Ga naar inhoud

Mijn skoda op de Nurburgring


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

haha, als ik alleen was geweest, was het filmpje juist nog korter geweest (want dan had ik harder gereden).

Er komt binnenkort ook nog een filmpje vanuit de auto, die is een stuk langer (totdat de filmer misselijk werd, haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een zoethoudertje: bijgaand een filmpje van het startveld bij het Formule-1-gedeelte van de Nurburgring tijdens de VLN-races. Porsches, Ferrari's, Vipers, Lotussen, BMW's, maar ook een Focus, een Polo en een Punto. Zet vooral je geluid hard! :D

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Leuk filmpje hoor!! Mijn vader heeft ook een octavia combi 1.8 tsi, lekkere motor hoor.

Is de Skoda van jou nog standaard m.b.t. motorvermogen? Zou zelf ook graag een keer een rondje maken op de ring.

Ben alleen bang dat er van mijn huidige setje Michelin Pilot Sport 3 heel weinig over gaat blijven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, geen probleem! :D Ik heb 'm door JD laten tunen. Resultaat is zo;n 225 pk en 360 Nm. Heb er ook nog een K&N k57i luchtfiltersetje opgezet, geeft net een beter geluid en een marginaal betere loopcultuur. Al met al qua vermogen en koppel een prima auto voor op de Ring. Wel valt de auto door de mand als het om onderstel en bochtkwaliteiten gaat. 't Is niet bepaald een circuitonderstel, zeg maar... ;-) Maar desondanks kun je er een hoop lol mee hebben! Al levert je dat inderdaad een hoop bandenslijtage op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideaal zou een extra set wielen zijn die je gebruikt voor op het circuit. Maar om die telkens te gaan verwisselen voor dat uurtje (of nog minder) plezier ...

On-topic: als ik het geld heb voor een kwalitatieve verlagingsset en de JD Engineering externe chip voor de Fabia, wil ik wel de snelste tijd der 1.2 TDI's neerzetten op de ring :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de voorwaarden van mijn leasecontract is rijden op de Nurburgring niet uitgesloten. Tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker wel, dus ik ben benieuwd wat er in de voorwaarden van mijn nieuwe auto (die overigens ook bij een andere leasemaatschappij vandaan komt) staat. Hetzelfde is overigens van toepassing op chiptuning. 't Zou me niets verbazen als ik straks niet mag chippen én Ringrijden. :D

Qua restwaarde maakt het niets uit. Hooguit voor de onderhoudskosten voor de leasemaatschappij. Alle kapotte en/of versleten onderdelen zijn gewoon netjes vervangen. Ik beveel mijn auto gerust aan bij vrienden en familie die er belangstelling voor hebben.

De auto is weliswaar intensief gebruikt, maar er is ook zorgvuldig mee omgegaan. Dat scheelt een hoop...

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond al dat de skoda een lekker geluidje had bij uitaccelereren!! Ik heb mijn RS ook bij JD op maat laten chippen, 260pk en 412nm, super vermogensopbouw vanaf 4500rpm tot 6500rpm boven de 250pk. Hoe lang rij jij al met de tuning rond? Kan me het onderstelprobeem goed voorstellen, zal bij mijn RS wel iets beter zijn denkik, al is dat ook nog geen bochtenridder hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij nou supergaaf, übercool lijkt, is een auto waarbij die fabeltastische wegligging en de power aanwezig zijn zonder al dat uiterlijk vertoon. ZONDER de herrie, ZONDER het gebrul. Juist in alle rust (als een soort van understatement). Dat is pas een uiting van vooruitgang door technologie. Herrie maken is geen kunst, GEEN herrie maken, da's pas technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haak af bij een auto zonder geluid. Geluid is voor mij essentieel voor de rijbeleving. Technisch is het prima mogelijk om een auto vrijwel geluidloos te maken, alleen is daar in de normale segmenten geen vraag naar. Kijk maar naar electrische auto's daar wordt vaak nog geluid "toegevoegd" om nog een beetje beleving te geven. Alleen auto's in de uberklasse, zoals Bentley of Rolls Royce, combineren power, wegligging en brute kracht met totale stilte.

Overigens kun je gerust zijn hoor Erik, het geluid van mijn auto is uiterst beschaafd. Herrie kan je dat zelfs met de meest negatieve kijk niet noemen. Ik haat auto's die een dusdanig geluid maken dat de (vaak ook overbemeten) stereo moeite heeft om erboven uit te komen, maar een beetje mooi geluid mag een auto wel maken van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Ed, jij kent me tenminste! :D

En meen gezien te hebben toen dat je in de Flevopolder met dubbel petje reed !

En als ik heel goed had gezien was het één shel petje en één skoda petje !

Hoe bedoel je gesponserd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe