Jump to content

Knallen met Max in de Formule 1 🇧🇪 🇳🇱


Wmm is er niet meer
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden, EdK zei:

Zou me niets verbazen als Sainz bij redbull terecht komt ter vervanging van Perez....

 

Maar waar gaat Perez dan naar toe? Die hoeft toch niet weg bij RB. 
Alhoewel, Mevrouw Perez klaagt laatste tijd best wel dat ie zo weinig bij zijn gezin is. 4 opvreters heeft ie ondertussen

Link to comment
Share on other sites

52 minuten geleden, EdK zei:

Dacht je van pensioen ?
Ze heten niet allemaal Alonso natuurlijk.....

 

Link to comment
Share on other sites

Van Ricciardo is allereerst de vraag of ie de zomerstop haalt, komend seizoen is ie op zeker geen F1 coureur meer, en ik denk dat voor Bottaz hetzelfde geldt, en ook van Logan Sargeant verwacht ik dat ie aan zijn laatste seizoen bezig is.

Mijn idee is dat in de loop van dit seizoen Ricciardo vervangen wordt door Liam Lawson, benieuwd waar Bearman naar toe gaat, en natuurlijk Sainz. Dit jaar is voor het eerst sinds het begin van de F1 dat het seizoen met dezelfde coureurs begint als waar het voorgaande seizoen mee is geëindigd, maar ik denk dat komend seizoen er behoorlijk wat rijderswissels komen.

Link to comment
Share on other sites

Wat Perez betreft, zijn contract loopt af dus de kans is aanwezig dat ie geen verlenging krijgt, aan de andere kant doet ie het dit seizoen tot nu toe gewoon goed, en dat is een zeldzaamheid voor teamgenoten van Max.

Link to comment
Share on other sites

Hé afgelopen jaar heeft hij het ook goed gedaan !!
Hij is tweede geworden hoor !!
Maakt niet uit hoe, hij is het geworden...... en dat laatste zal men zich blijven herinneren...

Link to comment
Share on other sites

Komende week genoeg extra dingen op de agenda, dus besloten om mijn slaap te pakken, en vanmorgen samenvattingen bekeken.

Max had vanaf de start al een remklauw die bleef hangen, en vanaf ronde 4 was het echt afgelopen voor hem met een remschijf die zelfs geëxplodeerd was. Volgens Horner had Perez tijdens de race aerodynamische schade opgelopen en was de auto daarom minder snel, maar volgens Horner zou Sergio mogelijk zelf niet weten dat de auto schade had. 🙃 Max is gewoon volwassen met deze tegenslag omgegaan, en lijkt zich er naar de buitenwereld toe niet druk om te maken.

Ferrari heeft het echt goed gedaan, zeker Sainz die beslist nog last gehad moet hebben van zijn operatie.

2108398898

De straf voor Alonso is dubieus: Alonso heeft bij de stewards aangegeven dat hij wat langzamer de bocht aan wilde snijden om een betere bocht exit te hebben en zo Russell voor te blijven. Uit de data blijkt ook dat ie niet hard geremd heeft of iets dergelijks, maar wel duidelijk vroeger voor de bocht snelheid had geminderd (zoals ie verklaard heeft). Russell had duidelijk last van verlies aan downforce en had daar onvoldoende rekening mee gehouden, met als gevolg zijn crash. De straf voor Alonso wordt nog wat dubieuzer als je weet dat Johnny Herbert (Brit) deze race steward was, dat door de straf Russell (ook Brit) door deze straf voor Alonso blijft in het kampioenschap, en dat Mercedes door de straf net voor Aston Martin blijft in het kampioenschap.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voor degene die de formule 1 Japan gratis willen kijken
De viaplay uitzending is bij KPN TV te zien via kanaal 19 wat voorheen SBS9 was (is) en nu een viaplay zender is
En tevens is morgen de kwalificatie te zien !

Ik zal de laatste niet live zien maar staat al op opnemen.
Want ja rond de 20+ graden aan temperatuur dat word een ritje op de motor richting de bollenvelden , drone in de topkoffer mee en dan eens kijken of we wat leuke ne mooie beelden kunnen maken

EN tsja maandag dan laten we de wagen maar tot september voor de deur staan....
Want de A7 word viaduct over noord hollands kanaal aangepakt en dit gaat een 24/7 infarct worden.
Dus maar besloten om het de 5 maanden met de motor het woon werk vervoer te gaan doen...
Kan ik tussen de file door de reistijd wat inkorten....

Link to comment
Share on other sites

20 uren geleden, EdK zei:

EN tsja maandag dan laten we de wagen maar tot september voor de deur staan....
Want de A7 word viaduct over noord hollands kanaal aangepakt en dit gaat een 24/7 infarct worden.
Dus maar besloten om het de 5 maanden met de motor het woon werk vervoer te gaan doen...
Kan ik tussen de file door de reistijd wat inkorten....

:ot:

Tip van WMM: geen motor doen hoor want dat is vragen om problemen omdat de rijstroken ook versmald zijn. Iedereen is gestresst in de auto/bus en motorrijders hebben vaak de gunning dat auto’s opzij gaan…dat zal komende tijd op de A7 minder zijn. Let maar op…complete chaos maandag. 

Niet iedereen is gestresst hoor. 😎

Link to comment
Share on other sites

Sla je tip toch in de wind.
Moet weten wanneer je wel en niet tussen/langs auto's rijd in de file.
En dat er wel en niet koekblik rijders zijn die je er niet langs willen laten gaan........
Ach dat was 40jaar terug ook al !! Maar dat is gewoon een kat en muis spelletje dat je dan met meerdere motorrijders en die gast dan doet.
Jij blokt mij om er tussendoor te laten gaan dan gaat de motor achter me er aan andere zijde langs, tsja en dat wil die niet dus gaat die die kant blokken en kan de rest er gewoon weer door .....

Dit spelletje deden we 40 jaar terug al en is nog  steeds niet veranderd.....
En complete chaos ??? Voor jou uit hoorn wel , ik heb nog voor de ochtend een redelijke hoop ...
Middag word een crime met de auto.....

Link to comment
Share on other sites

Perez reed vooral een opvallend goede kwalificatie, en Ferrari viel weer tegen.

Op dit moment volop geruchten dat Ricciardo zijn ondermaats presteren wijt aan het chassis wat niet goed is. RB heeft beslist dat er een nieuw chassis gemaakt wordt voor Ricciardo (waarom krijgt hij niet gewoon het reserve chassis om te proberen, dat scheelt voor de budgetcap). Als Ricciardo met een ander chassis 1 of 2 races niet presteert is het met hem gedaan.

Ook Sargeant is het vertrouwen van zijn teamleiding kwijt, benieuwd wat daar gaat gebeuren (Williams heeft tenslotte weinig geld, maar iemand die meer schade rijdt, dan hij geld inbrengt helpt ook niet).

2142661366

Voor morgen verwacht ik dat Max gewoon wegrijdt, en het verloop van de wedstrijd zal sterk afhankelijk zijn gele vlaggen en safetycars, en op welke momenten die komen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Fullscreen button
 
De Red Bull-topman heeft goede hoop voor de rest van het weekend.
De Red Bull-topman heeft goede hoop voor de rest van het weekend.© LAT Images

Max Verstappen moest in de sprintkwalificatie tekenen voor de vierde plaats. Een terecht resultaat volgens de drievoudig wereldkampioen, omdat hij de banden onder zijn RB20 niet aan het werk kreeg. Red Bull-topman Helmut Marko vertelt dat er een fout is ontdekt.

De kwalificatie voor de sprintrace voorafgaand aan de Grand Prix van China, was tot nu toe de meest zenuwslopende sessie van het Formule 1-seizoen. Waar het in Q2 wat begon te miezeren, kwam het in Q3 met bakken uit de lucht. De coureurs hadden moeite met het op de baan houden van hun auto, wat resulteerde in een verrassend eindresultaat. Zo start Lando Norris zaterdagochtend vanaf pole position, gevolgd door Lewis Hamilton en Charles Leclerc. Valtteri Bottas en Zhou Guanyu wisten het tot Q3 te schoppen, waardoor er voor het eerst twee auto's van Stake F1 in de top tien staan. Max Verstappen moest tekenen voor de vierde plaats.

 

 

Bandentemperatuur

De Nederlander vertelde na afloop dat hij voelde alsof hij op ijs reed, omdat hij geen temperatuur in zijn banden kreeg. De vierde startplaats was daarom een verdiend resultaat volgens de Red Bull Racing-coureur. Red Bull-topman Helmut Marko vertelt na afloop tegenover Servus TV iets meer over waarom het vandaag niet lukte voor de 26-jarige Verstappen: "Pérez wist de banden wel op temperatuur te krijgen. Zonder zijn foutje had hij vooraan kunnen staan", klinkt het. "Waarom het bij Max niet lukte, weten we niet. "

 

Fout auto Verstappen

De Oostenrijker vervolgt: "In de droge sessies stonden we vooraan. We hebben een fout gevonden bij de auto van Max. We hebben ook wat kleine veranderingen doorgevoerd, en dat had een positief effect. We zijn daarom positief dat we het in de kwalificatie [voor de Grand Prix] goed kunnen doen onder droge omstandigheden. Maar ook als het nat is, zodra we hebben ontdekt waarom we de banden niet aan de praat konden krijgen."

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog geen beelden gezien, maar de eerste dag van de GP in China was een bijzondere:

- in de enige vrije training voor de kwalificatie was Stroll vanmorgen de snelste, zeker omdat dit een droge training was, is dat bijzonder

- in de kwalificatie speelde de regen een belangrijke rol, en na afloop is de poolpositie voor de sprintrace ook nog van eigenaar gewisseld: aanvankelijk stond Norris aan kop na afloop van Q3, maar even later werd zijn tijd afgepakt, omdat hij buiten de baan was geweest, en kreeg Hamilton de pool toegeworpen. Na een protest kreeg Norris zijn pool weer terug.

 

Wat nu wel anders is dan voorgaande jaren met een sprintrace: de kwalificatie voor de sprint is nu op vrijdag (dat was eerst de kwalificatie voor de race), morgenochtend vroeg om 5 uur (NL-tijd) start de sprintrace (start 9 uur)(was eerder tijdstip voor de sprintkwalificatie), en na de sprintrace mogen de auto's aangepast worden voor de kwalificatie voor de zondagsrace, en de race is zondag om 9 uur.

De sprintrace kan wel eens leuk worden omdat Max van plek 4 mag starten, maar gezien het tijdstip ga ik niet (live) kijken.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog geen beelden gezien

Oude SBS9 zender is nu viaplay en daar kun je herhaling bekijken zonder Abbo
Niet live dus maar enkele uren later wel terug te kijken
Moet ik wel zeggen dat ik via KPN TV kijk
Hoe het met Ziggo is dat weet ik niet

Link to comment
Share on other sites

Hier geen SBS9 wel Ziggo sport in het pakket. Ik had overigens ook nog niets gezien doordat ik tijdens de kwalificatie aan het werk was, en de vrije training me te veel nachtrust zou kosten.

Ik ben op het ogenblik niet helemaal fit, dus ga ook niet de sprintrace kijken, de kwalificatie weet ik nog niet.

Link to comment
Share on other sites

Sjanghai blijft een bijzondere Grand Prix, behalve dat er tijdens de sessies van vrijdag tot twee keer toe bermbranden waren terwijl het regende! is ook het verloop van kwalificaties en races bijzonder.

2149334723

De sprintrace met Norris op pool, wordt voor Norris al snel een drama doordat hij te wanhopig probeert zijn plek vast te houden, Max die na 9 rondjes al op kop rijdt vanaf P4. Duidelijk is dat sommige teams een verkeerde keus hebben gemaakt door voor de kwalificatie van de sprintrace voor een natte set up te gaan (met meer achtervleugel, die tot na de sprintrace niet meer aangepast mag worden), de mensen die minder gekwalificeerd hebben doordat ze voor een droge set up hebben gekozen, komen snel naar voren tijdens de sprint race.

De kwalificatie voor de hoofdrace is ook weer met een rode vlag in Q2 dankzij een te enthousiaste Sainz, die met veel geluk na snelle reparatie nog een tijd kan zetten zodat ie ook in Q3 aan de slag mag. Hamilton die in de sprintrace nog flink wat punten verzamelde is in de kwalificatie voor de race nummer 18 in Q1 en start dus zondag (bijna) achteraan.

Link to comment
Share on other sites

Opvallend: vanmiddag postte ik op het Seatforum de suggestie dat Ricciardo geen nieuw chassis had gekregen maar dat het team de chassis van Ricciardo en Tsunoda had omgewisseld, omdat Ricciardo in China in eens redelijk goed rijdt, en Tsunoda nergens is, dus precies omgekeerd aan de eerdere races dit seizoen. Zit ik vanavond even te kijken naar het Race Café op Ziggo, hoor ik Olav Mol suggereren dat het team de stickers (met het startnummer) van Tsunoda en Ricciardo heeft gewisseld, omdat dit veel kosten bespaard.

Link to comment
Share on other sites

Een race waarin Max weer met kop en schouders boven de rest uit stak. Na een kapotte motor bij Bottas en paar crashes reed Mercedes aan kop, met Bernd Mayländer achter het stuur, dus was Max zijn opgebouwdevoorsprong weer kwijt, maar Max kon dat al snel weer uitbouwen naar meer dan 13 seconden.

Een race vol met incidenten en een Hamilton die pas in ronde 2 begon te klagen. Perez die weer een beetje in slaap gesukkeld lijkt te zijn, en niet in staat om bij Norris te komen.

2149496718

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zoals ondertussen bijna standaard weer een rode vlag in de eerste en enige vrije training in Miami. Veel teams met updates op de auto, een stratencircuit met snel veranderde grip, doordat er tijdens de training rubber op de baan wordt gelegd, kortom snel veranderende omstandigheden, en voor de teams veel uit te zoeken in (te) korte tijd.

Ferrari heeft de auto's met historisch blauw opgeleukt, maar dat kon Leclerc er niet van weerhouden om na 8 minuten om te draaien (en zo een rode vlag te veroorzaken omdat hij de auto niet meer met de neus in de juiste richting op de baan kreeg).

2151292538

 

Max leek met long runs te beginnen op de gele band, maar klaagde wel over de balans van zijn auto en schoot ook even door in een bocht zoals meer coureurs. Leclerc stond laatste omdat hij na 8 minuten zijn auto op de baan achter moest laten, maar op een gegeven moment was dat de enige die geen snellere tijd had neergezet dan Max, terwijl Perez aan kop stond en zo'n 2 seconden sneller was dan Max.

Na wat aanpassingen lukte het Max toch om de snelste tijd neer te zetten, maar ook Sainz was snel, dus dit kan nog een interessante shoot out voor de sprint racee worden straks. Alonso was ook aan het vechten met de balans van de auto, en verder werd duidelijk dat Norris wel het complete nieuwe update pakket van McLaren heeft, waar Piastri maar een deel van de update heeft gekregen (volgend raceweekend krijgt Piastri de rest ook).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe