Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Een kennis van me heeft sinds een paar weken ook die Hybrid4.

Aantal zaken zijn idd prima geregeld, comfort is typisch frans, maar de wegligging bij sterke zijwind schijnt nogal onrustig te zijn.

En boven de 130-150km/h begint 'ie te zuipen. Praktisch nut van elektrisch rijden is vrijwel nihil, zeker als je weinig in de stad rijdt.

Daarnaast (heb zelf ook een stukje gereden) die bak schakelt voor geen meter. Dan is een DSG toch wel een heel andere klasse.

Kofferbak is helemaal drie keer niks, zelfs de Roomster is ruimer.

En laatste puntje, die massa, bijna 1800kg (!) zeul je mee. Gewoon absurd dat je voor die idioterie in een gunstiger belastingtarief valt.

Als je bij spritmonitor zoekt op Hybrid4:

http://www.spritmoni...id4&powerunit=2

dan zie je wat voor een oplichterij die verbruikswaardes (op basis waarvan de auto z'n belastingtarief krijgt) zijn! :angry:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke auto is niet zijwindgevoelig? Ik denk dat een Roomster nog meer zijwind pakt dan een sedan als de mijne.

Boven de 130 km/uur mag ik niet in NL dus doe ik niet dus vandaar het verbruik van 1 op 19. Jouw auto zal ook fors meer verbuiken als je gaat planken, Erik?

Mijn wagen is 125 kg zwaarder als een vergelijkbare 508 die geen hybride is. Die 125kg telt niet eens mee in de wegenbelasting volgend jaar...

Kofferbak is ruim zat voor ons, anders had ik wel iets anders gekozen.

En die 14% bijtelling, tja, daar profiteer ik, en vele anderen, mooi wel van.

Zou iedereen toch doen die geen geldboom heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe