Ga naar inhoud

Auto geeft zelf gas


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Net even mijn oliepeil gecontroleerd, maar niet echt olieverbruik de laatste week. Wat me wel opgevallen is, is dat er nu plots een heel hoog koelvloeistofverbruik is (was van in het begin wel een beetje, maar nooit echt veel). Ik had het vorige week zondag nog aangevuld tot het maximum en alles bij elkaar heb ik niet meer dan een paar honderd kilometer gereden, terwijl er wel een 2 à 300 ml koelvloeistof verdwenen is nu.

M.a.w. nu weet ik het echt niet meer. Het eigenaardige is dat de auto ondanks een combinatie van problemen altijd maar door blijft gaan, buiten die eerste kilometer waarin hij wat moeilijk doet, gaat alles perfect: starten, rijden, koelen, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

M.a.w. nu weet ik het echt niet meer. Het eigenaardige is dat de auto ondanks een combinatie van problemen altijd maar door blijft gaan, buiten die eerste kilometer waarin hij wat moeilijk doet, gaat alles perfect: starten, rijden, koelen, enz.

Nieuwe reclame slogan.

"Skoda de wagen die blijft doorgaan" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alweer een bestaand probleem dat erger wordt: verschillende keren moeten starten alvorens hij op eigen kracht wil blijven draaien. Gezien de grote hoeveelheid koelvloeistof die verdwijnt, denk ik nu aan een lekke koppakking die zorgt voor compressieverlies en bijgevolg steeds moeilijker starten.

Gas blijft nog steeds hangen en ongecontroleerd gas geven bij koude motor, maar ik ben bijna 100% zeker dat het aan de brandstofpomp ligt en niet aan lekke zuigerveren. Ondertussen heb ik ook geleerd om het te controleren, bij koude start even een versnelling hoger, pedaal tot tegen de vloer en hup hij is vertrokken. Het werkt als een soort cruise control, ik kan een paar honderd meter rijden alvorens de brandstofpomp plots doorheeft dat het gaspedaal niet meer ingedrukt is. Daarna kan ik kiezen om het pedaal in te duwen en normaal te rijden of weer even door te duwen zodat de cruise control weer inschakelt :)

Nog niks gehoord van de dealer, misschien toch nog een weekje langer moeten doorrijden dan.

aangepast door The bone collector
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe