Ga naar inhoud

Vakantie Italië


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Oh, ik heb ff bij de buren gekoekeloerd, dat bedoel je.

Maar ik begreep gewoon iets niet... want steil of stijl is imho geen spelvaudje, maar heeft gewoon een totaal andere betekenis. Da's toch wat anders dan een 'd'-je of een 't'-je verkeerd, toch?

Op een fotografieforum is ook vaak de discussie over bijvoorbeeld fotograveren of fotograferen. Op zich kan beiden, maar de betekenis verschilt enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Net terug van Italië: mooie vakantie maar al bij al toch nog een zware heen- en terugreis met de auto. Hier en daar toch file gehad (gelukkig niet al te lang), maar dat (en wat korte rustpauzes) verlengt de reis toch al snel een paar uur per dag waardoor we toch 2 keer een tussenstop hebben gemaakt om te slapen.

 

Ik heb toch maar de Gotthardtunnel genomen, er stond beide keren een 3-tal kilometer file, maar daar ben je met een half uurtje aanschuiven dan ook doorheen op een zaterdag half juni. Al te veel bergen waren sowieso ook niet zo aangenaam door het beperkte vermogen. Met twee personen, wat geladen en airco aan ging bergop vertrekken op de autostrade ook al vrij moeizaam.

 

Nu enkel nog hopen dat er geen onverwachte boetes meer aankomen. Hoewel we opgelet hebben, heeft de dame er in Frankrijk al zeker één gereden (wie zei hier ook iets over vrouwen en voortmaken....). In Zwitserland dan maar extra goed opgelet. Flitslocaties had ik toch maar uitgeschakeld, maar verwijderen kon niet. Zwitserland is trouwens wel een ideaal land voor het verbruik, net na de grens getankt en over 500km slechts één op 18,4 (5,43/100km) dat had ik nog nooit gehaald. In Italië wat vaker 120 aangehouden, maar eigenlijk verkwisting van benzine, daar ging het snel naar 1 op 14,9 (6,7l/100km).

 

In ieder geval overweeg ik volgende keer weer vliegtuig (of trein) + huurauto ofwel toch een beetje korter bij huis. Ik ben er niet de man voor om veel te genieten van ellenlange autoreizen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja uiteraard, bovendien heb ik zelfs geen 16 kleppen. Eigenlijk is hij sowieso een beetje ondergemotoriseerd, maar het lukt wel. Ik hoorde vaak de ventilator aanslaan om extra te koelen (al geeft dat belachelijk gemanipuleerde koelvloeistoftemperatuurmetertje natuurlijk geen verschil) bij langere stukken bergop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The bone collector, on 22 Jun 2014 - 21:19, said:

Net terug van Italië: mooie vakantie

Dat is het belangrijkste :)  

 

The bone collector, on 22 Jun 2014 - 21:19, said:

Al te veel bergen waren sowieso ook niet zo aangenaam door het beperkte vermogen. Met twee personen, wat geladen en airco aan ging bergop vertrekken op de autostrade ook al vrij moeizaam.

Met gewoon toeren maken en tijd nemen kom je er toch altijd wel?  

 

 

The bone collector, on 22 Jun 2014 - 21:19, said:

 heeft de dame er in Frankrijk al zeker één gereden (wie zei hier ook iets over vrouwen en voortmaken....).

Weet ik niet meer, wie dat zei.....   Ik weet wel dat ik 100% zeker geflitst ben in Frankrijk, maar die boete heb ik nooit gezien. Dus er is hoop ;)

 

The bone collector, on 22 Jun 2014 - 21:19, said:

In ieder geval overweeg ik volgende keer weer vliegtuig (of trein) + huurauto ofwel toch een beetje korter bij huis. Ik ben er niet de man voor om veel te genieten van ellenlange autoreizen :)

Mooi geprobeerd in ieder geval, en niks doen waar je niet van geniet, zeker niet tijdens vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vanaf mei volgend jaar dreigt het stadsbestuur van Venetië met boetes voor toeristen met een trolley, want die veroorzaken geluidsoverlast en beschadigen de eeuwenoude straten en trappen.

Volgens de gemeenteraad moet de maatregel, die enkel zal gelden voor toeristen, worden ingevoerd omdat inwoners en winkeluitbaters het voortdurende geratel van de wieltjes van reiskoffers, vaak ook ’s nachts, zat zijn. De boetes zullen variëren van 100 tot 500 euro. Een trolley met luchtbanden is wel nog toegestaan. In de stad is een trolley handig omdat toeristen zich enkel per watertaxi of te voet kunnen verplaatsen.

‘De nieuwe regels komen tegemoet aan de noden van veel inwoners die de voorbije jaren klaagden over ernstige inbreuken op hun nachtrust’, klinkt het in een verklaring van de gemeenteraad. ‘Er zijn ook zorgwekkende indicaties van schade aan de straatstenen en bruggen die tot nog toe honderden jaren doorstonden.’

Nieuw ontwerp

Het voorstel, dat nog moet worden goedgekeurd, komt van commissaris Vittorio Zappalorto, die tijdelijk de stad bestuurt omdat burgemeester Giorgio Orsoni werd gearresteerd voor corruptie.

De gemeenteraad geeft toe dat het verbod niet praktisch is voor toeristen omdat de meeste trolleys die worden verkocht nu eenmaal harde plastic banden hebben ‘Hopelijk zal een bedrijf andere koffers beginnen produceren’, zegt Maurizio Dorigo, directeur Planning bij de stad. ‘We hebben nog tot mei. Er zal wel een of ander bedrijf in staat zijn om ze tegen dan te ontwerpen en te verkopen.’

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe