Jump to content

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wmm is er niet meer
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Vandaag de verjaardag van Max, en RB dat niet supersterk oogt. Max, Perez en het team geven aan dat ze verschillende set ups getest hebben en dat het maken van de veranderingen aan de auto's meer tijd kostte dan vooraf gedacht waardoor ze minder hebben kunnen rijden.

Oh, en Stroll heeft de muur onderzocht op stevigheid en Gasly is uitgestapt omdat zijn 'stoelverwarming' op hol was geslagen.

Β 

Mijn verwachting is dat Rudy van Buuren vannacht veel werk in de simulator heeft te doen, en dat RB er morgenochten met FP3 weer goed bij zit.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag een grote tactische misser van het Red Bull team in de kwalificatie:

- met nog een minuut of 2 te gaan breekt Max zijn snelle ronde af (had paarse sectoren in 1 en 2, dus op weg naar poleposition)

- de volgende ronde was Max iets langzamer in sector 1 (gele sectortijd), en groen in sector 2, dus goed op weg voor een snelle kwalificatietijd (ondertussen waren er al weer nieuwe snelste tijden door de opdrogende baan), en halverwege sector 3 wordt Max binnengeroepen

- Max gigantisch over de rooie op de boordradio, omdat ie nu van P8 moet starten

- oorzaak dat het team hem binnenriep was volgens Sky dat er onvoldoende brandstof over was om Γ©n de snelle ronde af te maken Γ©n voldoende over te houden voor het verplichte brandstofsample voor de FIA. Gewoon een tactische misser van RB dus, en dat is zeldzaam.

Link to comment
Share on other sites

Overigens voor wie het niet weet, even een uitleg wat de verschillende kleuren betekenen, zowel voor de sectortijd als de rondetijd (en op ieder circuit is een ronde verdeeld in 3 sectoren):

- paarse sectortijd: de snelste sectortijd die in deze sessie (training 1, training 2, training 3, kwalificatie, race, sprintrace) is gereden

- groene sectortijd: de persoonlijk snelste sectortijd (maar er is dan dus minstens 1 persoon sneller geweest op deze sector in deze sessie)

- gele sectortijd: langzamer dan dezelfde coureur eerder in deze sessie

- voor de rondetijden geldt dezelfde kleurcode als hierboven, maar heb je ook nog een 'witte rondetijd' en dat betekent dat het de laatste/actuele rondetijd is.

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Cordoba zei:

Gewoon een tactische misser van RB dus, en dat is zeldzaam.

Ach als het maar niet in de race gebeurt
En max, ach vanaf de 8e plek zie ik hem ook wel weer naar voren rijden...
Ohhh , er is moeilijk in te halen ??
Ach dat hebben we vaker gehoord , maar geld dan weer niet voor Max....

Link to comment
Share on other sites

Weer wat bijzonders met Hamilton: hij heeft de kwalificatie gereden met opnieuw zijn neuspiercing in. Alleen krijgt ie geen straf omdat ie één of andere vage doktersverklaring heeft dat het met het oog op infecties beter is om de piercing niet steeds in en uit te doen. Alleen het team van Mercedes heeft wel een boete gekregen: het team had verklaard dat ie zonder piercing reed, en dat bleek dus niet waar, daarom 25.000 boete voor het team.

Link to comment
Share on other sites

Ach ja laat hem toch lekker rijden met zijn neus piercing.
Maar hij moet straks niet klagen als hij een ingescheurde neusvleugel heeft, daar heeft hij dan dus zelf voor gekozen.
Is zelfde als met jonge collega die een ring / horloge dragen bij ons op werk, we waarschuwen ze dat ze niet moeten klagen als ze een vinger kwijt zijn hierdoor.
Of dat er met storing zoeken stroom op horloge of ring komt te staan.....

Wel 99% luistert er wel naar , en 1% moet het voelen....

Tsja vroegel kreeg je de film de mechanische dood op school te zien, je mocht weglopen in die film en keek je hem uit dan werd je als sadist bestempeld
Β 

Link to comment
Share on other sites

Het gaat niet alleen om Hamilton, maar ook om de veiligheid van de stewards en dergelijke en de impact op de totale F1.

Door een neuspiercing of ieder andere piercing kan ten eerste onnodige open wonden veroorzaken (besmettingskans voor mensen die hem mogen helpen na een crash), en een (onnnodig) bloederige foto van zijn kop, is bepaald geen reclame voor de F1 (of een foto van zijn kop zonder bloed wel reclame is, doet hier niet ter zake), en kan bijvoorbeeld sponsorcontracten flink beΓ―nvloeden. Het is gewoon een officiele FIA-regel, waar Hamilton zich blijkbaar niet aan hoeft te houden.

Link to comment
Share on other sites

Vannacht is officieel aangekondigd dat Nyck de Vries volgend jaar voor Alpha Tauri rijdt, teambaas Franz Tost heeft al aangegeven dat ie verwacht dat Nyck niet de 3 jaar gewenning nodig heeft in de F1 (dat heeft de gemiddelde coureur volgens hem wel nodig) en dat ie na een testsessies vanaf het begin van het nieuwe seizoen op snelheid is in de Alpha Tauri.

Max heeft na de kwalificatie zijn eerste officiele berisping van het seizoen gehad voor een incident met Lando Norris in Q3.

Link to comment
Share on other sites

Na minder dan 1 rondje racen SC en even later rode vlag vanwege (bijna) alle auto's op intermediates en slecht zicht door de regen. Pierre Gasly mag zich na de race (18 uur Japanse tijd) bij de stewards melden voor veel te snel rijden onder de rode vlag (volgens de FIA meer dan 250 km/u), tegelijkertijd volop verbazing over een loader die binnen de lijnen van de baan reed toen Gasly langs kwam, ook al was er 1-2 seconden voor Gasly daar was een rode vlag. Met het verongelukken van Jules Bianchi op dit circuit onder dergelijke omstandigheden en ook tegen zo'n voertuig gecrashed, de organisatie hier heeft ook nog wat huiswerk te doen, voeg daarbij dat er een coureur een losgekomen reclamebord midden op de baan in de spray heeft 'opgepikt', alle gelazer met rode vlaggen vanwege de regen al vele jaren, en ik denk dat Suzuka een probleem heeft om de F1 hier te blijven ontvangen, hoe uitdagend deze baan ook is.

Link to comment
Share on other sites

image.jpg

Absurde ontknoping van het kampioenschap: de snelste ronde door iemand buiten de top 10, door de ingekorte wedstrijd voor Max zelf is het lange tijd onduidelijk of de volle punten worden uitgedeeld, en dan Leclerc die vlak voor de finish nog van het circuit schiet en daarom (terecht) een penalty krijgt, waardoor Max toch kampioen is.
Β 

2022 Driver Standings

Pos Driver Nationality Car PTS
1 Max Verstappen NED Red Bull Racing RBPT 366
2 Sergio Perez MEX Red Bull Racing RBPT 253
3 Charles Leclerc MON Ferrari 252
4 George Russell GBR Mercedes 207
5 Carlos Sainz ESP Ferrari 202
6 Lewis Hamilton GBR Mercedes 180
7 Lando Norris GBR McLaren Mercedes 101
8 Esteban Ocon FRA Alpine Renault 78
9 Fernando Alonso ESP Alpine Renault 65
10 Valtteri Bottas FIN Alfa Romeo Ferrari 46
11 Sebastian Vettel GER Aston Martin Aramco Mercedes 32
12 Daniel Ricciardo AUS McLaren Mercedes 29
13 Pierre Gasly FRA AlphaTauri RBPT 23
14 Kevin Magnussen DEN Haas Ferrari 22
15 Lance Stroll CAN Aston Martin Aramco Mercedes 13
16 Mick Schumacher GER Haas Ferrari 12
17 Yuki Tsunoda JPN AlphaTauri RBPT 11
18 Zhou Guanyu CHN Alfa Romeo Ferrari 6
19 Alexander Albon THA Williams Mercedes 4
20 Nicholas Latifi CAN Williams Mercedes 2
21 Nyck De Vries NED Williams Mercedes 2
22 Nico Hulkenberg GER Aston Martin Aramco Mercedes 0
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Naar aanleiding van allerlei opmerkingen van Sky-verslaggever Ted Kravitz (o.a. dat Hamilton van zijn 8e wereldtitel is beroofd vorig jaar) afgelopen weekend, heeft Max besloten dit weekend geen interview te geven aan Sky Sport, dit alles met goedkeuring van het Red Bull team. Benieuwd of verschillende Sky-commentatoren zich nu een beetje gaan gedragen, de Sky commentatorenbox loopt in elk geval niet over van hoffelijke gentlemans.

Bron: de Telegraaf

Link to comment
Share on other sites

Dat zo'n verslaggever nog gewoon zijn baan kan behouden ?

Als werkgever had ik hem enkele kansen gegeven om zijn werk weer normaal uit te voeren en anders kan hij opdonderen !!!
Is de roddelpers misschien een betere plek voor hem...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

EenΒ vroege 1-april-grap....: omgekeerde DRS gebruiken om auto's met een voorsprong af te remmen...Β 

Quote

"Een van de grote zaken rond de auto van 2026 is of we actieve aerodynamica zullen hebben. Ik denk dat dat voor de efficiΓ«ntie een aantrekkelijke stap is. Het moet nog steeds uitgezocht worden hoe het gedaan kan worden, en of het veilig en voorspelbaar kan. Actieve aerodynamica hebben we al een beetje met DRS, maar kunnen we iets doen dat veel significanter is?

Als je actieve aerodynamica hebt, dan kun je natuurlijk de auto die vooraan rijdt benadelen. Je kan het baseren op afstand, zodra je binnen een bepaald gebied komt, verliest de auto voorop een beetje downforce en krijg jij er wat downforce bij. Er zijn trucjes die je daarmee kunt doen. Dat wordt een kans."

Β 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ondertussen worden steeds meer auto's voor het nieuwe jaar gepresenteerd, en kunnen er langzamerhand iets serieuzere zaken beoordeelt worden. Haas had zijn auto voor 2023 alleen digitaal gepresenteerd, maar ondertussen ook de shakedown/fotoshoot geweest, en kun je de eerste conclusies trekken. Haas heeft blijkbaar goed naar de RB van vorig jaar gekeken, en radiateurs naar achter verplaatst, zodat hun configuratie meer op die van RB lijkt.

Bron: https://www.formula1.com/en/latest/article.analysis-the-key-design-features-revealed-by-haass-shakedown-runs-in-the-vf.REc809fV1FxQuzlX3Lxxu.html

Link to comment
Share on other sites

Dat is de vraag, misschien dat ze nu iets betere coureurs hebben, en dan een iets betere auto, kan ervoor zorgen dat ze vaker punten pakken en dus financieel ook een stap vooruit doen. (De teams onderaan worden niet beperkt door de budgetcap vanuit de regels, maar door het geld dat ze bij elkaar kunnen schrapen)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe