoor.
    1 punt
  10. Ik ga hier niet verder op in. Lees eens goed wat ik beweer en verdiep je er eens wat meer in zou ik zeggen. Verder verwijs ik naar de discussie op .nl. Daar kun je alles terugvinden. Ook over bijwerkingen. Ik ga me niet op een tweede plek intensief mengen in een discussie die op een soortgelijk forum al zeer uitgebreid gevoerd is en wordt.
    1 punt
  11. Ja, ik ga hier niet alles nog eens herhalen. Maar ik schrik hier wel van, omdat ik dit niet had verwacht. Als je de discussie bij de buren volgt, vind je het antwoord op al je vragen. Wat ik niet snap, helemaal niet als je nu ziet hoe snel het gaat met de deltavariant, is dat je het alleen maar hebt over je eigen bescherming. Maar daar gaat het slechts ten dele om. Het is vooral het gevaar dat je anderen besmet en die kans wordt beduidend kleiner als je gevaccineerd bent. De griepprik weiger ik om principiele redenen (diergebruik). De mogelijke consequenties zijn beperkt. Corona is echter geen gewone griep. Als je dat nu nog niet inziet, ben je gewoon blind voor de feiten. Dus in dat geval doe ik het wel ondanks het feit dat er dieren zijn gebruikt bij de productie. Dat vind ik nog steeds niet te rechtvaardigen, maar in dit geval "excusable". De derde prik in Israel is vooral bedoeld voor mensen met een verzwakt afweer systeem. Maar uiteraard zul je van tijd tot tijd moeten blijven vaccineren, zolang het virus rondwaart. Want op gegeven moment is het effect teveel verminderd. Overigens wordt al tientallen jaren gewaarschuwd voor zoonotische epi- en pandemieen. En zo lang de mens jaarlijks 80 miljard dieren wil blijven slachten omdat ze zo goed smaken, zullen we er nog wel vaker door worden geplaagd. Tenminste zolang de aarde leefbaar blijft en dat zal niet al te lang meer duren als we zo doorgaan en niet overschakelen op een plantaardig dieet (zie link). Helaas wordt ook in dit artikel zoals steeds meer gebruikelijk, de term vegan ten onrechte gebruikt voor een plantaardig dieet. Maar dat terzijde. https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2021/apr/25/going-vegan-can-switching-to-a-plant-based-diet-really-save-the-planet
    1 punt
  12. Nou dit is niet alleen met tuning hoor bij jullie. Zoals je weet kom ik ook regelmatig in België voor mijn werkgever. En sommige dingen zijn erg streng maar ook zeer tegenstrijdig. We leggen een gasnet (propaan) aan incl de gaskasten en de afgaande leidingen naar chalets / caravans Bij ons kunnen we dan koppelingen gebruiken waar we de tyleen gaspijp met steunbus in klikken , bij juliemoet alles met elktrolas gedaan worden omdat propaan hoge druk is ( rond 4 bar ) Nu kan ik me daar dan best in vinden hoor, als een elektrolas goed is gemaakt is dit een goede koppeling Maar dan komt meneer de gaskeurder die de gehele installatie komt keuren en die is ongelooflijk kritisch aan onze kant. Maar wat er dan weer op die door ons geleverde aansluiting word aangesloten dat boeit hem bijna geheel niet. Een keer meegemaakt dat er een tuinslang op onze aansluiting zat de keurder dit zag. Een notitie maakte van het aansluitnummer en vervolgens na alle aansluitingen gecheckt te hebben rustig zij. U kunt op alle aansluitingen druk zetten !! Waarop ik vroeg, en op die aansluiting met tuinslang dan ?? Ja ook dat is de eigenaar zijn probleem en niet de mijne en de uwe !! Duhhhhh ik heb een zegel gepakt en de kraan verzegelt en een notitie in mijn papieren gezet en op werkbon vermeld dat ik de aansluiting had verzegelt en we zegel niet eerder zouden verbreken tot klant alles volgens norm had gemaakt. Wij hebben nooit meer die kraan open gezet, kwam er een half jaar later weer terug en gekeken in de kast en de zegel was verdwenen en tuinslang zat er nog.... Dit is met gas, en met elektra zijn er bij jullie ook regels dat in sommige gevallen heel erg ver gaat en daartegen gooien ze niet beschermde kabels gewoon zo in de grond (levensgevaarlijk )
    1 punt
  13. Sinds een jaartje val ik ook in de risicogroep, dus afgelopen jaar voor het eerst de griepprik, en ik was dan ook heel blij dat ik snel gevaccineerd kon worden, zeker toen ik soms tot aan mijn middel in het corona-afval stond. Ondanks beschermende kleding, is dat toch gewoon een vervelende ervaring, zeker als je weet dat de beschikbare beschermende kleding lang niet 'waterdicht' was, en bijvoorbeeld maar 1 of 2 maten voldoende voorradig waren. Overigens hoef je helemaal niet echt zwak te zijn, om serieuze gezondheidsproblemen door covid of griep te krijgen. Beiden kunnen bijvoorbeeld ook op hartkleppen staan, en dan heb je echt een serieus probleem. Ook als je door bepaalde genen extra gevoelig bent, kun je van behoorlijk gezond zo maar doodziek worden. Voor de duidelijkheid: ik heb ook decennialang gezegd dat ik geen griepprik nodig had, en dat ik liever had dat mijn lichaam zelf een afweer opbouwde als dat nodig was. Covid is voor mij toch wat anders: je ziet momenteel ook dat er behoorlijke hoeveelheden jongeren en mensen in de kracht van hun leven (onder de 40 jaar en gezond) zo ziek worden van Covid dat ze in het ziekenhuis belanden, en niet zelden ook op de IC.
    1 punt
  14. Nou, @Rosinfield kan z'n lol op, in dit topic... 😇
    1 punt
  15. Het Covid-19 virus is net als griep een coronavirus, dus het is niet vreemd dat daar overeenkomsten in zitten, zoals het makkelijk en veelvuldig muteren van het virus. Ik ben al zo lang geleden gevaccineerd, dat ik langzamerhand in het gebied kom waar de vaccinatie volgens één bron minder effectief zou worden. Ik heb vanwege mijn werk in februari en maart al mijn Pfizer vaccinaties gehad, en volgens één onderzoek zou na een half jaar de beschermingsfactor van Pfizer teruglopen van 95 naar ruim 80%. Feit blijft dat je na volledige vaccinatie normaal gesproken veel minder ziek wordt als je toch besmet zou raken, dus het is de vraag of een jaarlijkse vaccinatie wereldwijd voor iedereen nodig is. De griepprik wordt ook elk seizoen aangepast aan de griepstammen waarvan verwacht wordt dat die het komende griepseizoen de meest voorkomende vormen zullen zijn, mogelijk dat je zoiets ook krijgt bij corona. Misschien worden jaarlijkse griepprik en een jaarlijkse coronaprik wel gecombineerd, zeker omdat de risicogroepen voor corona en griep ook voor een groot deel of misschien wel bijna helemaal samenvallen. Voorlopig is er nog heel veel onzeker over wat nodig is voor langdurige coronabestrijding, maar 2 jaar terug was er nog helemaal niets bekend over Covid-19.
    1 punt
  16. Kleine update: Dus, eerst 120 km voor mijn AP schroefset gereden. De set zelf kwam van Carsensations in Ternat, maar deze konden ze pas monteren eind september, way too long, en dus besloten ze zo mee naar huis te nemen, aangezien Ternat niet bij de deur is. Alle benodigde papieren zaten in een envelop bij de set, zoals geadverteerd, zoals besproken in de contacten voorafgaand de koop. Dan maar een afspraak gemaakt bij Crauwels te Begijnendijk. Deze mannen hebben destijds ook mijn Eibach veren gemonteerd en vertrouwde ik de montage zeker opnieuw toe. 260 euro zou het me kosten, montage, uitlijning en keuringspapieren. Dat vond ik echt geen geld, anderen die dichterbij huis waren vroegen het dubbele, en deze zijn niet eens een autoriteit op het gebied van verlagen en tuning, Crauwels is dat al jaren. Bovendien kon het de week erna al, helemaal top. Goed, aangekomen, sleutels overhandigd, en zelfs een in de prijs inbegrepen vervangwagen, een toffe VW Caddy, meegekregen. Zodat ik, aangezien ik van ver kwam, in het aangrenzende Aarschot met mijn vrouw rustig een hapje kon gaan eten, het werk aan mijn geliefde Superb zou namelijk wel even duren ( 8 uur s'ochtends - 11-12 uur aan de middag ). Topservice! Ik was nog geen 10 minuten weg, telefoon, Crauwels, meneer uw set is voor een veerpoot diameter 55, uwe is 50, het kan zijn dat we extra persbussen moeten bestellen, maar we gaan kijken of we er nog liggen hebben voor een VW Golf, aangezien het destijds ook zo'n gedoe was met de schokbrekers van de Golfjes die massaal verlaagd werden, en we er toen meermaals aangepast hebben. Ik bel u zo meteen terug. Hartverzakking natuurlijk, stressen, hopen dat ze de bussen hadden, maar vooral hopen dat ze ze ook zo konden aanpassen zoals destijds met de Golfjes. Na een kwartier het verlossende telefoontje, meneer we hebben zulke bussen liggen, effe aanpassen en het komt goed, gelukkig had ik geen 50 Set gekocht om vervolgens een set 55 veerpoten onder de auto te hebben, dan was het meteen einde verhaal. Het kost me wel 60 euro extra, voor het werk en materiaal. Geen probleem, beter dan dat het niet past. Lijkt me. Oef! Tegen half 12 telefoon, meneer uw auto is klaar. Maar we missen het goca attest? Tiens, dat zou erbij moeten zitten? Wij naar de shop, daar stond de auto buiten op me te wachten, in take off modus, letterlijk, de Neus de lucht in en het achterste lager gelegen ; Jezus was da?!! Mevrouw hielp ons meteen verder met de nodige expertise en uitleg, de auto stond zo omdat een Superb zoals de mijne laag uitlijnen prima kan, maar er ontstaat overdadig camber, althans, te veel camber voor de Belgische keuring, vandaar dat de auto nu even niet mooi staat, aldus mevrouw. Maar we missen dus het goca attest, dat heb ik dus echt wel nodig voor de keuring. Na wat gepraat over waar en hoe ik de set gekocht had, kwam het erop aan dat ofwel Crauwels de nodige papieren zou bestellen, of dat ik eerst naar Carsensations moest bellen om te vragen naar deze papieren. Uiteraard met een matig, nee slecht, gevoel naar huis gereden. Thuisgekomen en meteen contact opgenomen met de verkoper in Ternat, zij konden niet volgen, de papieren stoppen wij altijd in de verzegelde enveloppe, met goca attest, nu lieg ik daar natuurlijk niet over, daar heb ik geen baat bij, dit vertraagd de boel enkel. Dat namen ze van me aan, na wat zoeken bleek dat ook zij de papieren niet (meer) hadden, uiteindelijk kunnen bekomen dat zij de papieren kosteloos bestellen en per aangetekend schrijven verzenden. Deze zouden rond woensdag - vrijdag moeten aankomen. Dan kan ik eindelijk naar de keuring, de auto ook meteen volledig laten keuren, apk ( zoals jullie dat kennen ) kwam er toch weer aan in september, dus van de nood een deugd maken. Daarna meteen laag leggen met behulp van een maatje van me, en naar Crauwels om de uitlijning op punt te zetten. Hoewel de auto nog niet lager ligt, kan ik al wel wat melden over de schroefset zelf. Deze rijd namelijk fantastisch, na wat gewenning merk ik dat de auto - strakker rijd - strakker stuurt - geen nare opdoffers geeft bij drempels ( imo een probleem met de Eibach veren op originele dempers ) Ik post foto's van zodra de auto laag ligt, maar wou jullie deze saga niet onthouden, ik en m'n aanpassingen, het is me wat 🥵 Hier alvast wat foto's van de kit, plus de take-off stand van de auto nu 🤢😂 Nog genoeg draad over aan de voorzijde 😅 Achterste veren 🛩️
    1 punt
  17. Schema voor komend weekend, zodat je kunt bepalen wanneer je de Olympische spelen kijkt, en wanneer je de F1 kijkt. Vrijdag 30 juli: 11:30 - 12:30 Eerste vrije training 15:00 - 16:00 Tweede vrije training Zaterdag 31 juli: 12:00 - 13:00 Derde vrije training 15:00 - 16:00 Kwalificatie Zondag 1 augustus: 15:00 - Race Dan het laatste nieuws: de stewards hebben het verzoek om opnieuw naar de straf voor Hamilton te kijken geweigerd. Dat de straf niet aangepast wordt is één ding, maar gewoon weigeren om de zaak serieus te behandelen is wel het toppunt van arrogantie. Zoals ik het zie, na jarenlange arrogantie van het Ferrari International Assistence, kan het niet anders dan dat binnen nu en 5 jaar de Formule 1 een lege huls is. De persconferentie voorafgaand aan de Hongaarse grand prix, ging vooral over de gebeurtenissen bij de GP van Silverstone.
    1 punt
  18. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe