Ga naar inhoud

(IT) Security.


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, die campagne....

De meeste mensen weten niet eens wat een firewall is, laat staan hoe ze die moeten configureren.

En dan deze zin "Laat alleen mensen toe die je persoonlijk kent." ook een leuke, dat geeft meteen aan wat voor een onzin het is, als mensen honderden, soms wel >1k 'vrienden' hebben op social networks.

Die kennen ze allemaal persoonlijk... tuurlijk... :lekkerpuh2:

Want technologie is niet 'cool' en daar wenst men niks van af te weten. Het moet allemaal automagisch en vanzelf gaan... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zo'n item waar weinig ruchtbaarheid aan gegeven wordt:

http://www.privacybarometer.nl/maatregel/74/Toegang_justitie_tot_DNA-materiaal_in_gezondheidszorg

M.a.w. je bent ooit in een ziekenhuis geweest en ze hebben ooit iets van weefsel van je afgenomen voor een medisch onderzoek en voila, het staat ter beschikking van justitie.

http://www.ikhebniksteverbergen.nl/privacy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard kun je het zien als "reclame" want wij verkopen we die zaken. Maar lees eens de verhalen achter die tegels op onze website. Dan lees je over ontwikkelingen in IT security. Lees je al de blogs op security.nl? (daar heeft ons bedrijf geen enkele verbintenis mee, trouwens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een netwerkbridge is transparant: dat is niet meer dan een signaalversterker en doorgeefluik van en naar de modem/router.

Ik heb zelf een dubbele veiligheidslaag qua firewall, doordat mijn AirPort als aparte router wordt ingezet en het netwerk vormt; de modem/router in de meterkast zorgt alleen voor het internetverkeer. Daardoor ontstaat dus een dubbele firewall: 1x direct bij de ingang (modem/router) en daarna nog 1x bij het (wireless) netwerk van de AirPort.

De dubbellaags afscherming die je zo kunt vormen, is echter nog steeds lek als een mandje, als je de standaard-wachtwoorden niet wijzigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zijn ze ook verplicht om een bordje te hangen, wil hier buiten ook een ip Cam hangen maar moet dit wel aanvragen en registreren.

En iedereen die de beelden wil zien waar hij opstaat kan dit aanvragen, ook mag men de beelden niet langer dan een maand houden of het moeten beelden zijn dat een misdaad vastgelegd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een ervaring.

Om 03.00 uur s'nachts werd mijn hek gesloopt, inclusief muurdelen, het hek bevond zich op de erfgrens van publieke grond.

Mijn bewakingscamera had het keurig geregistreerd, politie gebeld, na 5 minuten terplekke, goedzo.

Aan de Poltie de beelden van de daders laten zien, om 03.15.

Ze konden en mochten er niets mee, zeiden de gezellig meekijkende gezagsdragers, want de daders bevonden zich net niet op mijn terrein.

Aangifte doen, had geen zin, ze wilden het zelfs niet in overweging nemen.

Ik moest maar contact opnemen met de wijkagent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelooflijk wat kan en mens dan nog doen? Je bent beter af om de beelden zelf te analyseren en zo een beschrijving van de daders te geven zogezegd dat jij ze met eigen ogen hebt gezien want een kamera is nutteloos als hij buiten de erfgrens filmt.

Triestig heel triestig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe