Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag

MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Als hij nou niet had opgeroepen om thuis te blijven had hij daar natuurlijk weer kritiek op gehad. Met welke juridische middelen je een burger kunt dwingen zich naar een voetbalveldje te begeven is mij ook niet helemaal duidelijk. Welke bevoegdheden heb je nodig om een trein niet te laten stoppen op een station? Is volgens mij ook lastig zolang er nog geen daadwerkelijk probleem is. De beste man is misschien zo naïef geweest te hopen dat het gezellig kon aflopen, en dat is wel een fout. Maar hoe je die dan weer had moeten voorkomen......

Volgens mij is het antwoord op die vraag: een noodverordening. Een burgemeester heeft vergaande bevoegdheden ten aanzien van het uitvaardigen daarvan, en de door jou genoemde voorbeelden vallen daar in ieder geval onder.

Vanmorgen hoorde ik een deskundige op Radio 1, en die verwees naar andere Europeese landen, waarin vooraf nog verdergaande maatregelen worden getroffen die (vaak, niet altijd) wel doel treffen. Denk aan een alcohol drink- bezit en verkoopverbod. Maar vooral het massaal en op een de-escalerende wijze (!!!) aanwezig laten zijn van politie is effectief. Effectiever dan ME...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat massaal aanwezig laten zijn van politie is natuurlijk juist op zo'n korte termijn best lastig in zo'n durp.

Kwestie van telefoontje hoor !

En de regio agenten met ME opleiding komen aantreden om weer eens lekker ouderwets te meppen met die stok !

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergis je niet, het fenomeen kan zich ook al in veel kleinere groepen voordoen

Klopt, een groep van 4 man heeft mijn hek (niet het nieuwe) in een vorm van collectieve vernielzucht, uit het cement weten te rukken.

Ze vertoonden daarbij een soort samenwerking, die je ook wel bij goede collega's aantreft.

Een soort taakverdeling en er was 1 duidelijke leider bij, die riep duidelijk, dat de klus geklaard was (Stopppen) en weg waren ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel is, dat er uit pure verveling, zwakzinnige acties plaatsvinden, puur uit een soort ontkenning van hun eigen situatie.

Als je geen uitzicht hebt, op een toekomstverwachting, ga je blijkbaar erop los rammen.

Ik probeer mij hierin te herkennen,.

Misschien is de koppeling tussen werk en achteroverleunen, geholpen door een te bereidwillige overheid, hier verantwoordelijk voor.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn irritatie van de dag:

(bron)

Ik heb die wedstrijd zitten kijken. De Ajax-supporters gedroegen zich keurig, het waren de FC Utrecht "fans" die discriminerende liederen zongen en allerlei rotzooi en vuurwerk op het veld gooiden. Tijdens de korte onderbreking rende er zelfs een FC Utrecht "supporter" het veld op en ging er met de cornervlag vandoor.

En het is niet de eerste keer dat de FC Utrecht aanhang zich misdraagt.

Hoezo krijgen dan nu de meegereisde Ajax-fans toch de schuld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval de juiste manier om met dit soort fenomenen om te gaan: die mensen buiten je stad of dorp houden, in plaats van ze er in te jagen.

Een idee om de als vanouds bekende stadsmuur weer eens te restaureren, inclusief de voorlaadkanonnen, met zundgat.

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is alleen dat waar cyrus en ik vandaan komen we geen stadsmuren hebben, dus weinig te restaureren in deze.

Meneer leeghwater heeft onze beveiligingen allemaal weggepompt.

in deze dan misschien de pompen saboteren ?

Maar ja dan moet cyrus weer zwemmend zijn wijk uit die dan ook door de teruggekeerde beveiliging weer is ondergelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, wat is het blijkbaar voor sommige bedrijven toch moeilijk om op een simpele vraag antwoord te geven... :(

De fabrikant zet op z'n website dat er vanaf augustus 2012 t/m 31-12-2012 een speciale aanbieding is van een bepaald product X. En zet er vervolgens een lijst bij met wederverkopers per land. Prima denk je.

Vervolgens ga je op de website kijken van die desbetreffende winkels naar product X. Afijn, nergens te vinden, wel iets wat er op lijkt, maar in ieder geval niet die aanbieding.

Vervolgens bel je ze op:

"nee, dat kennen we niet"

"Oh, da's nieuw voor ons"

"maar jullie staan wel te boek als wederverkoper van deze aanbieding"

"ja, dat zou kunnen" ?

"Dan moet u op onze website kijken en de zoekfunctie gebruiken"

"heb ik gedaan, vindt 'ie niet"

"ehhh, ja, dan weet ik het ook niet"

"dan moet u een email sturen, dan zoeken we het uit"

"? He? Maar jullie zeggen zelf dat ik moet bellen als het niet duidelijk is"

Nou, vervolgens maar een email gestuurd.

Van de vijf die ik benaderd heb, hebben er twee gereageerd. Eentje met "dat zoeken we uit" en nog een ander die gelijk een 3 x zo duur product voorstelde, en net deed alsof dat hetgeen is wat ik zoek.

Nee! Eikels, ik heb zelfs het specifieke product met bestelcode genoemd en dan nog sturen jullie andere info... zucht... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat ik me er druk om maak? Jullie denken alsmaar dat als ik iets meld als de 'irritatie v.d. dag' dat ik er hartklachten van krijg ofzo.

Welnee, het is gewoon weer zoiets bizars, dat je denkt, 'WTF, hoe krijgen ze het voor elkaar?'

Echt nodig NU? Tuurlijk niet. Het is alleen in dit geval een bepaalde aanbieding van een setje bij elkaar en aangezien ik die wilde aanschaffen als vervanging van iets anders, dacht ik nu mooi van die gelegenheid gebruik te maken. Alleen niet dus...

Het ging om dit:

http://xritephoto.co...=1513&catid=149

En tot nu toe schijnt het de winkels voor raadsels te stellen en/of ze bieden een andere combinatie aan (die EN duurder is, EN niet is wat ik gevraagd had)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat het wel bijzonder is dat een als retailer genoemd bedrijf niets weet van het bestaaan van door hem te verkopen product. Dan gaat er in ieder geval iets niet goed in de communicatie tussen fabrikant en retailer. En als ik retailer was, zou ik dat gaan uitzoeken in plaats van de potentiele klant afschepen. Vaag!!

By the way, wel een mooi product Erik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe