Ga naar inhoud

Ringrisico's


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

@ caseybasey: dat lijkt inderdaad zo te zijn, maar valt in werkelijkheid vies tegen. Je ziet vaak bij de klap de stukken in 't rond vliegen.

 

@ Menno: da's inderdaad voor eigen rekening, al dan niet via eigen risico's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat lijkt me wel duidelijk. Typisch overconfident gedrag, gefaciliteerd door de hoogstaande techniek en idd de testosteron. 


@Skoody; die vent had zo'n bagagedoos op zijn motor. Was wellicht een enigszins verwarde tour-rijder die per ongeluk daar terecht was gekomen en door paniek werd gedreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig en droevig tegelijk

 

Mij valt overigens op dat het vooral sukkels zijn met van de gepimpte hoerensloepen (strepen, spoilers etc) die letterlijk uit de bocht vliegen. Er zijn maar enkele rijders bij in een "normale" auto die "goed bezig zijn". Als mooi voorbeeld daarvan inderdaad die motorrijder met de koffer achterop die zich op het laatste moment realiseerde dat die kennelijk een afslag gemist had ;). Aandoenlijk hoe die gewoon rechtdoor rijdt en remt maar toch gewoon omvalt. Sommige van zijn collega

 

Toppertje is inderdaad die BMW die nu niet alleen aan 1 kant rallyestrepen heeft, maar aan beide kanten en alle klapzakken getest.

 

Ik zie het me overigens niet doen met mijn Yeti, zie het nut er niet van in en zit dan liever vast in de bossen/ blubber ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best eerst rustig het parkoer afrijden en waar er ergens grint ligt is er iets mis en is het daar zeker opletten geblazen.

En eens men aan zulke zaken begint moet men heel goed de wagen kennen en denk dat veel mensen " denken" dat ze hun wagen kennen......blijkbaar niet genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem bij de Ring is alleen dat je al die plekken nooit kunt onthouden. Je hebt een rondje of 100 nodig on goede baankennis te hebben.

En juist daarom vind ik ieder rondje nog steeds spannend.

Jr ziet trouwens ook een ander typisch ringprobleem: geen overzicht. Als jr een bocht om komt knallen, kunnen er zomaar andere auto's of motoren liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

rondje overleven dus.

maar als ik die motorrijders al de bocht zie aansnijden, tsja dan hou je weinig baan over.

terwijl ik ook idee had dat er troep op baan lag die dodelijk is voor een tweewieler.

 

en met een gevulde topkoffer de baan op is ook niet slim omdat je je gewicht naar boven verplaatst en als motorrijder wil je dat juist zo laag mogelijk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie eigenlijk alleen maar rationele argumenten voorbij komen om geen waaghalzerij op de Nürburgring uit te halen, of nog beter, gewoon niet aan deze testosteron idioterie mee te doen.

Autorijden is geen grapje, maar een serieuze bezigheid, zowel in het dagelijks verkeer, alsmede dit soort uitspattingen. :gestoord:


(krijg het maar niet voor elkaar om een preview van het filmpje te laten zien...)

Blijft een issue met IE10. Misschien dat het bij IE11 wel gaat.

Maar met IE10 en dit forum lukt het mij ook niet. Om een b.v. een media-link te plaatsen in dit forum gebruik ik OF Firefox OF Chrome. Dan werkt het wel. (?)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist omdat autorijden een serieuze bezigheid is, is het ook wel eens goed om de grenzen van je auto en je eigen kunnen te leren kennen. Daar helpen (naast bijvoorbeeld specifieke trainingen) een paar rondjes Ring enorm bij. Ik durf wel te zeggen dat iedereen die met dat doel (!) de Ring opgaat, er als een betere chauffeur afkomt. Idealiter zou je dan het circuit min of meer voor jezelf moeten hebben (dat kan soms ook gelukkig). En je moet incalculeren dat je met ander vervoer naar huis gaat dan waarmee je gekomen bent.

 

IE10, het blijft prutsen... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk als je er bewust mee bezig bent, dat je dan eerst eens begint met extra rijvaardigheidstrainingen, en een heel stuk later in het traject misschien eens de Nordschleife. Ik ben bang dat de helft van wat er rondrijdt op de ring, geen andere rijopleiding heeft dan voor het standaard rijbewijs.

 

Een rondje rustig rijden, is ook een risico op de ring: je loopt ook kans dat er iemand aan de achterkant binnenkomt rijden, omdat ie niet berekend is op (veel) langzamere auto's. Ook de Ringtaxi heeft volgens mij een paar keer per jaar een ongeluk op de ring, dus ook voor een ervaren rijder met baankennis, is er niet de garantie dat je zonder schade het circuit verlaat.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat auto-afjakkeren in groep moet trouwens wel enige stress meebrengen. Enkel het falen van diegene die wat te hard door de bocht wou gaan (met onsterfelijke belachelijkheid tot gevolg) , kan de aandacht wat afleiden van de labbekak achteraan.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe