Ga naar inhoud

Luuk Thijssen

Members
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Luuk Thijssen

  • Verjaardag 11/07/1983

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    gelderland
  • Beroep
    zelfstandig ondernemer

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia RS combi 2.0TFSI
  • Kleur
    zwart
  • Bouwjaar
    2006
  • Eigenaar sinds
    2011
  • Kilometerstand
    115.000
  • Opties
    JD chip op maat stage 1 (260pk en 412nm)
    afneembare trekhaak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Pioneer Avic HD1BT

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Luuk Thijssen's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. Klinkt uitzonderlijk goed!!! Bij mijn garage (de auto was weg voor grote beurt, distributieriem+waterpomp en preventieve vervanging van de d-valve) contateerde ze afgelopen week vlak voor het omleggen naar de winterbanden dat er 2 nagenoeg versleten waren. kreeg dus een telefoontje of het goed was 2 nieuwe winterbanden te leggen. Uiteraard geen probleem was mijn reactie. Kom ik de auto halen.......liggen er in plaats van de aanwezige Michelin Pilot Alpins ineens 2 Nokians op de voorbanden. In principe prima banden, maar enig overleg had wat mij betreft wel gemogen. De reden dat de michelins niet meer voorradig zijn en ik de Nokians indien ze niet bevallen binnen de eerste week terug kan brengen snap ik. Ben ik nou een zeur of vinden jullie enig overleg ook wel op zijn plaats?
  2. Welkom hier! Een 207 met 180pk moet wel een bommetje geweest zijn; was het een RC of gechipte HDI?
  3. Ik ben gewoon een michelin fan oftewel; Zomer--> Michelin Pilot Sport 3 Winter--> Michelin Pilot Alpin beide 224-45-17
  4. Ziet er super uit hoor!!! Sportief en stijlvol!!
  5. Je hebt natuurlijk ook wel wat betere specs dan een standaard O2 RS (TDI en TFSI). Misschien een keer een gechipte RS proberen Ik merk ook aanzienlijk verschil in de octaangehaltes, moet door de tuning uiteraard standaard 98 tanken (BP Ultimate) ,maar merk dat hij nog iets lekkerder loopt op de duitse V-power (ron100). Heb jij ervaring met de challenger van Gulf, deze schijnt ook RON 100 te zijn. Bij JD gaven ze echter aan dat ze hier niet direct kapot van waren. Is die Aral trouwens goed verkrijgbaar? Heb zelf afgelopen week wat snelheidsmetingen gedaan, dus ben wel benieuwd of er meetbare verschillen zouden zijn.
  6. @ Marco, denk dat je met de betrouwbaarheid van de motor wel een punt hebt. Vind het persoonlijk qua uiterlijk echter 1 van de mooiste middenklassers op dit moment. Niet dat het voor mij een optie zal worden, ik prefereer ook een station. Over de specs gesproken, heb je weleens gemeten wat jou 1.8TSI met tuning doet van 0-100km/h en 0-160km/h??
  7. @ Marco.....wederom een mooie auto.....neem aan dat je ook weer even in Lochem langsgaat ????? Misschien dat de gezinssituatie het niet toelaat maar....... was een Alfa Giulietta QV geen plaatje??? En nog eens supertje snel ook.
  8. @ Rosinfield, excuses voor 100% geaccepteerd. Ben soms ook wel redelijk direct in mijn meningen en commentaar, zal er ook op proberen te letten. Het is in ieder geval nooit mijn intentie om mensen hier op welke wijze dan ook negatief te benaderen. Maar ik ga interessante discussies over alles wat met Skoda te maken heeft niet uit de weg, vind het juist interessant om ervaringen, meningen en onderbouwingen van andere te beluisteren.
  9. @ rosinfield......dan moet je ook niet iemand willen terechtwijzen op zijn of haar toon. Volgens mij bekritiseer ik Superb V6 op geen enkele manier. Probeer de discussie over de souplesse en het gemak (rust) van het algehele acceleratievermogen ook weer te weerleggen aangezien ik aangeef dat beide motoren over het geheel gezien specifieke kwaliteiten hebben. Ik geef echter wel gewoon aan aan (met behulp van onderbouwing) dat ik het niet helemaal eens ben met een aantal punten (vooral de quote die ik eerder gaf) uit zijn reactie. Is hier nou werkelijk zoveel mis mee ja?
  10. @ rosinfield, mogen we hetgeen we beweren niet onderbouwen of tegenspreken met cijfers. Ik zie ook niks agressiefs in zijn reactie, ik ben het echter niet eens met een deel van zijn argumenten. quote ;En ja dan zal een gechipte 2.0 TSI die huilend hoog in toeren wegscheurt alles eruit persend wellicht iets betere cijfers neerzetten (als het al waar is).... Ik neem aan dat je zelf ook inziet dat deze zin; 'De manier waarop je het nu hebt gedaan leidt alleen maar tot onnodige en door ons niet gewenste escalatie' helemaal nergens over gaat.
  11. @ octaviabas, die spoiler bedoelde ik inderdaad, leuk om te zien dat je werk maakt van het uiterlijk op een subtiele wijze! Ik denk dat mijn RS ook iets lager ligt dan de gemiddelde O2, met drempels heb ik daar echter weinig last van hoor.
  12. @ superb V6, Heb jij weleens in een gechipte 2.0T gereden? Oftewel, bij lage toerentallen ga jij huilend naar huis met de V6. En nee, het gaat niet om cijfers enkel, maar jij wilt mij op een of andere manier even terecht wijzen. Ik heb gewoon meerdere filmpjes gezien van de acceleratie en souplesse van de V6 ( uiteraard in S-stand) en die vielen mij erg tegen. Vandaar dat ik mij afvroeg wat jouw ervaring hiermee is. Ik heb het niet over de loop van de motor of het geluid. Ben bekend met de heerlijke 6 cylinder loop, dit is een begeerlijk punt wat ik nooit ter discussie zou durven zetten. (ongeveer 10.000km in een touareg V6 gereden, is dit in basis niet dezelfde V6?) Maar mijn 2.0T zou moeten janken voor prestaties?.... ik denk dat als ik bij een snelheid van 120km/h in de 6e versnelling gas geef mijn motor veel soepeler versneld. Maar dat is niet heel erg vreemd wanneer je de 350nm koppel uit de V6 vergelijkt met de 412nm koppel uit mijn 2.0T. Verder neem ik aan dat ik met al de kennis hier niet hoef uit te leggen wat 4x4 doet met tussenacceleraties, oftewel automaat met 4x4 zorgt voor een behoorlijke vertraging. Ook heeft de V6 een piekvermogen van 260pk bij 6000rpm, misschien moet je een keer de betreffende vermogensgrafiek bekijken? Mijn Octavia heeft vanaf 4500 tot 6500 toeren 250+pk (260pk tussen 5000-600rpm). Wil hier niet bewijzen wie de grootse heeft.........maar enigzins reeel mogen we wel blijven toch? Je uitnodiging om eens te ervaren hoe soepel een V6 rijdt kan ik simpel terugkaatsen over mijn 2.0T, het komt erop neer dat het beide zeer snelle en soepele auto's zijn. Waarschijnlijk met ieder extra specifieke kwaliteiten. Indien gewenst wil ik nog wel een keer een filmpje plaatsen met een tussenacceleratie van 100-160 in 5/6 om mijn woorden kracht bij te zetten.
  13. Zoals al aangegeven in een reactie op je voorstel topic, ik zou 100% voor JD engineering gaan. Hier kun je dus de software helemaal af laten stellen aan de eigenschappen van jouw auto. Oftewel op maat chippen op de rollenbank. Dit resulteerd in een zeer mooie vermogensopbouw en optimale prestaties. ABT tuning herschrijft gewoon de software met een standaard programma. Oftewel iedere 1.8TSI krijgt exact dezelfde gegevens. Tevens is er in de vermogenstabellen van ABT veel meer sprake van een piekvermogen. ABT geeft voor mijn RS 2.0 TFSI 240pk en 350nm op, door hem bij JD op maat te laten tunen beschik ik nu over 260pk en 412nm koppel. Belangrijker vind ik echter de aanwezige hoeveelheid pk's door het hele toerengebied. Ik heb bijvoorbeeld bij 4500rpm al 250pk, tussen 5000 en 6000 is dat 260pk en bij 6500 nog steeds 250pk. Ook bij lagere toerentallen is er al aanzienlijk meer vermogen aanwezig. Indien interesse kan ik altijd een keer mijn uitdraai met gegevens toesturen. Echter denkik dat Marco hier een perfect beeld kan schetsen aangezien hij een 1.8TSI op maat heeft laten chippen bij JD Nog even een aanvulling; Indien gewenst zou je bijvoorbeeld ook aan kunnen geven dat je de tuning af wilt laten stellen op het trekken van een caravan. Oftewel veel koppel en pk's bij lage toerentallen en misschien wat minder pure snelheid bij hogere toerentallen.
  14. vast op een verlaten bergweggetje in Italie aan het genieten van zijn soepele motor dus
  15. Mooie en nette octavia hoor. Misschien nog een subtiel spoilertje achterop?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe