Sign in to follow this  
Witte Yeti

Andere Yeti

Recommended Posts

Afgelopen vrijdag heb ik een andere Yeti gekocht.opgehaald.

 

Door de aanschaf van een andere caravan (bijna nieuwe Sprite Alpine Sport 470 CF), was het nodig een andere auto te kopen waarvan het trekgewicht hoger is dan van de Yeti 1.2 TSI (1200 kg).

 

De keuze is gevallen op een bijna nieuwe Skoda Yeti 1.6 TDI Greenline Outdoor Ambition (Candy white) van feb. 2014 met bijna 15k op de teller. Deze auto mag 1400 kg trekken. Het is een geïmporteerde auto uit België waardoor er kleine verschillen zijn in de Ambition uitvoering.

Als extra's zit er nog op: Navigatie Amundsen+, Bluetooth handsfree carkit met telefoonbediening op stuurwiel, MDI, Sunset, PDC achter, stoelverwarming voorstoelen en vaste trekhaak.

 

post-117-0-68498200-1403558527_thumb.jpgpost-117-0-69671600-1403558541_thumb.jpgpost-117-0-86267400-1403558613_thumb.jpgpost-117-0-09644600-1403558623_thumb.jpgpost-117-0-01904800-1403558634_thumb.jpgpost-117-0-74545300-1403558643_thumb.jpgpost-117-0-71694100-1403558650_thumb.jpg

Edited by Witte Yeti
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt alsof je het goed geregeld hebt. Denk je dat de tdi in de praktijk nou ook beter trekt? M.a.w.: waar is dat hogere trekgewicht op terug te voeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt alsof je het goed geregeld hebt. Denk je dat de tdi in de praktijk nou ook beter trekt? M.a.w.: waar is dat hogere trekgewicht op terug te voeren?

Het klinkt niet alleen...ik heb het goed geregeld :D . De rest moet ik afwachten ^_^

Hoger koppel. Gefeliciteerd, Pim!

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi te horen en lekker het oude model dus ?

Alleen natuurlijk met VCDS weer boel in te stellen.

 

En wanneer mag je hem in ontvangst gaan nemen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aankoop Pim! Ook handig dat de kleur hetzelfde blijft ;)!

 

Hadden we trouwens niet al een een greenline uit België  voorbij zien komen met een "verlaagde" binnenspiegel?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi Pim! Leuk nieuws, gefeliciteerd.

Je buren zien het verschil zeker niet? Leuk!

Dank je Frank, ik weet niet of ze verschil zien......de kenner ziet het direct.

Mooi te horen en lekker het oude model dus ?

Alleen natuurlijk met VCDS weer boel in te stellen.

 

En wanneer mag je hem in ontvangst gaan nemen ?

Het is het nieuwe model Ed, zal binnenkort foto's plaatsen.

Mijn Chinese kabel werkt niet meer, wil nog wel het e.e.a gaan instellen.

 

Ik heb de wagen al, afgelopen vrijdag heb ik hem opgehaald. Zal het even aanpassen in mijn eerste post.

Mooie aankoop Pim! Ook handig dat de kleur hetzelfde blijft ;)!

 

Hadden we trouwens niet al een een greenline uit België  voorbij zien komen met een "verlaagde" binnenspiegel?

Dank je @Sodela, idd is er al een greenline uit Belgie, maar bij mij zit de spiegel op de goede hoogte :D

Komt uit belgie kan niet slecht zijn hè :) veel sleurplezier.

Ik had de wagen anders niet gekocht @Snelle, en dat sleurplezier zullen over een paar weken meemaken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je mag weer langs de chinees voor een kabel ?

 

Maar zat me eigenlijk af te vragen of de 1,4TSI uitvoering ook niet een optie was geweest voor je ?

Lijkt me kwa wegenbelasting etc toch aantrekkelijker voor jou, of kan en mag de 1,6 diesel meer trekken met zijn trekhaak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet weten wat de mijne mag trekken omdat ik me daar geheel niet in verdiep omdat ik geen E op mijn rijbewijs heb staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja TOEN maar  toen reed ik motor en voor mijn Auto ben ik pas gegaan toen E al paar jaar apart was

 

Tsja de tijd dat ik een auto nog een koekblik op wielen noemde en zo en zo 2 wielen teveel had....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik me er in verdiept heb weet ik dat E zinloos is bij de Faab.

 

Ik denk overigens dat bij Ed ook het max trekgewicht van de Yeti eerder het probleem is dan het rijbewijs. T.m.m. van 1920 Kg? Dan zou hij meer dan 1580 moeten mogen trekken voor je E nodig hebt. En (ik ben toch bezig) hij mag max. 1300 trekken. E overbodig dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je mag weer langs de chinees voor een kabel ?

 

Maar zat me eigenlijk af te vragen of de 1,4TSI uitvoering ook niet een optie was geweest voor je ?

Lijkt me kwa wegenbelasting etc toch aantrekkelijker voor jou, of kan en mag de 1,6 diesel meer trekken met zijn trekhaak ?

Idd heb ik een andere kabel nodig, of ik ga ergens buurten ;)

 

De 1.4 TSI mag 1300 kg trekken en de 1.6 diesel 1400 kg. Een nieuwe auto was op korte termijn niet te leveren, vandaar de keuze van deze diesel. Door de prijsstelling is het net interessant voor me om hierin te rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of ik ga ergens buurten ;)

 

Je weet welke buurten er één hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet welke buurten er één hebben

Dat weet ik Ed :D

Proficiat met de nieuwe Yeti! Veel rij- en sleurgenot.

Dank je @The Bone Collector

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Witte Yeti
      Sinds mei 2018 rijd ik in een Skoda Karoq Ambition Business 1.5 TSI ACT. Vanaf het begin vind ik de auto minder stabiel dan mijn vorige 2 Yeti's. Deze instabiliteit heeft van de zomer met de caravan erachter geleidt tot een ongeluk met als gevolg schade aan de caravan.
      Na de vakantie is de auto bij de dealer gecontroleerd. Veren, schokbrekers en uitlijning vertonen geen afwijkingen. Contact met Pon leverde uiteindelijk het volgende op - het veergedrag/stabiliteit is een producteiegenschap - we kunnen u niet helpen.
      Aangezien ik zo niet verder wil rijden met een caravan erachter heb ik contact gelegd met @antera met de vraag of er een Eibach verenset beschikbaar is voor mijn Karoq. Deze set is speciaal voor mij samengesteld via Eibach omdat ik de eerste Karoq rijder ben die hierom heeft gevraagd.
      Sinds 8 december rijd ik nu naar alle tevredenheid rond in een Karoq met Eibach Pro set. De auto stuurt veel vaster en is een stuk stabieler.
      Hierbij foto's van voor en na de montage van de Eibach veren.
       
       
       


    • By IzoVT
      Ik ben aan het kijken voor een aparte set zomerbanden op velg.
      Mijn Yeti (per 2-2) heeft 17" Dolomite velgen met daarop allseasons.
      Ik wil nu een aparte set 17" Dolomite velgen aanschaffen.
       
      Iemand tips waar die het goedkoopst weg te kunnen halen???
       
      Groetend,
      Izo.

    • By IzoVT
      Hallo,
      binnenkort mag ik mijzelf wederom eigenaar noemen van een Skoda.
      Ooit al eerder een lease Skoda mogen rijden, een Skoda Octavia Combi, Atacama beige was het volgens mij.
      Begin Februari, 02-02-2017, gaat ik mijn witte Skoda Yeti uit 2011 ophalen in Tiel.
      Dus vanaf dan ben ik hier officieel Skoda rijdert.
      Op het moment heb ik een hele waslijst een wannahaves, dan wel must-haves danwel nice-to-haves. Die lijst ga ik de komende tijd eens rustig afvinken.
      Dat lijstje loopt van motorkapisolatiemat en nieuwe set originele velgen voor de zomerbanden naar metalen pedalen en aluminium stripjes.
      Oh en niet te vergeten een pluche Yeti voor op de achterbank.
       
      Verder hoop ik hier zo afentoe een vraag te kunnen stellen of mee te lezen met de ervaringen danwel problemen van anderen.
       
      Groetend,
      Izo.

    • By PC-fre@k
      Bij deze het meest recente document van de TUV met daarin de vrijgegeven/toegestane velg-band combinaties voor de:
      Škoda Citigo (Typ AA) Škoda Fabia (Typ 6Y) Škoda Fabia Praktik (Typ 6Y) Škoda Fabia II (Typ 5J) Škoda Fabia III (Typ 5J) Škoda Roomster (Typ 5J) Škoda Praktik (Typ 5J) Škoda Rapid (Typ NH) Škoda Octavia (Typ 1U) Škoda Octavia II (Typ 1Z) Škoda Octavia III (Typ 5E) Škoda Yeti (Typ 5L) Škoda Superb (Typ 3U) Škoda Superb II (Typ 3T) Škoda Superb III (Typ 3T) Škoda Pick Up (Typ 787, 797) Škoda Favorit (Typ 781) Škoda Forman (Typ 785, 785 Plus) Škoda Felicia (Typ 791, 795, 795 Plus) Škoda Felicia Fun (Typ 797)  
      Serienreifen_Skoda_2016_02_05.pdf
      De meest recente versie van dit document is steeds te vinden op deze pagina: http://www.skoda-auto.de/service/serviceleistungen/serienbereifung