Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Mijn skoda op de Nurburgring


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bovenstaand filmpje is vorige week gemaakt toen ik een kennismakingsrondje reed met 4 man in de auto, dus met 250 kg strafgewicht erbij! ;-)

Geplaatst:

haha, als ik alleen was geweest, was het filmpje juist nog korter geweest (want dan had ik harder gereden).

Er komt binnenkort ook nog een filmpje vanuit de auto, die is een stuk langer (totdat de filmer misselijk werd, haha).

Geplaatst: (aangepast)

Alvast een zoethoudertje: bijgaand een filmpje van het startveld bij het Formule-1-gedeelte van de Nurburgring tijdens de VLN-races. Porsches, Ferrari's, Vipers, Lotussen, BMW's, maar ook een Focus, een Polo en een Punto. Zet vooral je geluid hard! :D

aangepast door MarcoO2
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Leuk filmpje hoor!! Mijn vader heeft ook een octavia combi 1.8 tsi, lekkere motor hoor.

Is de Skoda van jou nog standaard m.b.t. motorvermogen? Zou zelf ook graag een keer een rondje maken op de ring.

Ben alleen bang dat er van mijn huidige setje Michelin Pilot Sport 3 heel weinig over gaat blijven ;)

Geplaatst:

Ja hoor, geen probleem! :D Ik heb 'm door JD laten tunen. Resultaat is zo;n 225 pk en 360 Nm. Heb er ook nog een K&N k57i luchtfiltersetje opgezet, geeft net een beter geluid en een marginaal betere loopcultuur. Al met al qua vermogen en koppel een prima auto voor op de Ring. Wel valt de auto door de mand als het om onderstel en bochtkwaliteiten gaat. 't Is niet bepaald een circuitonderstel, zeg maar... ;-) Maar desondanks kun je er een hoop lol mee hebben! Al levert je dat inderdaad een hoop bandenslijtage op.

Geplaatst:

Ideaal zou een extra set wielen zijn die je gebruikt voor op het circuit. Maar om die telkens te gaan verwisselen voor dat uurtje (of nog minder) plezier ...

On-topic: als ik het geld heb voor een kwalitatieve verlagingsset en de JD Engineering externe chip voor de Fabia, wil ik wel de snelste tijd der 1.2 TDI's neerzetten op de ring :lol:

Geplaatst:

...Al levert je dat inderdaad een hoop bandenslijtage op.

Nou, volgens mij niet alleen bandenslijtage hoor...

Wat dacht je van lagers, ophanging, stuurinrichting, etc. Krijgt allemaal flink wat te verduren. :blink:

Geplaatst: (aangepast)

In de voorwaarden van mijn leasecontract is rijden op de Nurburgring niet uitgesloten. Tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker wel, dus ik ben benieuwd wat er in de voorwaarden van mijn nieuwe auto (die overigens ook bij een andere leasemaatschappij vandaan komt) staat. Hetzelfde is overigens van toepassing op chiptuning. 't Zou me niets verbazen als ik straks niet mag chippen én Ringrijden. :D

Qua restwaarde maakt het niets uit. Hooguit voor de onderhoudskosten voor de leasemaatschappij. Alle kapotte en/of versleten onderdelen zijn gewoon netjes vervangen. Ik beveel mijn auto gerust aan bij vrienden en familie die er belangstelling voor hebben.

De auto is weliswaar intensief gebruikt, maar er is ook zorgvuldig mee omgegaan. Dat scheelt een hoop...

aangepast door MarcoO2
Geplaatst:

Ik vond al dat de skoda een lekker geluidje had bij uitaccelereren!! Ik heb mijn RS ook bij JD op maat laten chippen, 260pk en 412nm, super vermogensopbouw vanaf 4500rpm tot 6500rpm boven de 250pk. Hoe lang rij jij al met de tuning rond? Kan me het onderstelprobeem goed voorstellen, zal bij mijn RS wel iets beter zijn denkik, al is dat ook nog geen bochtenridder hoor.

Geplaatst:

Ik rijd nu ruim twee jaar en 100.000 km gechipt rond. Zeker in mijn grijze kleur en volledig standaard uitvoering echt een ultieme wolf in schaapskleren!

Geplaatst:

Wat mij nou supergaaf, übercool lijkt, is een auto waarbij die fabeltastische wegligging en de power aanwezig zijn zonder al dat uiterlijk vertoon. ZONDER de herrie, ZONDER het gebrul. Juist in alle rust (als een soort van understatement). Dat is pas een uiting van vooruitgang door technologie. Herrie maken is geen kunst, GEEN herrie maken, da's pas technologie.

Geplaatst:

Ik haak af bij een auto zonder geluid. Geluid is voor mij essentieel voor de rijbeleving. Technisch is het prima mogelijk om een auto vrijwel geluidloos te maken, alleen is daar in de normale segmenten geen vraag naar. Kijk maar naar electrische auto's daar wordt vaak nog geluid "toegevoegd" om nog een beetje beleving te geven. Alleen auto's in de uberklasse, zoals Bentley of Rolls Royce, combineren power, wegligging en brute kracht met totale stilte.

Overigens kun je gerust zijn hoor Erik, het geluid van mijn auto is uiterst beschaafd. Herrie kan je dat zelfs met de meest negatieve kijk niet noemen. Ik haat auto's die een dusdanig geluid maken dat de (vaak ook overbemeten) stereo moeite heeft om erboven uit te komen, maar een beetje mooi geluid mag een auto wel maken van mij.

Geplaatst:

Marco heeft geen petje op, zit om zijn uitlaat heen als geluids demping

Geplaatst:

volledig standaard uitvoering echt een ultieme wolf in schaapskleren!

En daar geloof ik nu helemaal niks van met je chiptuning als extra :doh2::lol::lol:

Geplaatst:

Juist dankzij die chiptuning is het een wolf, en dankzij zijn standaard uiterlijk een schaap... ;-)

Geplaatst:

Kijk Ed, jij kent me tenminste! :D

En meen gezien te hebben toen dat je in de Flevopolder met dubbel petje reed !

En als ik heel goed had gezien was het één shel petje en één skoda petje !

Hoe bedoel je gesponserd

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe