Jump to content

Het leven van een autoverkoper.


Wasmachineman
 Share

Recommended Posts

  • Wasmachineman changed the title to Het leven van een autoverkoper.

Volgens mij heb je sowieso al een flinke uitdaging: hoe leg je een potentiele klant uit dat je als verkoper zelf voor een ander merk kiest, ook al is het van hetzelfde concern.

(ik bedoel dus de Peugeot die je zou kiezen, terwijl je citroenen moet verkopen.)

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden, Cordoba zei:

Volgens mij heb je sowieso al een flinke uitdaging: hoe leg je een potentiele klant uit dat je als verkoper zelf voor een ander merk kiest, ook al is het van hetzelfde concern.

Peugeot betaalt mijn salaris dus die is Nr 1. 

Er zullen ongetwijfeld meerdere Peugeot medewerkers zijn die niet een Peugeot als privé auto hebben hoor. 

Kwalitatief is er niets mis met Peugeot, ik heb alleen een hele historie met Skoda die ik niet met andere merken heb.

Link to comment
Share on other sites

Citroën mag ik ook verkopen bij afwezigheid van de Citroënverkoopadviseur bijvoorbeeld. Of als ie het te druk heeft en wij niet. Of als hij een vrije dag heeft, dan kan ook altijd. We moeten er rekening mee houden want we zitten in hetzelfde pand, gescheiden door een virtuele glazen muur.

Link to comment
Share on other sites

Super dit toch? Vanmorgen ontbeten in Amsterdam bij ons regiokantoor en dit gaan we ook introduceren in Hoorn. Na het ontbijt zijn we geïntroduceerd als nieuwe collega en hebben kort kennis gemaakt met een paar m/v

Daarna zijn we met een volle pens naar onze showroom gereden in Hoorn dus.

Daar ook kennis gemaakt met iedereen en systemen geprobeerd te doorgronden wat uiteraard niet lukte maar dit werd ook niet verwacht. De komende maanden gaan we hier een slag in maken. 

De showroom was al picobello want elke dag komt er een poetser langs. Serieus!

Wat blijft er dan over voor mij om te doen? Best veel want ik volg online training en ben ook al "leads" aan het opvolgen om afspraken te maken. 

Ook draait de marketing afdeling op volle kracht wat jullie ongetwijfeld gemerkt hebben. Erg interessant ook hoor.

Mijn eerste indruk is wel errug goed hoor: een schitterend merk is Peugeot en onderdeel van Van Mossel is een zegen. Want je merkt en voelt dat ze er alles aan doen om goed voor de dag te komen bij de klant.

We hebben maar 1 doel: tevreden klanten die ons een 10 geven qua beleving in de showroom en met hun auto die ze halen bij ons.

20210802_083609.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gisteravond was ik bekaf, logisch na een eerste werkdag. Heerlijk geslapen en ik heb vandaag een paar trainingen online staan die ik ga doen. 

Ik heb wel gemerkt dat er veel administratie samen gaat met het auto verkopen. Dat is een minpuntje maar dat vinden al mijn collega's ook. 

 

 

Screenshot_20210803-131245_Samsung Internet.jpg

Al Bundy perikelen heb ik nog niet meegemaakt maar ik kijk er wel naar uit hoor. Elke dag!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat is niets speciaals, Frank, dat is met HEEL VEEL  banen zo.  Je doet je werk voor je lol, behalve de administratie, dat doe je echt alleen maar voor je salaris. 

Link to comment
Share on other sites

Klopt Boo. Vandaag trouwens een mooie 208-e verkocht via private lease. Bijna €400/maand en dat 60 maanden. HOPPA

 

Die private lease auto's gaan als "warme broodjes over de toonbank" lijkt het wel... 

Link to comment
Share on other sites

Gister was een leuke dag met 2 proefritten en ook nog eens 2 binnenlopers. En koopavond ook gedraaid van 1900 tot 2000 uur jaja! 

Maar nu op vrijdag is het nog ff stil. Nu lunchpauze dus even mijn dagboek doen hier. 
Vanmiddag zal het hopelijk druk worden en anders morgen op zaterdag. 
 

Oja, ik heb ook een app waarmee ik taxeer op inruilwaarde. Erg leuk. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Screenshot_20210806-143311~2.jpg

Klopt. Alleen onze heeft minder kilometers en is luxer ook nog. 

Onze is import uit Duitsland met schade daar ontstaan. Kopstaart botsing in Stuttgart. Keurig gerepareerd in NL en daarom ook minder BPM betaald blijkbaar. Prima.

Deze Yeti rijdt echt lekker hoor van ons, in 2 maanden 8000 km gereden met een verbruik van 1 op 12 en nihil olieverbruik gelukkig.

Screenshot_20210806-151236.jpg

Ik heb de km stand aangepast en je ziet nu de verkoopwaarde omhoog gaan naar 10.040 euri 

Edited by Wasmachineman
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Captain Hook zei:

Whatever. Maar ik lees nog steeds geen antwoord op mijn gestelde vraag... 🤔

 

 

4 uren geleden, Wasmachineman zei:

Klopt. Alleen onze heeft minder kilometers en is luxer ook nog. 

 

4 uren geleden, Wasmachineman zei:

Ik heb de km stand aangepast en je ziet nu de verkoopwaarde omhoog gaan naar 10.040 euri 

 

Nu wel duidelijk voor je, @Captain Hook?

Link to comment
Share on other sites

Nope.

Want de vraag was eigenlijk:

Het bedrag wat jij zelf betaald hebt voor je Yeti, komt dat overeen met wat die wonder-app van de autoverkoper zou aangeven dat 'ie waard is?

ik dacht dat dat wel duidelijk was...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe