Sign in to follow this  
MarcoO2

Hybride Skoda Superb?

Recommended Posts

O die wil ik wel :). 

Extra ruimte. Trekt vlot weg. De milieuwinst is toch wel dat voor korte ritjes de motor niet koud gestart hoeft te worden, wat toch aantikt omdat de eerste koude kilometers het meest vervuilend zijn. 

Vrees dat het prijskaartje iets te hoog uitvalt.....  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Skoody Boo zei:

De milieuwinst is toch wel dat voor korte ritjes de motor niet koud gestart hoeft te worden, wat toch aantikt omdat de eerste koude kilometers het meest vervuilend zijn. 

Tsja alleen als ik dus elektrisch rijd naar de snelweg en daar dus mijn snelheid verhoog, dan zal de motor toch op dat moment koud starten en dan rij ik meteen met een koude motor op hogere snelheden wat dan ook weer niet goed is voor milieu en motorblok ( extra slijtage en dus vervuilend )
Of zie ik nu iets over het hoofd ?? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de vraag of de brandstofmotor in zo'n geval niet maar een deel van het benodigde vermogen gebruikt (en dat ie dus niet direct koud, vol aan de bak moet), en een deel nog steeds elektrisch vermogen is, om later als de motor warmer is, de accu weer meer bij te gaan laden.

Overigens is op de foto's wel te zien dat de hybride S3/S4 duidelijk lager ligt aan de achterkant dan we gewend zijn: zou de kofferbak vol zitten met accu's?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 15-2-2019 om 23:14, EdK zei:

Tsja alleen als ik dus elektrisch rijd naar de snelweg en daar dus mijn snelheid verhoog, dan zal de motor toch op dat moment koud starten en dan rij ik meteen met een koude motor op hogere snelheden wat dan ook weer niet goed is voor milieu en motorblok ( extra slijtage en dus vervuilend )
Of zie ik nu iets over het hoofd ?? ?

Op die korte ritjes trek je dan dus even wat minder vlot weg. Maar een elektromotor van 115 pk, dat is zelfs voldoende om je op de snelweg mee te redden.  De meeste korte ritjes kom ik overigens niet op de snelweg. Supermarkt, zwemles, voetbalclub, ff naar de Gamma, al dat werk kan je dan prima elektrisch af.  Die theoretische 55km is in de praktijk vast iets van 30km, maar dan nog, dat scheelt toch behoorlijk in aantal keren dat de motor op bedrijfstemperatuur moet komen. Woon je 10km van je werk dan tikt het helemaal aan. 

Op 17-2-2019 om 10:25, Rosinfield zei:

Ik las of zag laatst ergens dat elektrische auto's over het algemeen lager liggen vanwege de accu('s) onderin

Scheelt weer eibachjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this