Ga naar inhoud

Verjaardagen


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Die frank..... volgend jaar 49 en het jaar daarop staat Abraham in zijn tuin !!
En dat zal dan wel een mooie tuin geworden zijn met de aankomende nieuwe Job

En wat waren de kado's ??  Hark / schoffel en grasmaaier ??

 

He kerel geniet er van, en de buuf komt zo je 2 kratjes langs brengen heeft ze me net ge-apt

aangepast door EdK
totaal geen reden.... just for the fun
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Allereerst dank allen dat jullie me er weer op wijzen dat ik een jaar ouder ben geworden.

 

Wel @Cordoba of ik hierdoor wijzer ben geworden ?? wel grijzer !!

 

En tsja Frank ik zat maandag / dinsdag en woensdag tot de middag op het mooie Vlieland voor het werk.
Was hiermee iets vroeger klaar dan gepland ( oud maar toch nog snel )
En vandaag lekker langs de amstel op een haventje gewerkt, 2 elektrazuilen geplaatst en aangesloten voor elektroboten
Daarna nog bij de haarlemmermeertuinen te A'dam een lekkende waterhaspel gerepareerd en morgen dan toch een dagje lekker vrij.
Maar goed daar staat tegenover dat ik dit weekend weer storingsdienst draai.... en volgende week een klus op de buitenhaven van Kampen mag maken met een hulpje.
En dit is elektrisch en water met legionella schakelingen erbij.
Dus dat worden 2 a 3 weken lange dagen maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, nooit gedacht dat een Prius bleef drijven, laat staan dat je ermee kon varen. :D

 

Wat versta je onder legionellaschakeling?  Het automatisch spoelen van de aansluitpunten/douches met een bepaalde tussentijd, of iets totaal anders? (Ik ben op één van mijn werklocaties ook verantwoordelijk voor legionellabeheer, dus weet er iets van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Cordoba said:

Wat versta je onder legionellaschakeling?  Het automatisch spoelen van de aansluitpunten/douches met een bepaalde tussentijd, of iets totaal anders? (Ik ben op één van mijn werklocaties ook verantwoordelijk voor legionellabeheer, dus weet er iets van)

Zoals je waarschijnlijk weet ( of niet ) werk ik bij een bedrijf die komplete installaties levert voor campings / jachthavens en bungalowparken zowel recreatie als beroeps.
En op steigers van jachthavens wil men graag watertap punten hebben om de watertanks te kunnen vullen van hun boot.
Onder de steigers worden er dus buiten de elektrakabels ook Tyleen gelegd voor de drinkwaterpunten.
Maar goed dit zit onder het steigerdek in goten of pijpen , maar tyleen is zwart en absorbeert dus veel warmte in de zomertijd.
En als er dan niet genoeg water word afgetapt door de klanten warmt het water op met gevolg dat het water in de risico temeratuur waardens komt.
Vandaar dat wij een schakeling hebben met een temperatuur sensor in de leiding en een stukje elektronica en een magneetklep.
Sensor meet de temperatuur, elektronica is dmv jumpers ingesteld aan de hand van de lengte van de steiger en diameter leiding.
En als de temperatuur voor een bepaalde tijd boven de grens ligt dan zal de magneetklep geactiveerd worden om voor een X tijd aan het eind van de leiding te spuien.....

En preventief word er wekelijks of maandelijks ook een X tijd de leiding doorgespoeld.
Dan zetten de klanten vaak nog een watermeter aan de spuizijde zodat ze periodiek kunnen controleren of de leiding word gespoeld bij warme periode's.

 

Dan op meerdere campings leveren wij een legionella installatie van Uvidisk voor de douche ruimte's
Dit is een installatie met microfilter(s) en een UV lamp waar het water door en langs stroomt.
Hier doen we 4x per jaar onderhoud aan de lampen ( schoonmaken ) en filters vervangen.
En op de jachthaven van terschelling doen we zelfs 6x per jaar onderhoud, maar dit heeft een reden.
Terschelling krijgt drinkwater van vaste wal, die leiding is voldoende voor normaal gebruik.
Alleen tijdens Oeral en zomer periode is deze leidingcapaciteit niet voldoende en pompen ze duinwater op.
Maar dit water is vrij ijzerhoudend en dat sendiment vervuilt de filters erg vlug.
Enkele jaren terug moest ik tijdens de Oeral periode met spoed naar Terschelling toe want men had voor de 20 douche ruimte's niet genoeg druk meer.
Dus ik moest de ochtend er op met spoed er naar toe, maar men had wel de boot voor de heenreis kunnen boeken maar officieel had men voor de terugreis geen plaats voor persoon met bedrijfswagen.

Affijn daar geweest en na vervanging filters was er weer voldoende druk en konden alle douche ruimte's weer gebruikt worden.
Tsja nadat de havenmeester even met Doeksen had gebeld had ik een terugreis naar Harlingen, maar iemand die daar op reservelijst stond heeft  nog een nacht moeten overnachten op het eiland.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe