Ga naar inhoud

LPG of niet


FABJE
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij onze buren, de Duitsers, bestaat de mogelijkheid om een Fabia 2

met 1.4 L motor aan te schaffen inclusief gasinstallatie.

Als je de netto prijs in dat artikel vermeerdert met de BTW en de BPM weet je wat je dit voertuig in Nederland kost. Daar komen dan nog de kosten voor invoer bij maar dat valt wel mee. (+/- €300,--)

.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge//details.html?id=183186011

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

G3 is eigenlijk alleen een goedkeuring op je kenteken, een erkend inbouwer kan deze keuring verzorgen.

Je kan ook zelf inbouwen en je auto laten keuren door het rdw, voordeel van de g3 certificatie is dat je korting krijgt op de wegenbelasting, technisch gezien zijn g2 en g3 gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

G3 is zo ingesteld dat indien de motor voldoende warm is, automatisch overgeschakeld wordt op het gassysteem. In de winter duurt dat wat langer dan in de zomer. Daarnaast werkt G3 met het motormanagementsysteem van de auto en is dit systeem veiliger dan oudere systemen. Ik heb zelf > 5 jaar in een Octavia I met G3-gassysteem gereden. Ik weet niet of G3 met een Fabia II mogelijk is. Let wel dat bij inbouw je ruimte of een reserveband kwijt bent. G3 is niet alleen een goedkeuring op je kenteken. Gezien de complexiteit en integratie in je auto zou ik het door een erkend bedrijf laten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin opmerking. We rijden allemaal op gas!

Al de brandstoffen die we tanken worden eerst gasvormig in de cilinders voordat ze ontstoken worden en hun arbeidskracht leveren!  :P

Als je op LPG rijdt, dan sla je de stap van het omzetten van een vloeibare brandstof onder atmosferische druk naar een gasvormige brandstof onder hoge(re) druk over. Isse simpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin opmerking. We rijden allemaal op gas!

Al de brandstoffen die we tanken worden eerst gasvormig in de cilinders voordat ze ontstoken worden en hun arbeidskracht leveren!  :P

Als je op LPG rijdt, dan sla je de stap van het omzetten van een vloeibare brandstof onder atmosferische druk naar een gasvormige brandstof onder hoge(re) druk over. Isse simpel.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5Me8b0ed59s

 

Nou, is toch niet zo simpel, bij de stoomauto, wordt de brandstof eerst in de auto geladen , daarna in de ketel omgezet in stoom en is er in de cilinder geen enkele ontsteking meer nodig !

En geen versnellingsbak ,een soort DSG avant la lettre.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij onze buren, de Duitsers, bestaat de mogelijkheid om een Fabia 2

met 1.4 L motor aan te schaffen inclusief gasinstallatie.

Als je de netto prijs in dat artikel vermeerdert met de BTW en de BPM weet je wat je dit voertuig in Nederland kost. Daar komen dan nog de kosten voor invoer bij maar dat valt wel mee. (+/- €300,--)

.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge//details.html?id=183186011

Je krijgt in principe de Duitse Mwst. (=BTW) terug en betaalt de Nederlandse als je het vooraf een beetje goed regelt. De verkoper zit bij de grens en die zou dat moeten weten of zelfs kunnen regelen. Dat scheelt dus effe 19% bij de berekening ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou weer een deceptie rijker....het wordt dus geen gas, installatie was al verkocht terwijl afgesproken was dat hij zou wachten. Maar moet zeggen heb wel weer blauw gelegen om jullie bijdragen.

:lol:  :lol:  :lol::D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

;) , over gas gesproken, ik ga morgen een nieuwe gasput aansluiten, althans...engineering voor doen. Voor onze vrienden uit het noorden.Het kan alleen niet zo naar je huis...het is zuurgas, H2S, dus zeker geen lachgas. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik zie wel ns de opmerking voorbij komen "op gas moet je koken". Ik was voor de degelijkheid van motor ook omgegaan van LPG naar diesel.

Maar ik heb nu al meer kosten aan onderhoud aan de diesel dan ooit aan de LPG wagen gehad. Vergeet bij LPG wagens niet om een FlashLube tankje met kleppensmeer vloeistof in te bouwen. Dan gaat de kop gewoon as usual mee zoals op benzine. Beste is ook om een automaat te nemen icm LPG omdat die vanzelf een zo hoog mogelijke versnelling in schakelt.

 

De diesel heeft alleen veel meer koppel. Ik ben van Octavia 1,6 mpi op LPG gegaan naar Fabia 1,4 Tdi en die laatste trekt in elk geval de caravan beter...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe