Ga naar inhoud

XDS Sperdifferentieel op de Yeti


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Maareeuh, niemand met een O2, S2 die het wil proberen om het even aan te zetten?

Een andere aanpassing die in hetzelfde straatje past (lees die ik eigenlijk wel eens uit zou willen proberen)

Channel 09 Brake Assist

There are 3 settings for this

0-center (stock setting)

1-small

2-hard

I tasted this one and finally locked it in value 2. I think the brake pedal and the whole system are more sensitive. My car was not braking any better but I did not have to push down the brake pedal as low as before and as hard as before to start braking.

Gevonden op: http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=25039 Daar staan nog meer van dergelijke aanpassingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

14/02 heb ik de module finder laten lopen.

Staat dus standaard uit.

Address 03: ABS Brakes

Protocol: CAN

Part No: 1K0 907 379 BL

Component: ESP MK60EC1 H31 0152

Coding: 113B201C092300FB880D04E9901D0041350000

Shop #: WSC 73430

Staat nu geactiveerd.

post-27-0-12815200-1361131450_thumb.jpg

aangepast door EdK
link verwijderd voor jpg file
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even aan het snuffelen wat het nu eigenlijk precies is, het volgende heb ik gevonden:

http://www.volkswage...ity-systems/xds

Wat ik nu niet snap is waarom dit niet standaard aanstaat?

En heeft iemand het al ingeschakeld? Wat is er dan merkbaar?

Op deze interessante vraag heeft nog niemand geantwoord ;)

Desondanks ga ik het wel laten activeren door MacManiac - ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet nou iemand of XDS puur een software optie is, die activeerbaar is op alle modellen, als er maar ESP/ABS/ASR aanwezig is? Of zijn er toch meer vereisten?

B.v. de aanwezigheid van bepaalde (extra?) sensoren en/of andere zaken?

Hier wat extra info:

http://www.vagcomforum.de/index.php?showtopic=6071

blijkbaar zou het moeten kunnen vanaf een bepaald type stuurapparaat.

Itt b.v. HHC, dat werkt alleen als een specifieke sensor ook af-fabriek aanwezig is...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

@w00ha, heb je ook al iets gemerkt van de aanpassing? Merk je dat je minder wielslip hebt bij het accelereren uit een bocht?

Zijn er geen foutmeldingen ontstaan?

Ik heb 'sinds die aanpassing niet meer gereden. (maak weinig Km)

Moesten er foutmeldingen en/of positieve ervaringen, post ik dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de Yetimanual:

Het ESP schakelt bij het starten van de motor automatisch in en voert een zelftest uit. Het ESP-regelapparaat verwerkt de gegevens van de afzonderlijke systemen. Het verwerkt bovendien extra meetgegevens die door de uiterst gevoelige sensoren worden aangeleverd: de giersnelheid van de auto om de topas, de acceleratie in dwarsrichting, de remdruk en de stuuruitslag.

Op basis van de stuuruitslag en de rijsnelheid wordt de door de bestuurder gekozen rijrichting bepaald, die constant met het werkelijke gedrag van de auto wordt vergeleken. Bij afwijkingen, zoals bijv. bij de neiging tot slippen, remt het ESP het betreffende wiel automatisch af. Door de bij het afremmen van het wiel ontstane krachten wordt de auto weer gestabiliseerd.

Bij overstuur (neiging tot het uitbreken van de achterzijde) vindt de remingreep hoofdzakelijk plaats in het voorwiel buiten in de bocht, en bij onderstuur (neiging tot

het rechtuitschuiven uit de bocht) bij het achterwiel dat zich aan de binnenzijde van de bocht bevindt. Deze remingreep gaat gepaard met geluid.

Tijdens de ingreep in het systeem knippert het controlelampje  op het instrumentenpaneel  bladzijde 34.

Het ESP werkt in combinatie met het ABS  bladzijde 171, ’Antiblokkeersysteem (ABS)’. Bij een ABS-storing valt ook het ESP uit.

Bij een storing aan de ESP brandt op het instrumentenpaneel het ESP-controlelampje

Link naar reactie
Delen op andere sites

XDS is inderdaad een extra op het systeem van EDS. Vandaar die X denk ik. Verdere ontwikkeling van de sperdifferentieeltechniek.

** edit **

Maar ik realiseer me nu dat Sodela dit in de openingspost ook al gemeld heeft.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe