Ga naar inhoud

Gezamenlijke inkoop Castrol 5W30 LLIII


MacManiac78
 Delen

  

4 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Mooi aanbod maar daar ikzelf niet meer sleutel en dus van beurt tot beurt nog geen half litertje hoef bij te vullen is de 5 liter mij iets teveel van het goede en dus de reden dat ik er van af zie !

Maar verder mooie actie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, een half litertje per 30k is net te weinig om 5 liter aan te schaffen. Het gehobby laat ik overigens graag aan de garage over omdat ik anders "vieze handen" krijg en ik onvoldoende onschuld heb om ze iedere keer uitgebreid te wassen.

Overigens wel een hele nette prijs, lof voor je initiatief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die olie is er bij mijn dealer niet ingegaan. Mijn Faab heeft Shell 5W30 gekregen, en dit is de 1e generatie longlife geweest. Vandaar dat mijn VOI weer naar de 15k werd gezet. Bij mijn grote beurt gaat de Castrol EDGE erin en laat ik in overleg met de dealer de VOI naar de 30k zetten.

VW maakt toch geen olie? Mja.... tot nu merk ik toch ook dat er geen interesse is, dus kunnen we dit draadje misschien al wel voortijdig sluiten? 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rosinfield, ik heb hier bovenop gestaan. Ik weet wat ik gezien heb en blijf bij mijn opmerking. *(Aantekening voor mezelf: Volgende keer een foto maken van dit vat als de olie hieruit getapt wordt)* Je staat vrij om dit onzin te vinden. Deze dealer wist mij ook te vertellen dat de 1.2 TDI een pompverstuiver is. Zoals jij waarschijnlijk ook wel weet is de 1.2 TDI een commonrail. *Aanvulling: Ik ga dus niet meer naar deze dealer.*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ook nog even een inhoudelijke reactie:

Ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal brutaal om bij de werkplaats met je eigen olie te komen aanzetten. Denk je nou echt dat de garage rommel in je motorblok giet? Dat kost op den duur toch alleen maar? Klanten komen terug met klachten (die de garage voor eigen rekening dient op te lossen) of blijven voortaan weg.

Buiten dat: garagebedrijven hebben het al zwaar en als nou iedereen zijn eigen onderdelen gaat meebrengen, gaan de uurtarieven in no-time riant over de EUR 100 per uur.

Vergeet niet dat een autobedrijf tegenwoordig zo'n beetje alleen nog leeft dankzij de werkplaats; de marge op nieuwverkoop is dusdanig laag dat men daarvan net aan het verkoopapparaat en de garantie kan dekken.

aangepast door Cyrus
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Menno: VAG zal zelf geen olie "maken" maar koopt in bij (één van) de grote fabrikanten en hanteert een aantal strenge kwaliteitsnormen voor een de diversie olieën, de zogenaamde "VW spec". Dat betreft dan niet alleen de basiskwaliteit van de olie zelf, maar ook de hoeveelheid en kwaliteit van bepaalde toevoegingen.

De SAE of API-classificatie die je ziet op een fles olie zegt niet al te veel: die ziet voornamelijk op viscositeit en toepassingsgebied; je kunt SAE of API nauwelijks een kwaliteirsnorm noemen.

Dan nog kun je natuurlijk discussiëren of de lat met zo'n VW Spec hoog genoeg ligt; onder het motto "het kan altijd beter" zou een fabrikant die lat natuurlijk nog hoger kunnen leggen.

@MacManiac: bedenk je wel dat de Castrol die je op het oog hebt dient te voldoen aan de VW Spec voor jouw auto, anders zet de garage je auto beslist niet op long life.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe