Ga naar inhoud

afsluiten auto met draaiende motor


j.o.r.i.s
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vind het maar lastig alles wat aan een kabel/slang zit. Daarom vind ik zo'n kachel aan een kabel maar behelpen. Is je auto warm mag je de kabel opruimen. Als je dan een stopcontact buiten hebt gaat dat nog, maar anders vind ik het helemaal een onding. Met verlengkabels klooien door de deur of de brievenbus. Ik moet er niet aan denken. :onzeker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee kan je natuurlijk niet je raam ontdooien. Maar je kan wel de kachel de eerste km nog even uitlaten, zodat de motor sneller warm wordt en er toch geen vrieskou tegen je raam wordt geblazen. Alleen jammer dat 200 watt duidelijk te veel is voor mijn sigarettenaansteker.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/856684/Hot-Pads-Voorruitverwarming

Dit is ook wel grappig, als de omgevingstemperatuur warmer wordt of er geen minder lucht langs wordt geblazen gaat het vanzelf minder stoken. Alleen jammer dat het blokje maar 7 cm breed is, en het sowieso een waardeloze vorm heeft.... Een review heeft het over 400 watt als koud en veel luchtstroom, Vraag me af of de accu (met draaiende motor erbij dan maar) dat kan leveren.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/532894/Verwarmingselement-12-V

@Joris, ik denk dat wat jij wilt kan, maar dat je dan twee sleutels nodig hebt. Ik kan het nu niet voor je proberen, want de vrouw is in het buitenland en heeft haar sleutel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net geprobeerd (de tweede sleutel is inmiddels thuis), maar de auto wil niet op slot als de motor loopt met een andere sleutel.

En dat is - wat mij betreft - maar goed ook, vanuit veiligheids- en milieu-overwegingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net geprobeerd (de tweede sleutel is inmiddels thuis), maar de auto wil niet op slot als de motor loopt met een andere sleutel.

alvast dank voor het na te kijken...

Kan ondertussen al verder met de aangeleverde info. Over de kou in de binnenruimte maak ik me niet onmiddelijk zorgen, aangezien er poepchauffage (=zetelverwarming) zal aanwezig zijn ;)

Was vooral om te vermijden dat ik de ramen moest krabben, een beetje uit gemakzucht. :gestoord:

Zal voorlopig met een doek werken om de ramen af te dekken, denk ik.

Met kabels werken heb ik niet veel zin in, dus een losse kachel zal ik zeker niet toepassen.

Standverwarming kan ik eventueel nog eens bekijken me de lease, of er nog budget over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standverwarming kan ook achteraf, via de dealer ingebouwd worden (o.a. Webasto). Waarmee ik wil zeggen: als Skoda het als fabrieksoptie niet aanbiedt, kan het desondanks wel degelijk in je auto worden ingebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net geprobeerd (de tweede sleutel is inmiddels thuis), maar de auto wil niet op slot als de motor loopt met een andere sleutel.

Maar heb je het geprobeerd met dichtdoen met de afstandbediening of gewoon op de ouderwetse manier door de sleutel in dat gleufje in poertier te douwen en dan te draaien ?

Want volgens mij moet het op de 2e manier namelijk wel kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met KESSY is een lopende wagen NIET te openen of af te sluiten met de sleutel!! Enkel met de knop in de deur en de hendel van de portier aan de binnenkant is het portier te openen.

Ik moet ook zeggen dat als Joris niet wil krabben of een busje de-icer gebruiken zal hij op standkacheltje over moeten gaan. Enkel dit is niet op Greenline te verkrijgen, zoals zoveel opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal hij op standkacheltje over moeten gaan. Enkel dit is niet op Greenline te verkrijgen

Dan neem ik aan dat je dit basseerd op basis van niet bij dealer zelf te verkrijgen als optie bij aanschaf ?

Want lijkt me dat een Webasco ( als voorbeeld) hier gerust wel een unit voor heeft die is in te bouwen (werkend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, de greenline heeft (volgens mij) deze optie niet vanwege extra gewicht en dan mag het weer geen greenline meer heten, achteraf aanpassingen doen aan een voertuig heeft in België het nadeel dat deze dan opnieuw volledig moet worden gekeurd. ik meen dat standkachel ook op kentekenbewijs moet komen te staan (in ieder geval op gelijkvormingsattest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik weet niet hoe de Belgiesche wetgeving hiermee omgaat, en dit zou dus iets zijn om uit te zoeken dan.

Maar technisch is het wel mogelijk om bv een Webasco in te bouwen.

En eerlijkheidshalve moet ik je zeggen dat ik ook niet weet hoe het met de nederlandse wetgeving gesteld staat als je een standkachel naderhand inbouwd in een greenline uitvoering

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hier nog een optie om de ramen te laten ontdooien als ze eens een keer zijn bevroren.

En voor de hele grote koukleumen onder ons, hij schijnt ook nog te gebruiken te zijn in een slaapzak.

Volgens mij het nadeel is dat je telkens voor het rijden die zuignappies weer moet verwijderen.

Maar ja wat ik als nadeel ervaar kan een ander weer niet zo ervaren.

http://www.conrad.nl...=Mail&insert=NB

post-27-0-18831600-1352636265_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bijna zeggen: voorruitverwarming nemen..!

Dit wil ik ook! Vroeger wel gehad bij Ford Focus en Mondeo...heerlijk! Welke merken hebben dit allemaal?

Ford en Renault weet ik zeker! Nog meer andere?

Krijg nou wat: http://peugeot3008club.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=731

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe