Jump to content

Hybride Skoda Superb?


MarcoO2
 Share

Recommended Posts

O die wil ik wel :). 

Extra ruimte. Trekt vlot weg. De milieuwinst is toch wel dat voor korte ritjes de motor niet koud gestart hoeft te worden, wat toch aantikt omdat de eerste koude kilometers het meest vervuilend zijn. 

Vrees dat het prijskaartje iets te hoog uitvalt.....  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Skoody Boo zei:

De milieuwinst is toch wel dat voor korte ritjes de motor niet koud gestart hoeft te worden, wat toch aantikt omdat de eerste koude kilometers het meest vervuilend zijn. 

Tsja alleen als ik dus elektrisch rijd naar de snelweg en daar dus mijn snelheid verhoog, dan zal de motor toch op dat moment koud starten en dan rij ik meteen met een koude motor op hogere snelheden wat dan ook weer niet goed is voor milieu en motorblok ( extra slijtage en dus vervuilend )
Of zie ik nu iets over het hoofd ?? ?

Link to comment
Share on other sites

Het is de vraag of de brandstofmotor in zo'n geval niet maar een deel van het benodigde vermogen gebruikt (en dat ie dus niet direct koud, vol aan de bak moet), en een deel nog steeds elektrisch vermogen is, om later als de motor warmer is, de accu weer meer bij te gaan laden.

Overigens is op de foto's wel te zien dat de hybride S3/S4 duidelijk lager ligt aan de achterkant dan we gewend zijn: zou de kofferbak vol zitten met accu's?

Link to comment
Share on other sites

Op 15-2-2019 om 23:14, EdK zei:

Tsja alleen als ik dus elektrisch rijd naar de snelweg en daar dus mijn snelheid verhoog, dan zal de motor toch op dat moment koud starten en dan rij ik meteen met een koude motor op hogere snelheden wat dan ook weer niet goed is voor milieu en motorblok ( extra slijtage en dus vervuilend )
Of zie ik nu iets over het hoofd ?? ?

Op die korte ritjes trek je dan dus even wat minder vlot weg. Maar een elektromotor van 115 pk, dat is zelfs voldoende om je op de snelweg mee te redden.  De meeste korte ritjes kom ik overigens niet op de snelweg. Supermarkt, zwemles, voetbalclub, ff naar de Gamma, al dat werk kan je dan prima elektrisch af.  Die theoretische 55km is in de praktijk vast iets van 30km, maar dan nog, dat scheelt toch behoorlijk in aantal keren dat de motor op bedrijfstemperatuur moet komen. Woon je 10km van je werk dan tikt het helemaal aan. 

Op 17-2-2019 om 10:25, Rosinfield zei:

Ik las of zag laatst ergens dat elektrische auto's over het algemeen lager liggen vanwege de accu('s) onderin

Scheelt weer eibachjes ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe