Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ The bone collector: Maak je ("geen") zorgen, gewoon even een doek op je air-intake drukken om je motor te laten stikken.

PS... zorg wel voor een grotere doek, anders is het *SLURP* en ben je je doekje kwijt.

8-)

Geplaatst:

Net even mijn oliepeil gecontroleerd, maar niet echt olieverbruik de laatste week. Wat me wel opgevallen is, is dat er nu plots een heel hoog koelvloeistofverbruik is (was van in het begin wel een beetje, maar nooit echt veel). Ik had het vorige week zondag nog aangevuld tot het maximum en alles bij elkaar heb ik niet meer dan een paar honderd kilometer gereden, terwijl er wel een 2 à 300 ml koelvloeistof verdwenen is nu.

M.a.w. nu weet ik het echt niet meer. Het eigenaardige is dat de auto ondanks een combinatie van problemen altijd maar door blijft gaan, buiten die eerste kilometer waarin hij wat moeilijk doet, gaat alles perfect: starten, rijden, koelen, enz.

Geplaatst:
.

M.a.w. nu weet ik het echt niet meer. Het eigenaardige is dat de auto ondanks een combinatie van problemen altijd maar door blijft gaan, buiten die eerste kilometer waarin hij wat moeilijk doet, gaat alles perfect: starten, rijden, koelen, enz.

Nieuwe reclame slogan.

"Skoda de wagen die blijft doorgaan" :P

Geplaatst:

Lekker bijgieten en doorgaan, met een beetje mazzel rij je gewoon door tot je nieuwe er is.

Voor een stukje rij je wellicht op steam power, maar voor de (zeer) korte termijn is dat prima :)

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag alweer een bestaand probleem dat erger wordt: verschillende keren moeten starten alvorens hij op eigen kracht wil blijven draaien. Gezien de grote hoeveelheid koelvloeistof die verdwijnt, denk ik nu aan een lekke koppakking die zorgt voor compressieverlies en bijgevolg steeds moeilijker starten.

Gas blijft nog steeds hangen en ongecontroleerd gas geven bij koude motor, maar ik ben bijna 100% zeker dat het aan de brandstofpomp ligt en niet aan lekke zuigerveren. Ondertussen heb ik ook geleerd om het te controleren, bij koude start even een versnelling hoger, pedaal tot tegen de vloer en hup hij is vertrokken. Het werkt als een soort cruise control, ik kan een paar honderd meter rijden alvorens de brandstofpomp plots doorheeft dat het gaspedaal niet meer ingedrukt is. Daarna kan ik kiezen om het pedaal in te duwen en normaal te rijden of weer even door te duwen zodat de cruise control weer inschakelt :)

Nog niks gehoord van de dealer, misschien toch nog een weekje langer moeten doorrijden dan.

aangepast door The bone collector
  • Like 1
Geplaatst:

Zou maar vast een gat in bodem zagen als ik jou was, start hij dan geheel niet meer dan kun je hem nog gebruiken als flinstone wagen.

Zit je in iedergeval droog tijdens de regenbui

Geplaatst:

Zit je in iedergeval droog tijdens de regenbui

Dat zou ik niet durven zeggen, als het regent staat er behoorlijk wat water in de voetenruimte. Ook de koffer loopt de laatste tijd wat in. voor het vriesweer was er niks aan de hand op dat vlak, maar nu....

Geplaatst:

Als iemand in de toekomst nog info zoekt in dit topic: de echte oorzaak zal vrees ik nooit aan het licht komen, vandaag wordt de auto ingeruild. Mijn beste gok blijft nog steeds de brandstofpomp, maar zeker weet ik het niet.

Geplaatst:

Maak foto's van je oude en nieuwe auto naast elkaar, dat is leuk voor in je plakboek (en voor het forum). Toen ik mijn Faab ophaalde kon dat helaas niet.

Geplaatst:

Waarom niet ?

Je ruilde toch je fiets in voor die Skoda ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe