Ga naar inhoud

CC snelheid in Maxidot


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Tot de modificatie van de turbo + de software update had ik via VCDS de cruise control zichtbaar is de MFD (ik ben een van de weinige waarbij dit gelukt is), na deze ingreep is deze weergave in het display verdwenen.

Op zich is dit geen ramp maar ik vond het toch wel erg handig.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neu, als Pim dat meldt klinkt dat heel anders dan als Erik dat meldt.

Als u dat in tonage bedoeld dan moet ik u gelijk geven

voor de rest ga ik tegen uw stelling in ! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een aanvullende vraag / opmerking.

De snelheid in m'n Maxidot is dezelfde snelheid als die je af kunt lezen op de reguliere snelheidsmeter. In mijn maxidot zit ook nog eens de acutele snelheid, ook die is gelijk aan de analoge wijzer. Echter de gemiddelde snelheid (als je die op een recht stuk even reset kun je die mooi aflezen) is je echte snelheid. In mijn geval zit daar 6 km/uur tussen. (110 op de klok is 104 echte km / uur)

Wat ik dan ook liever zou hebben is dat de actuele snelheid die ik af kan lezen op de maxidot de daadwerkelijke snelheid is en niet de snelheid die ik toch al af kan lezen op de wijzer. Iemand een idee of dat mogelijk is? (is wel zo handig bij traject controles enzo..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik echt nog nooit geprobeerd.

Ik denk dat het aan te passen is, tenslotte ijken ze politieauto's ook. Nou weet ik niet of ze de auto ijken of het systeem zijn eigen snelheidsbepaling heeft, maar lijkt mij niet onmogelijk. Vraag me alleen af of dit fysiek aangepast wordt, of digitaal via VAS bijv. Zouden we eens moeten navragen bij VW, die hebben redelijk wat politieauto's in beheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politie auto's "ijken" ze als volgt:

Auto op de rollerbank.

Rijden......

Naald wijst 50, rollerbank wijst 48 --> afwijking 1

Naald wijst 60, rollerbank wijst 55 --> afwijking 5

Etc.

Dan zetten ze die afwijkingen op papier en wordt het geplastificeerd achter de zonneklep meegenomen.

Rijden ze dan op wat hardere of zachtere banden dan heb je ook die afwijking in de snelheid.

Tenzij ze een GPS aan boord hebben.... dan lezen ze de GPS speed af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar wordt die afwijking in de auto gezet of moet dat op papier of via hun computersysteem (video ding) berekend worden?

Automatisch of handmatig zeg maar. Anders kunnen ze dus de naald bijstellen zoals je ook zelf je verbruik kan bijstellen meen ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bakkertje: die digitale snelheidsmeter is met name bedoeld om te gebruiken als je in de UK bent (of andere gebieden waar men in miles rekent ipv KM). De digitale meter kun je dan omstellen in mijlen. Ik had dat in mijn Golf VI ook en dat was bij ritjes in Engeland bijzonder handig :)

In Nederland voegt die digitale meter naar mijn idee niets toe t.o.v. de analoge meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt hier in NL voegt het helemaal niets toe, behalve dat het beter afleesbaar is dan de naald maar goed dat is verwaarloosbaar. Als je daar de echte snelheid af kunt lezen wordt het een ander verhaal..

Toch maar eens naar engeland gaan dan om hem op mijlen te kunnen zetten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt 'm nu ook gewoon op mijlen zetten ;)

Die functie schijnt - naar ik heb begrepen - ingebouwd te zijn om te voldoen aan EU-regels; een paar jaar geleden zou verplicht gesteld zijn dat (voor nieuwe auto's vanaf een bepaalde datum) door de gehele EU een snelheidsmeter in locale units in de auto zou moeten zitten. Kun je oplossen met twee schalen achter de naald of met zo'n digitale meter die je naar believen kunt instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Witte Yeti is volgens mij één van de weinige die hiermee bezig is geweest omdat bij hem dit mogelijk was op zijn Yeti.

Dus even wachten tot hij dit leest of hem even PB ( mail) sturen als t langer duurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik had me twijfels met je uitspraken over Pim

zag al helemaal een menno in paniek en dat vanwege een pim op vakantie

Nee pim heeft gelukkig op juiste moment zijn grafiti weer achter gelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe