Ga naar inhoud

XDS Sperdifferentieel op de Yeti


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Wel, ik kan ernaast zitten, maar...

Ik had van een Sper-Dif verwacht dat het wiel, wat doorslipte, zou afgeremd worden en daardoor de tractie op het buitenwiel te verhogen.

Misschien werkt die XDS wel bij hogere snelheden, maar het verbeterd niet de grip bij 'n bocht op besneeuwde oppervlakte.

Dat heb heb ik afgelopen zaterdag speciaal getest.

Het zou perfect mogelijk zijn om via de ABS sensoren het wiel wat doorslipt te blokkeren, omdat er dan geen tractie meer is op het buitenwiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort maar eens de VCDS-kabel erin steken, het wensenlijstje is al aardig gegroeid: ABS pomp reactie van het rempedaal aanpassen, lichtgevoeligheid van de lichtsensor (de lampen mogen van mij eerder aan), XDS activeren, en kijken of auto hild-hold het wil doen..

Als ik nu te hard een bocht om wil dan treedt de ASR al op en remt de aandrijving, dus ik ben benieuwd wat het activeren van XDS hier in gaat veranderen..?

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd wel de kunst, zoveel gas er op houden dat je met het stuur met 1 hand gefixeerd "vanzelf" door de bocht wordt getrokken. Het summum is voor mij de bocht als je van Heerenveen komend afslaat richting Joure. Heerlijk met 100 + km/u. En niets van ASR te zien. Moet wel zeggen dat dit met de Yeti wel verreweg het best gaat vergeleken met wat ik daarvoor heb gereden, al deden de Corolla's het ook niet bepaald slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjummie is bij mij die over het paard getilde Formule 1 rijder uit duitsland die nu al twee keer is gestopt met F1 racen en waarschijnlijk binnenkort toch weer voor de derde keer terug komt met zijn DAF 66, omdat hij er van overtuigd is dat hij weer kampioen kan worden.

Snappie nu wie ik bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na de winterbanden verwijderd te hebben de zomerbanden erop gezet te hebben en de wielkappen met het nieuwe logo geplaatst te hebben.

Eens de VCDS kabel erbij en na met de gegevens van Sodela erbij de instelling aan kunnen zetten.

Geen verdere meldingen of errors dus nu maar kijken of ik het ga merken met het rijgedrag......

Na deze instelling nog even de winterbanden gereinigd en opgeslagen op de velgenboom........... en dat de volgende winter maar lang mag wegblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe