Ga naar inhoud

Auto geeft zelf gas


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze ochtend dacht ik plots: hé, wat moet ik weinig gas geven om vooruit te gaan :huh: . Dus ik laat het gaspedaal los, maar de auto blijft rustig doorkachelen. Koppeling ingedrukt, waarna de toeren meteen de hoogte invlogen, alsof ik stationair met het gaspedaal aan het spelen was. Ik ben doorgereden, maar het probleem bleef toch even bestaan. Het is in ieder geval niet de gaskabel die blijft hangen, want het is echt volledig ongecontroleerd. Ik verdenk zelf de brandstofpomp, omdat ik al meerdere malen gemerkt hebt dat ze druk verliest. Maar goed, met nog ongeveer 3 weken te gaan voor mijn auto, heb ik niet veel zin om hem nog na te laten kijken.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Eventueel een oorzaak? Het is niet echt aangenaam rijden als je auto ineens zelf gas geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaring mee? Ja 35 jaar geleden had ik het regelmatig met m'n Kever. Bleef de zgn automatische choke hangen, dat gekartelde halve maantje viel dan niet terug als de motor eenmaal liep, moest ik soms handmatig loshalen.

Maar hoewel de symptomen ongeveer hetzelfde zijn, is er bij jou natuurlijk wel iets anders aan de hand. Zou niet weten wat, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel gevaarlijk een auto die uit eigen beweging gas heeft opletten hiermee.

Voor Menno heb ik wel een oplossing.............koop een handgeschakelde bak.(dat heeft wel nog geen 100% zekerheid) :P

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er jammer genoeg geen filmpje van.

JA logisch als je eerst achter je henk gaat aanrennen, volgende keer eerst filmpje maken en dan pas rennen.

Enne laat dan van dat rennen dan weer een ander een filmpje maken.

gaat dan wel een you tube topper worden........... B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ongewild gasgeven bij wat oudere Diesels kan o.a. komen door versleten ziugerveren en ovaal gesleten voeringen.

Via de carterontluchting, uitkomend op de luchtinlaat, wordt er dan in de wat extremere gevallen, motorlie meegezogen, die dan als extra brandstof gaat fungeren.

Bij moderne diesels zit er ergens een terugslagklepje om dit te voorkomen.

@ BoneCollector : zo snel mogelijk van die auto af !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen was het er opnieuw, en een stuk erger dan gisteren. De motor geeft nu echt bijna constant ongecontroleerd zelf gas bij. Hopelijk wordt het niet erger, anders moet ik hem nog vroegtijdig aan de kant zetten, maar dan zit ik nog enkele weken zonder auto. De nieuwe zou eind februari bij de dealer staan.

Koud weer had zeker al een invloed op het ongecontroleerd lopen van de motor en sterk inhouden de eerste paar 100 meter. Dat zou op zich al kunnen wijzen op compressieverlies, wat dan weer aansluit bij de theorie van hobbel de bobbel, één of meerdere versleten zuigerveren. Bovendien merk ik dat het brandstofverbruik ook altijd maar toeneemt, zonder andere rijstijl. Gisteren merkte ik ook dat het brandstofmetertje al een héél laag niveau aangaf voor de kilometers die ik nog maar gereden heb na mijn laatste tankbeurt.

Hoe het ook zit, ik hoop dat hij toch nog even mee wil. Het zou jammer zijn, binnen een paar weken wordt hij toch gerecycleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het lachen is me snel vergaan. Vanavond moest ik nog wat dingen afwerken op het werk en mijn vriendin was al naar huis, en dus neemt ze de auto van het station naar huis. Bij een uitwijkmanoeuvre heeft de auto plots gas gegeven en is ze tegen de stoeprand gereden. Schade is er niet, gelukkig. Het wordt stilaan onverantwoord natuurlijk, op deze manier.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja of toch de garage, of de laatste weken anders de fits of openbaar vervoer.

minder is dat er straks wel iets ergs gebeurt en je je Fiat niet kunt gebruiken omdat je moet revalideren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Productieweek was/is deze week, daarna volgens de dealer 2 weken transport en dan nog een weekje wachten, tot het papierwerk in orde zal zijn. Ik vermoed dus dat dit vrij zeker is.

Voorlopig laat ik de auto maar staan, en zaterdag hang ik mij wel eens onder de motorkap. Maar ik vrees dat er weinig zal te zien zijn. Ik kan moeilijk heel de motor openhalen. Eventueel kan ik eens met mijn Fiat-dealer gaan praten of hij geen vervangwagen heeft die ik enkele weken mag gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straf geven die wagen! In de hoek de hele nacht :P

maarja, toch wel toevallig. Je zou haast denken dat de auto het weet zoals al genoemd. Nou zag ik Fiat staan, daar zou ik als ik een Felicia was ook niet blij van worden :P

Een beetje dealer kan je daar wel mee helpen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is een vuile LuchtMassaMeter (LMM) hierdoor worden de waarden zoals luchttemperatuur, zuurstofhoeveelheid en luchtvochtigheid niet goed gelezen en kan het toerental gaan zwiepen of extreem toenemen. Zelf reinigen kan ook. Op internet is er genoeg over te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vandaag even nagekeken, maar uiteraard op het eerste zicht niks te zien. Olieverbruik is nu een halve liter op 7500 km, normaal dus. Deze ochtend bleef was het probleem er terug in de eerste kilometers, met heel wat rook achter de auto aan, maar nadien niks meer. Vandaag toch een 150km gereden, en geen enkel probleem, naast die eerste koude start.

Het zou echt een zoektocht worden om de exacte reden te achterhalen. Mijn pa vertelde me vandaag wel dat hij ooit eens een gelijkaardig probleem heeft gehad met een een diesel-stroomgroep. Via lekkende olieschraapveren kwam er olie in de cilinders, daardoor is de motor op hol geslagen, hij was niet meer uit te schakelen tot de olie er door was. Het resultaat laat zich raden natuurlijk. Hopelijk loopt het met die van mij beter af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe