Ga naar inhoud

Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Zo mensen, Marco hoort ook bij de club :P

@Wasmachineman krijg je er van als je mensen jaloers maakt ;)

Zou mij niks verbazen als je echt één van de eerste en weinige in Nederland bent die dit heeft. Er is verder niks over te vinden op internet, niet op de gebruikelijke fora en ook niet op youtube...  Nu wel!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 20-3-2016 at 15:13, MarcoO2 said:

Dankzij Ronald zijn inmiddels de volgende zaken op mijn Leon aangepast: 

De volgende tweaks lukten niet: 

  • Piepje bij openen/sluiten
  • Contraknipperen van DRL 

En de volgende staan inmiddels alweer op m'n lijstje:

  • Rainclosing
  • ...

Kortom; wordt vervolgd ;) 

Zoals ik al zei: de vorige sessie moest vervolgd worden. Inmiddels is de lijst met tweaks wat langer geworden, want we hebben gisteren toegevoegd: 

  • contra-knipperen (zie filmpje, erg gaaf!!!);
  • open- en sluit piep (mooi helder piepje, beter dan in m'n O2);
  • carbon achtergrond MFD (heel subtiel, mooi!);
  • rainclosing is nu als menu-optie toegevoegd, maar werkt waarschijnlijk nog niet. Moet ik nog even goed testen.

kortom, ik ben weer tevreden! Voor dat contra-knipperen is echt heel gaaf en uniek!

26187351025_ba767a4695_b.jpgWP_20160401_002 by marcoeoscanon, on Flickr

Thanks Ronald! 

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Kleine aanvulling nog voor wat betreft het contra-knipperen: ik dacht dat dat alleen werkte bij gebruik van de dagrij-verplichting, maar het werkt ook gewoon tijdens het gebruik van de normale verlichting. Mooi, extra duidelijkheid kan nooit kwaad! ;)
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marco, in het filmpje eigenlijk moeilijk het verschil te zien met het eerdere filmpje met DRL. Misschien een nieuwe opname maken onder wat donkerder omstandigheden (schemer buiten, of in (parkeer)garage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Inmiddels ben ik nog steeds meer dan tevreden en heb ik geen seconde spijt van mijn keuze. Ook na een vakantie Zuid-Frankrijk blijf ik bij dit standpunt. De Leon is een heerlijke kilometervreter, een stuk comfortabeler dan mijn O2 was. Na 1200 km sturen was ik fris en fruitig, en dat was met mijn O2 wel anders. Met name de stoelen helpen daar enorm bij. De O2 was ruimer, en had wat praktischer zaken die de Leon niet heeft, maar allover zou ik nu weer voor de Leon kiezen. Zelfs als het me geen dikke 150 euro netto per maand zou schelen :)
 
De teller staat inmiddels op 18.000, vorige week moest er een liter olie bij. Voor de rest heeft'ie nog geen dealer gezien (behalve dan om een kapot gereden spiegel te laten repareren).
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, MarcoO2 said:
Inmiddels ben ik nog steeds meer dan tevreden en heb ik geen seconde spijt van mijn keuze. Ook na een vakantie Zuid-Frankrijk blijf ik bij dit standpunt. De Leon is een heerlijke kilometervreter, een stuk comfortabeler dan mijn O2 was. Na 1200 km sturen was ik fris en fruitig, en dat was met mijn O2 wel anders. Met name de stoelen helpen daar enorm bij. De O2 was ruimer, en had wat praktischer zaken die de Leon niet heeft, maar allover zou ik nu weer voor de Leon kiezen. Zelfs als het me geen dikke 150 euro netto per maand zou schelen :)
 
De teller staat inmiddels op 18.000, vorige week moest er een liter olie bij. Voor de rest heeft'ie nog geen dealer gezien (behalve dan om een kapot gereden spiegel te laten repareren).

Had de OII ook geen verlaging of sportonderstel wat mede het verschil kan verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een De Waard Zilvermeeuw past in ieder geval in een octavia, weet ik uit ervaring. Ook in een Leon, trouwens. 

Wat die sportstoelen doen, is heel simpel: veel beter zitten ;) niet alleen omdat de zijdelingse steun groter is, ook omdat ze steviger zijn, en vooral omdat ze dankzij de elektrische verstelling veel subtieler verstelbaar zijn dan mechanisch verstelbare stoelen. En dan vergeet ik nog de lendenstuk die in hoogte, diepte en druk verstelbaar is. Je kan je rug masseren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur ago , MarcoO2 said:

Wat die sportstoelen doen, is heel simpel: veel beter zitten ;) niet alleen omdat de zijdelingse steun groter is, ook omdat ze steviger zijn, en vooral omdat ze dankzij de elektrische verstelling veel subtieler verstelbaar zijn dan mechanisch verstelbare stoelen. En dan vergeet ik nog de lendenstuk die in hoogte, diepte en druk verstelbaar is. Je kan je rug masseren :D

O ja, dat klinkt wel fijn, en helemaal voor langere ritten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur ago , MarcoO2 said:

En dan vergeet ik nog de lendenstuk die in hoogte, diepte en druk verstelbaar is. Je kan je rug masseren

mmmm, moet je daar tegenwoordig een auto voor kopen ??
Masseert je vrouwtje je dan niet meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, MarcoO2 said:

Ik heb zelfs twee vrouwen die me masseren, waarvan ik er één betaal. Desondanks is de doe het zelf functie ook best relax.

Dan ben ik benieuwd hoe je die andere vrouw zo gek krijgt. :D

Wat de stoelen betreft: ik ben het helemaal met je eens, vandaar dat ik ook weer Seat seats in mijn Skoda heb (heb 3 Seats gereden, en alleen de eerste had geen sportstoelen).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur ago , MarcoO2 said:

Dat zijn toch gewoon basale huwelijkse plichten? :D 

Nee Marco, een huwelijk is meer een soort raamcontract, waarbij niet plichten maar verbintenissen waar jij het overhebt veeleer voortvloeien uit overeenkomsten die zo nu en dan ontstaan binnen dit raamcontract.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe