Jump to content

Recommended Posts

Posted

Rechterbuitenspiegel was in die tijd verre van standaard. Mijn eerste auto was een Golf D uit 1979, en daar heb ik zelf de rechterbuitenspiegel moeten regelen. Ik reed destijds dagelijks de A4 van Zoeterwoude-Rijndijk tot afrit Hoofddorp, en met name het punt waar de A4 en de A44 bij elkaar komen, vond ik erg listig zonder rechterspiegel, vooral omdat er regelmatig auto's met (veel te) hoge snelheid vanaf de A44 kwamen, terwijl verkeer vanaf de A4 probeerde veilig naar rechts te komen. Ik denk dat in die tijd 50-70% van de personenauto's geen rechterbuitenspiegel had.

Posted

Zeldzame verschijning zo'n GS, de liefhebbers kiezen volgens mij ook vaak voor een CX die natuurlijk net een treetje hoger was op de autoladder. Ziet er piekfijn uit voor een auto van 44 jaar oud.

Posted

Ach ze mogen hem hier gratis voor de deur zetten hoor, sleutels en papieren op me naam door de brievenbus doen.
Rij ik er enkele weken mee en ruil ik hem in voor een Fabia 4 en de rest bewaar ik dan voor de Fabia elektric of zijn opvolger daarin

  • 2 weeks later...
Posted
Ik blijf dit toch een mooie auto vinden, zeker in de matte uitvoering zoals die hier staat. Kopen zou ik ;m nooit, voor 75K is er veel ander leuks (en zonder het foute imago van deze GLA45AMG) te vinden. 
 
IMG_9084A-BorderMaker.thumb.jpg.fa6cbfb809275e17a3a89134c146ce69.jpg
  • Like 1
Posted (edited)

Zo'n Sierra heeft m'n vader nog gehad, zonder de spoiler, deze had een 2.3 motor Diesel, en een subtiele spoiler, voor zijn tijd een echte pretbak.

4732644.jpg.08257e6ef65968b0adb5d7ebd200d679.jpg

 

Vind het trouwens, zal wel aan mijn "bedenkelijke" smaak liggen 😉 schitterende auto's, maar dan vooral de Escort Cosworth met die vleugel, de Sierra stond er niet zo goed mee. Een jeugvriend van me destijds op het Heilig Hart Instituut had zo'n exemplaar, zijn vader had al jaren een goed draaiende garage, en zijn eerste auto was zo'n, destijds nog enigzins betaalbare, Escort Cosworth die ze samen hadden gerestaureerd, nu zijn deze bakken onbetaalbaar voor de gewone man, de goedkoopste op het net is 40.000 voor een rijdend exemplaar met werk aan, de duurste gaan voor ca. 100.000-150.000. 

Hier overigens met enkele vleugel, zo zag je ze het vaakst.

9xyyfoubm6xr_800.jpg.c10e9b9f4aab5f9e86497c1064c4271e.jpg

 

En hier een mega net exemplaar met de dubbele variant, heerlijk ❤️

541396386_wheeler-dealers-ford-escort-cosworth-3-kanatl.thumb.jpg.1b236e61f39483d94252182a89078c4a.jpg

maxresdefault.thumb.jpg.13498c9be9e738b0d439f0d909f386fa.jpg

 

Edited by JeSko
  • Like 1
  • 6 months later...
Posted

Over gespoten in een witte metallic lak. Staat in een ondergrondse parkeergarage dus kwam niet echt helemaal goed uit de verf. Maar echt een plaatje en er wordt gewoon mee gereden hier want gister zag ik deze niet hier staan in de garage.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe