Ga naar inhoud

advies lcd tv gevraagd


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ter info, ik heb alweer een ouwe LCD samsung van een jaar of 3 met CI card, die ci card is makkelijk zodat ik geen kastje nodig heb van ziggo ofzo! Ideaal! Moet je dus wel een adapter hebben (kost 90 euro of GRATIS natuurlijk) waar je het ziggo kaartje in kan doen en de adapter stop je weer in je tv!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja. Heb zelf een half jaar geleden de boel een beetje geupgrade ("oude" LCD naar oma) en een Samsung Smart TV genomen. Ligt wel buiten je budget maar is wel makkelijk! Heeft wifi en ik speel dan ook gewoon mijn films af van de NAS. Heeft natuurlijk ook CI+ etc, etc. Werkt gewoon via de smartphone (afstandbediening) en als we onze tablets (Samsungs) opstarten voor het afspelen van videao of foto's kun je dat ook via de TV doen.. Erg grappig en handig, maar dan moet je je budget waarschijnlijk verdubbelen. Maar die worden binnenkort wel vervangen door een neiuwer model, en dan moet je toeslaan in de ramschj...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel TV je kijkt, als dat geregeld is zou ik toch even een goede overweging maken. Je kunt ook even bij http://www.tweakers.net/pricewatch zoeken naar de meest voordelige.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/537/lcd-televisie.html

Of als je tijd en zin hebt even naar de oosterburen (www.guenstiger.de), dat scheelt je ook nog wat duiten, of voor hetzelfde geld een beter toestel.

Ik zou overigens niet gauw een CI+ module nemen. Bij ons is opnemen 1 van de wensen (lees eisen) en ik heb me laten vertellen dat het opnemen met een TV met CI+ module enkel kan van de zender die je aan het kijken bent, en dat is bij ons nou net niet de bedoeling. Maar ook dit is weer geheel afhankelijk van de eisen / wensen die je hebt. Wil je niet opnemen dan heb je met een CI+ module maar 1 afstandsbediening, geen los kastje, met bijbehorende kabels en stroomverbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panasonic zeker niet slecht en als je beide producten van een zelfde merk neemt werkt de afstandbediening samen en nog andere functies zoals je zet de TV uit en de HD gaat ook in slaapstand. Ook bij panasonic is dat er een tv gids aanwezig is op de HD simpel aanklikken en staat geprogrammeerd.

http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/7675/module/general/compare/productsCategory.html

http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/57901/module/general/compare/productsCategory.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is het geworden:

http://www.plasma-discounter.nl/led-tv/lg-led-tv/lg-26ls3500-art-189926.htm

En wel 2 stuks (ook 1 voor Friesland). 26 inch is groot genoeg, vonden we en we kijken ook eerst wel eens hoe het bevalt met het gewone analoge signaal. Opnemen doen we toch nauwelijks en voorlopig is er nog genoeg terug te kijken via uitzending gemist

Link naar reactie
Delen op andere sites

enne met muurbeugel erbij ?

En let ff op of er een HDMI kabel bijgeleverd word en zo ja of deze van goede kwaliteit is of dat het een bagger dingetje is !

En koop je er twee tergelijk, zou ik zeker kijken of je de muurbeugel erbij kan praten ! al is het er maar één

ehhh volgens mij wel !

Mijn pioneer heeft nog een scartaansluiting maar als je video ook nog rgb ansluiting heeft dan moet het ook nog lukken

En anders even vragen bij aanschaf, zal ongetwijfeld wel een verloopkabel bestaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen als je iets digitaals doet met de tv, zoals mediabox. Neem ik aan? Overigens de bij te bestellen kabel kostte maar liefst €50. Lees diverse verhalen, oa onderzoek van TH studenten, dat dit grote flauwekul is en je net zo goed een veel goedkopere kan nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon HDMI kabel bij de Action halen, of Aldi, of Lidl, die zijn net zo goed.

En idd, een HDMI kabel heb je alleen nodig als je de TV wilt aansluiten op iets 'anders'. Maar dan moet je dat 'anders' wel hebben...

Kan zijn b.v. een AV-receiver, een BD-speler, een mediabox, een multimedia-PC, een spelcomputer, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorlopig maar eens kijken hoe hij het analoog doet en als dat goed genoeg is, laat ik het zo tot het niet meer kan en/of voor uitzending gemist betaald moet worden.

Wel grappig om te lezen trouwens over die kabels, giga-opplichterij dus. En als je dan kijkt bij diverse aanbieders, zie je idd ook heel dure exemplaren (zelfs > €100!), verguld en professioneel uitgevoerd. Ja, de mens wil bedrogen worden.

en ook maar eens kijken of ik mijn VCR dan toch niet kan aansluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, je kunt zeggen wat je wilt over kabels, maar ik heb hier in de praktijk het geval dat als ik de een of een andere kabel in mijn AC Ryan (media speler) prik en vervolgens via de AV receiver naar de TV doe ik bij de ene kabel witte puntjes door het beeld zie gaan en bij de andere niet.

Overigens heb ik geen dure kabels, maar wel verschillende goedkope kabels. Er zit er nu 1 tussen die ooit bij een dagaanbieding voorbij kwam (3 kabels voor weinig zeg maar).

Maar 50 euro voor een kabel slaat nergens op ;-)

Voor mijn luidsprekers heb ik wel de zilveren kabels, gewoon gemaakt in een fabriek door een machine en dat verschil hoor je wel degelijk, zelfs mijn vrouw hoorde verschil en die geeft daar net zoveel om als 10 die er niets om geven. Overigens is dat in kabelland ook geen dure kabel, die was destijds 6 euro per meter, ik heb kabels gezien van 10.000 euro per stuk.

Zoals altijd geldt ook hier weer dat je ongelofelijk veel geld uit kunt geven aan een component wat uiteindelijk maar een klein beetje meer kwaliteit oplevert in het geheel. En als je het goed vind, moet je er ook vooral verder niets aan gaan veranderen. Dus on-topic, als je tevreden bent met het analoge beeld en met de VCR - TV combi, niets meer aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van HDMI-kabels is voor de gemiddelde tv-kijker meestal niet eens zichtbaar. Voor een beetje impedantieverschil betaal dan al snel vele tientallen euro's meer. Zolang je onder de 3 meter kabel blijft, kun je tussen de 10 en 20 euro prima kabels kopen. Ga echt langer dan 5 meter, dan ga je wel verschil zien en zul je toch duurder uit zijn. Maar ook dat zien is afhankelijk van hoe getraind je oog daarvoor is. De meeste mensen zien het verschil tussen een film- en een video-opname niet. Dan zie je een beetje ruis door mindere kabel ook niet.

Je oude videorecorder kun je op je nieuwe tv prima gebruiken als je scart-aansluitingen hebt. Overigens zul je dan wel veel ruis gaan zien, omdat de resolutie van je nieuwe tv vele malen hoger is dan je oude buis tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, je kunt die ruis van je VHS een beetje vergelijken met het ruisen en krassen van een oude LP. Voor steeds meer mensen heeft dat iets. Er kom een tijd dan wordt je oude VHS-recorder weer goud waard B)

Nee, maximaal 5 meter en niet te duur! Ik ga zelf tot 3 meter voor de zekerheid.......mijn zekerheid, dan wel te verstaan ;)

Ik verbeeld mijzelf als prof. tv-kijker nog wel een kritisch oog te hebben, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe