Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Klinkt goed frank! Binnenkort ff een mini M&G plannen! :)

Ga je mee naar de A31, Marco?

Leuk dat je de auto zo kan appreciëren. Het elektrisch rijden is dan inderdaad wel heel beperkt, maar goed, zo erg is dat ook niet. Ik ben benieuwd wat het geeft op langere termijn.

200.000 km mag ik er nog meerijden dus reken maar op nog wat reviews van mij!

Ik geloof er geen zak van dat die auto zijwindgevoelig is.

Ik ook niet!

Kan ik me, mede dankzij dat hoge gewicht en de lage lijn, ook niet echt voorstellen.

En anders rijd je toch gewoon zonder zijwind? Gaat ook prima hoor

Gewoon een keer een Fabia proberen, dan vind je daarna je auto geweldig stabiel.

Okay Boo, deal! Bij de eerst volgende M&G even wisselen!

aangepast door Isoman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er geen zak van dat die auto zijwindgevoelig is.

Het leek mij ook onwaarschijnlijk, bij zo'n model auto. Maar toch. Er zijn meer mensen die zich er over verbazen dat de Peugeot Hybrid4 modellen zijwindgevoelig zijn.

BTW: je zak hoeft het ook niet te geloven, het ging in dit geval om de bestuurder. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zak" was nou niet direct het onderwerp in de zin "Ik geloof er geen zak van dat die auto zijwindgevoelig is."

Maar ik begrijp het goed dat jij bijkans van de weg geblazen bent toen je in zo'n auto reed? Dan heeft Frank alleen nog maar op windstille dagen gereden dat hem dat nog niet opgevallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het zo zeggen: ik verwacht dat de Roomster zijwindgevoelig is. Hoge opbouw, slechtere cw-waarde.

Maar niet zo'n sleek model als die franse nep-zuinigheidsbak. Die bovendien bijna 1800kg weegt en een forse wielbasis heeft.

En er lagen gewoon conti's onder, met een een vrijwel nieuw profiel, op de juiste bandenspanning.

Juist het bizarre was, dat het bochtgedrag weer prima was. In tegenstelling tot z'n vorige leaseauto's. Zo lag de peugeot beter in de bocht. Van de A27 naar de A6 toe, en vice versa, liggen een paar mooie brede bochten waar je 'm flink door heen kunt trekken.

Zowel met een Fiat Croma als een VW Golf VI hadden hier meer problemen mee (wel tot het uiterste hoor, de banden begonnen een beetje te krijsen)

En op een stuk A27 met veel water op de weg, begon de Peugeot last te krijgen van aquaplanning, terwijl de Golf dat niet had. Heeft waarschijnlijk te maken met die enorme 235 banden die er onder liggen.

Nog wat puntjes: elektrische handrem (maar daar hebben meer auto's last van), is ook niet altijd even praktisch. Uitzicht (het gebrek daaraan) naar achteren (qua inparkeren) is ook link qua schadegevoeligheid

Daarnaast zitten er (te)weinig opbergvakjes in. De ingebouwde navigatie schijnt ook behoorlijk quirky te zijn. Lastig invoeren en traag.

Kortom, voor zo'n dure auto (!) zijn dit eigenlijk dingen die niet zouden mogen optreden.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die electrische handrem vind ik wel fijn hoor! Keyless entry werkt ook goed, het Head-up display is erg goed, zou verplicht moeten zijn in elke wagen! De Navi bevalt prima, Columbus is wel iets beter of ik moet nog wennen aan deze RT6.

Er zitten sportstoelen in die goede steun bieden aan mij, de ruimte achterin voor de jongens is gigantisch, Superb niveau! Kofferbak is relatief klein maar daar kan ik mee leven de komende 4 jaar. In elk geval hoeft er geen dakkoffer boven op het dak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou...wat een boos gezicht zie ik hier ineens?

Zullen we eens kijken wat jouw Scout (met F-label) opbrengt als we hem inruilen op een mooie wagen met een A-label?

Misschien kom je nog tot een deal? Er zijn erg leuke acties hoor tegenwoordig!

aangepast door Isoman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het volkomen met onze winterbanden liefhebber eens!

Ten eerste is er geen A label alternatief voor de auto die Constant heeft, want dat hoegenaamd 4x4 systeem van die fransoos is helemaal geen echte vierwielaandrijving, daar waar het voor bedoeld is.

Ten tweede, als je zo'n O2 Scout inruilt, krijg je er niet veel voor terug, juist vanwege dat absurde labelgedoe. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

...... want dat hoegenaamd 4x4 systeem van die fransoos is helemaal geen echte vierwielaandrijving, daar waar het voor bedoeld is.

Wat voor systeem het ook is....als het maar aandrijft als het nodig is!

Het systeem dat de Scout heeft is enigszins vergelijkbaar want dat is een Haldex systeem dus het springt bij wanneer nodig, dat gebeurt bij mijn Peus dus ook.

Ten tweede, als je zo'n O2 Scout inruilt, krijg je er niet veel voor terug, juist vanwege dat absurde labelgedoe. :huh:

Voor welke auto krijg je wel veel terug???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het systeem dat de Scout heeft is enigszins vergelijkbaar want dat is een Haldex systeem dus het springt bij wanneer nodig, dat gebeurt bij mijn Peus dus ook.

Da's dus niet waar! Het is nauwelijks vergelijkbaar. Alleen als reclamekreet klinkt het leuk. :angry:

Met een Haldex 4x4 aandrijfconcept kun je b.v. gewoon continu met vierwielaandrijving een glibberige bergpas oprijden. Dat werkt namelijk gewoon altijd EN continu.

Die elektromotortjes in de achterwielen zijn beperkt in hun werking, die kunnen niet continu gebruikt worden. Laat staan dat er een 50/50 verdeling van de aandrijfkrachten kan plaatsvinden. Haldex is zelfs zo'n geregeld dat er 100% van het aandrijfmoment naar de gewenste aandrijfas gestuurd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, ik maar wegenbelasting betalen en die nep-mileuvriendelijke auto's met flinke belastingkorting maar rondscheuren door het land. :angry:

Tsja, Constant, it's all about choices...

ik moet altijd een beetje lachen om dit soort reacties, die ongelooflijk jaloers en een beetje zielig op mij overkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van die fransoos is helemaal geen echte vierwielaandrijving, daar waar het voor bedoeld is.

Is dit nou een pleidooi in het voordeel van de meest uitstoot genererende 4x4-variant?

Mag Frank zelf uitmaken waar zijn aandrijving voor bedoeld is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja, ik voel dat er een mini- M&G aan zit te komen, Henk!!

Tja, ik vrees dat ik die Hybrid4 van jou maar slecht kan bijbenen met mijn 1.6-je...

aangepast door HeMi24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe