Jump to content

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wmm is er niet meer
 Share

Recommended Posts

Lengte en gewicht heeft ook met de veiligheid voor de coureurs te maken (crashtests). Als ik het goed heb zijn de auto's begin vorig seizoen 15 cm breder geworden, dat betkent dus ook dat je 30 cm meer breedte nodig hebt om in te halen, dus dat loopt hard op. Je zag het trouwens ook aan het begin van het seizoen dat er een coureur (Leclerc?) was die zijdelings buiten zijn startvak stond, het is dus blijkbaar ook voor de coureurs lastiger te zien hoe breed de auto's nu echt zijn (dat zie je ook aan andere incidenten sinds vorig seizoen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De GP van Oostenrijk is gedomineerd door track limits, en als je dacht dat dat over was na de finishvlag, heb je het mis. Aston Martin heeft na de race een protest ingediend, omdat een heel aantal overtredingen van de track limits niet bestraft zouden zijn, dat protest is ondertussen toegekend, en de uitslag is aardig overhoop gehaald:

image.jpg

Seur Lewis Hamilton heeft nog een extra tijdstraf gehad en is nu achter teammaat Russel geΓ«indigd, Sainz heeft plekken verloren, Ocon heeft nog 30 seconden aan tijdstraffen gekregen, en zo zijn er nog meer coureurs die na de finish nog een tijdstraf hebben gekregen. En dat alles omdat de stewards tijdens de race de overschrijdingen niet bij konden houden, het is wel duidelijk dat er echt wat aan de lay-out van het circuit of aan de regels moet veranderen.

Β 

Overzicht uitgedeelde straffen na de finish:

Quote

The penalties imposed after the race in full are as follows:

  • Carlos Sainz – 10-second time penalty
  • Lewis Hamilton – 10-second time penalty
  • Pierre Gasly – 10-second time penalty
  • Alex Albon – 10-second time penalty
  • Esteban Ocon – 5-second time penalty
  • Esteban Ocon – 10-second time penalty
  • Esteban Ocon – 5-second time penalty
  • Esteban Ocon – 10-second time penalty (30 seconds in total for Ocon)
  • Logan Sargeant – 10-second time penalty
  • Nyck de Vries – 10-second time penalty
  • Nyck de Vries – 5-second time penalty (15 seconds in total for De Vries)
  • Yuki Tsunoda – 5-second time penalty

Β 

Edited by Cordoba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ooit een keer naar Verstappen sr. wezen kijken op de Hungaroring, een heel fijn circuit om een race bij te wonen: ze komen meer dan 70 keer langs in de race (als ze niet uitvallen), en door hoogteverschillen op het circuit kun je op sommige delen rond het circuit een heel groot stuk van de baan zien. Prijzen zijn er nog steeds een stuk lager dan bijvoorbeeld Spa of Zandvoort, dus daardoor ook wat betaalbaarder.

Link to comment
Share on other sites

Dus het knalstuk van Perez ook gezien.

Opvallend dat RB zo weinig rijdt in FP1 Γ©n FP2, ik vermoed dat dit te maken heeft met de nieuwe beperkingen met het aantal banden dat in een weekend gebruikt mag worden door de teams, en dat dit door de FIA bepaald wordt en ook hoeveel elke coureur per bandensoort krijgt. (Vroeger mochten de teams zelf de verdeling tussen de verschillende hardheden (vooraf) bepalen).

Max heeft toch bijna altijd binnen de kortste keren zijn auto behoorlijk goed afgesteld, en op deze manier kan ie extra banden overhouden voor de kwalificatie of de race. Perez heeft ook in FP2 al een bandenset aangepast zodat ze niet meer weg rollen (platte kant er op geremd).

Link to comment
Share on other sites

GElukkig is dan zijn gemopper ook weer gestopt....... voor vandaag
Morgen word hij weer weg gereden door Max....🀣

Link to comment
Share on other sites

We gaan het meemaken morgenmiddag vanaf 1500 dus iets eerder van het strand af. πŸ‘πŸ»

19 uren geleden, Cordoba zei:

Dus het knalstuk van Perez ook gezien.

Ja zeker, gelukkig was ie vandaag wel iets beter. Mwah, slechter kon eigenlijk niet toch?Β 

Link to comment
Share on other sites

Voor Checo een top-zaterdag: de eerste keer in 6 wedstrijden heeft ie Q3 gehaald. De nieuwe bandenregels zullen nog wel aangepast worden, verplicht in Q1 op hard, Q2 op medium en Q3 op zachte banden is gewoon geen lekkere kwalificatie, als je daar nog bij neemt dat elke rijder 2 bandensets minder krijgt per weekend, en dat rijders/teams ook niet meer kunnen kiezen hoe de de verschillende bandensets over de hardheid verdelen, maar gewoon voorgeschreven door de FIA. Tot corona kon ieder zelf bepalen hoe veel banden van elke hardheid zolang je maar binnen het maximum aantal bleef, tijdens corona was zowel fabricage als transport van de F1 banden een probleem, waardoor toen de regel is ingesteld dat de FIA het aantal banden per race per hardheid bepaalde, en niet meer het team of de rijders, die regel is nog steeds niet ingetrokken. Ik denk dat het goed zou zijn als de teams zelf die verdeling mochten bepalen, ook omdat de ene auto juist goed is op een zachte band, en een andere auto juist op een harde band goed presteert.

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vind die regel ook beetje ingaan tegen de veiligheid....
Straks regent het en bepaald de FIA dat je maar op slicks de baan op moet....
Beetje overtrokken reactie misschien maar komt er wel op neer in mijn ogen

Link to comment
Share on other sites

Race van BelgiΓ‹ is morgen voor een ieder op de vlaamse zender te bekijken
Vandaag de race er ook mogen zien hoe men varend over de baan ging en hamilton terecht 5 sec straftijd kreeg
Had van mij meer gemogen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe