Ga naar inhoud

Proefrit Auris Touring sports


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

In banden zal best wel wat verschil zitten qua remweg, levensduur etc! Maar daar kijk ik zelf niet naar, meestal kijk ik naar de prijs en dan is het okay! Daarna, als de banden erom zitten, dan is het gewoon net zoals altijd afstand blijven houden want daar voorkom je het meest mee. Of anders thuisblijven haha!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk idd dat de resultaten van een dubbelblind gerandomiseerde banden test best eens heel verrassend zouden kunnen zijn. Verder was het gewoon een goeie deal. Kost me met de 0 % rente actie over drie jaar nog geen @200 pm. En we kunnen iets kleiner en zuiniger. En dan is dit een mooie optie met zelfde motor en dsg

Als die levertijd klopt ontloop ik net de APK. Anders ben ik wat dat betreft nog de klos vrees ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel doen. Het gaat er niet om of daar iemand zit. Als je voor zit klinkt het imo ook beter met speakers achter er bij. Ik ervaar het als een veel voller geluid, zeker als je de speakers achter net een tikkie meer laat doen dan voor (balans voor/achter kan je instellen). Je zit meer "in" het geluid. Misschien bij hardcore singer songwriter een nadeel omdat je "op de stembanden zit", maar bij al het andere een voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je een proefrit maken met een Auris, koop je een Fabia Combi. Het reed idd voor geen meter. Veel lawaai van de motor terwijl er weinig gebeurt. Blijkbaar ben ik dan toch behoorlijk verwend. Vond hem verder wat zwabberig. Dus meteen maar even bij de buren, mijn Skoda dealer gekeken. Fabia Combi leek eigenlijk ook n niet zo gek. Proefrit in een gewone met 86 pk handbak beviel prima. Wat een verschil met die Auris. Het is een combi dsg geworden. Mooie kleur metal grey metallic (inmiddels uit het assortiment). Meteen all seasons banden er op geregeld. Pdc achter, sunset, reservewiel, stootlijsten. Henk bracht best nog aardig wat op, vond ik (€14000) na 4 jaar eb 83 000 km

Gefeliciteerd met je aankoop! Je besluit sneller dan ik...

Heel veel plezier ermee, en die CC is gewoon wennen hoor, ik heb hem er best vaak opstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat hem niet worden. Ik was al helemaal vergeten dat we het in de vorige auto wel hadden maar altijd uit hadden staan ivm de honden

 

Ik neem aan dat je het hebt over speakers achter de achterbank, omdat daar de honden meestal zitten? Andere optie is misschien speakers in de achterportieren zoals bij de hatchback: heb je toch een mooier geluid, zonder dat de honden direct bovenop de speakers zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het reed idd voor geen meter. Veel lawaai van de motor terwijl er weinig gebeurt. Blijkbaar ben ik dan toch behoorlijk verwend. Vond hem verder wat zwabberig.

Aan zo'n CVT moet je wennen en dan valt het best mee mijn Mitsubishi heeft er ook een. Het grote voordeel van die bak is dat je auto lang kunt laten uitrollen. Dat spaart brandstof. En geleidelijk gas geven dan gaat het versnellen best goed maar dat ben je niet gewend.

Dat je die Auris zwabberig vind ligt aan het feit  dat je Skoda gewent bent. Toen ik van Skoda over stapte naar Mitsubishi had ik de zelfde ervaring. En Marco gaf dit ook aan bij de leenauto (Ford Focus) die hij kreeg toen zijn O2 in reparaties was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook ben je blijkbaar gewend aan de tsi en de dsg. Als je bv moet invoegen, trap je het gas in en dan gebeurt er meteen wat. Bij de Auris is het eerste dat je dan opvalt een hoop geloei, terwijl er voor je gevoel niets gebeurt (in feite uiteraard wel). Gewoon een erg onprettig gevoel wanneer je tsi en dsg gewend bent.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik heb me er anders zeker wel voor opengesteld. Niets aangetrokken van alle negatieve verhalen hier en elders. Iets anders heb ik wel bekeken/onderzocht, maar vond niets in aanmerking komen. Vaak te weinig power naar mijn zin. Of geen automaat. Of te groot/zwaar/duur.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij krijg je bij het 'eigen' merk vaak ook nog een beter inruilprijs.

En je hebt gelijk het koppel van een TSI-blok is hoger dan dat van de Auris 146 nm, tegen 175 nm TSI 1.2 en 200 nm TSI 1.4. Dat komt dan dankzij de turbo ook nog veel eerder vrij. Je krijgt hierdoor een veel smeuïger motor. Hebt bijna altijd trekkracht genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe