Ga naar inhoud

Waarom worden er toch zo weinig Yeti's in NL verkocht?


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

Of de nieuwste O3 een zwabberig weggedrag heeft t.o.v. een Yeti, dat betwijfel ik.

Veel, zoniet alles, is afhankelijk van het gebruikte onderstel van de betreffende uitvoering en de bijbehorende banden.

En het verschil in draaicirkel is ook beperkt, 10,4 versus 10,3 meter...

Interieur; zeker het zitmeubilair is ook heel erg afhankelijk van de gekozen uitvoering. Daarom heb ik b.v. bij de Roomster ook nadrukkelijk de sportstoelen gekozen. Die zittingen en de vorm van de rugleuning met bijbehorende hoofdsteunen is totaal anders dan het gewone zitmeubilair. Dus ook hier weer; volkomen afhankelijk van de gekozen uitvoering.

 

 

En ja, vierkante auto's, zoals de Yeti en de Roomster hebben gewoon veel meer 'lucht' rond je hoofd. Zeker als je wat langer bent (zoals ik) is het niet prettig als je zo dicht met je hoofd tegen het plafond zit. En dat lage zitten heb ik nog nooit prettig gevonden. Ook niet toen ik net m'n rijbewijs had. Snap sowieso niet wat er tegen kan zijn om hoger en overzichtelijker te zitten, zodat je het verkeer beter kunt overzien (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevestigt ook wel mijn vermoedens, want ik kan me geen auto op dit niveau voorstellen die lekkerder rijdt. Alleen, wanneer je een occasion met weinig kms en dsg zoekt, vind je natuurlijk een stuk meer O2 Combi's dan Yeti's


dat hoge vind ik ook alleen maar een plus; moet altijd wat besmuikt lachen eerlijk gezegd, om dat verlagingsfetisjisme. Absoluut volslagen onpraktisch. Had een keer een verlaagde Citigo ("sport-onderstel" :P ) als leenauto. Op kleine boerenweggetjes hoorde je voortdurend de kluiten tegen de bodem kletteren en bij drempels is het helemaal een crime. Ik vind het de manlijke variant van vrouwen die op stelten lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de standaard vering had ik vaak last van de "naklap", dus het doorveren van de achterkant na het afrijden van de drempel. Met het sportonderstel heb ik daar veel minder last van.

En daarnaast is het algehele weggedrag er enorm door verbeterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid, de octavia is een uitstekende auto die uitermate geschikt zal zijn voor een aantal mensen/ bepaalde doelgroep. De Roomster is ook erg handig (de beste prijs/ prestatieverhouding) maar iets minder verfijnd dat de Yeti en Octi.

Hoe de Octavia  3 is weet ik niet, ik heb alleen ervaring met de 2 en we hebben daar altijd erg fijn in rondgereden en doen dat nu in de Yeti. Na een proefrit waren we ook snel "om" vanwege de voor ons belangrijke "verbeteringen" en maar een paar "verslechteringen" als ik de kleiner kofferbak zo mag omschrijven. Dat is natuurlijk altijd een persoonlijke afweging.

 

Als Menno wat anders zoekt en bij een Octavia uitkomt is dat goed. Zelf zou ik het dan eerder richting een golf+ zoeken, die lijkt erg veel op de Yeti en is er ook ruimschoots in DSG uitvoeringen, maar prijstechnisch niet zo interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Yeti betrad ŠKODA in 2009 het domein van de compacte SUV’s. Tot nu toe (zomer 2013) zijn er wereldwijd meer dan 263.200 Yeti’s verkocht.

 

bericht volgens verrassend skoda

Van de X1 zijn er in de helft van die periode meer verkocht, terwijl je in een hoger segment toch lagere aantallen zou verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe