Ga naar inhoud

Waarom worden er toch zo weinig Yeti's in NL verkocht?


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

Pffff dat 0,52% verschil gaat het niet maken om mij een yeti aan te schaffen :D

De Superb heeft veel weg van de Yeti (of andersom) als het om het interieur en de kwaliteit van de afwerking gaat. Het beste koop je er een Yeti bij, past waarschijnlijk ook makkelijk in die Giga kofferbak van je Superb ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Wibragehalte betreft natuurlijk niet een aspectje afwerking t.o.v. andere Skoda's. Ik bedoel gewoon dat door een deel van de SUV-liefhebbers geen verschil wordt gezien tussen een Dacia Duster en een Yeti.

 

Het verdere creatief vergelijken: de afwerking met de andere Skoda's, de prijs met de Tiguan, en de meeruitstoot van een hogere auto is opeens een compleet theoretische vuiligheid omdat er wat problemen zijn dit eerlijk in objectieve cijfers weer te geven....

 

Ik zou zeggen: vergelijk de afwerking eens met de Golf en de kijk voor het verschil tussen in uitstoot tussen een Golf/Octavia/Fabia en een Yeti naar het verschil in verbruik op spritmonitor. Verbruik is nagenoeg evenredig met uitstoot. En wat je daarin weerspiegeld zult zien is dat de absolute cijfers waarop bijtelling en BPM gebaseerd zijn niet kloppen, maar dat het prima werkt om de relatieve vervuiling te bepalen.

 

Jaloers ben ik op Octaviabezitters van een 2.0 diesel handbak. Maar dat kan prima veranderd zijn tegen de tijd dat ik er een kan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal tot je dienst Boo, maar waar het mij om ging was dat in de UK jaar in jaar uit de Yeti de meest tevreden rijders kent. Dat in allerlei testen en reviews de Yeti uitstekend scoort, bijvoorbeeld tot caravantrekker van het jaar wordt gekozen. En dat ondanks deze gegevens de Yeti in Nederland relatief slecht verkoopt.

Als je nieuwsgierig bent hoe dat komt in termen van pluspunten t.a.v. de Yeti dan kan je vast goed terecht bij http://www.briskoda.net/forums/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat cijfermateriaal..

http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1593

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Skoda

http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html

Voor elk model is er een doelgroep die de wagens koopt en mogelijk zijn deze voor de yeti niet zo talrijk vertegenwoordigd.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best ook een Yeti  :)

 

alleen iedereen is zo tevreden en blijft er in rijden waardoor ze 2e hands veel te duur blijven.

Daarbij krijg ik veel te weinig terug voor mijn hele fijne fab, zelfs als ik weer nieuw wil....

 

wanneer komt er een hybride versie?

Dat zal de verkoop pushen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met de Yeti betrad ŠKODA in 2009 het domein van de compacte SUV’s. Tot nu toe (zomer 2013) zijn er wereldwijd meer dan 263.200 Yeti’s verkocht.

 

bericht volgens verrassend skoda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is best wel een redelijk aantal voor een auto in dit segment. De golfjes en de octavia's spelen in een andere klasse, dat zijn de volume-modellen en de cashcow's. De Yeti is meer voor de "oudere" rijder die overzicht wil houden, de kinderen en het ruimtewonder-for-the-bucks octavia ontgroeid is. Hoewel ik de Yeti trouwens voller kan laden dan de octavia als ik me kwaad maak. In de Yeti krijg ik namelijk moeiteloos (nou ja...) een wasmachine in de kofferbak terwijl de dat niet kan hebben door zijn schuine achterkant.

 

Van de Tiguan zijn er rond de miljoen verkocht terwijl Ford zijn Kuga rond 300.000 aan de man of vrouw heeft weten te brengen (wereldwijd en beiden twee resp. een jaartje langer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, he,

 

Je moet met een Yeti hebben gereden, om er kunnen over te oordelen,

Gewoon een zeer goede wagen, afwerking perfect, véééééél beter als gelijk welke Koreaan ook,(de afwerking).

Maar goed, iemand die tegen een SUV iets heeft, heeft daar ook nog nooit mee gereden, of in zijn bezit gehad, 

 

Ook veel personen breken dit soort wagen af....en waarom??? Misschien ook wat jaloezie??? 

Ik zelf vind , gewoon prettige wagen, en zeer praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De octavia is een fijne auto waar niets mis mee is. De yeti is wel een stuk makkelijk (persoonlijke mening). Dat komt vooral door de hogere instap (de Octavia is vergeleken daarbij echt laag bij de gronds ;) ). Daarnaast is de Octavia veel onoverzichtelijker dan de Yeti. De motorkap loopt vlakker weg en die lange kont is ook "ondefinieerbaar". Los van het feit dat je parkeerplek circa 30 centimeter groter moet zijn en qua onoverzichtelijkheid minimaal een halve meter.

De kofferbak is wel een stuk groter qua oppervlakte, maar je kunt alleen fatsoenlijk tot de rand vullen, grotere voorwerpen mogen niet te hoog zijn anders kan de klep niet dicht. Bij de Yeti stapel je gewoon tot het plafond, praktisch, quadratisch gut zoals een bekende chocolade fabrikant zijn product aanprijst.

De Octavia heeft overigens wel beter hoofdsteunen want die van de Yeti zijn goed, maar niet verstelbaar (alleen hoogte). Verder zitten er wat meer handige vakjes in de Octavia. qua interieur maakt het niet zoveel uit. Behalve natuurlijk de uitneembare stoelen die vele malen beter zijn dan die suffe omklapbank van de Octavia. De achter bank van de Octavia laat zich ook niet verstellen in de helling terwijl je de stoeltjes van de Yeti in 3 standen rechtop kunt zetten. Daarvor kun je met 3 volwassenen in de Octavia beter zitten omdat het middelste stoeltje van de Yeti toch wel wat kleiner is. Daarvoor zitten de andere 2 stoeltjes wel beter omdat het gewoon echte stoeltjes zijn..

De hoofdruimte is wel vele malen beter in de Yeti, evenals de overzichtelijkheid. De Octavia heeft namelijk die schuine achterkant (combi) en hierdoor een vergeleken met de Yeti vervelend brede stijl bij de klep.

Qua rijgedrag is de Yeti ook beter, de Octavia "zwabbert" een beetje terwijl de Yeti meer een kart-auto is en ook een duidelijk kleinere draaicirkel heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe