Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

wil je nederlandse ARBO regels gaan toepassen in italië ??

In Belgie ( met alle respect) hebben ze niet eens de regels die we hier hebben !

Trappen die al 10 keer hier afgekeurt zouden zijn worden daar nog gewoon gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kwam ook de grip, die ik besteld had in Verweggistan, voor m'n D800 binnen:

$(KGrHqV,!hUE8nzM-TzGBQCP3CYTbQ~~60_3.JPG

Een imitatie grip uit China. Voelt ook heel degelijk aan en er zit zelfs een extra (maar liefst 3900mAh) accu bij met twee verschillende opladers.

De originele grip van Nikon (ZONDER extra accu, zonder extra opladers) kost maar liefst 340 euro.

Deze had ik voor 88 euro (!) inclusief verzendkosten in huis. :blink: Daar kun je in Nederland nog niet eens één zo'n losse accu voor kopen...?!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag ff creatief bezig geweest!

Ik dacht, ik heb toch een 24-70mm Nikkor objectief 'over', en besloot daar eens iets anders mee te doen.

objectiefdopje voorzien van een snoer:

7950655146_aefd4d8e97_b.jpg

Spaarlampje erin:

7950655346_e99f9787b6_b.jpg

en voila, je hebt licht om bij te lezen en die andere Nikkor 24-70mm goed te bekijken. :D

7950655516_49c0321f16_b.jpg

7950655694_eeaeb157b7_b.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kwam ook de grip, die ik besteld had in Verweggistan, voor m'n D800 binnen:

<gequote foto verwijderd>

Een imitatie grip uit China. Voelt ook heel degelijk aan en er zit zelfs een extra (maar liefst 3900mAh) accu bij met twee verschillende opladers.

De originele grip van Nikon (ZONDER extra accu, zonder extra opladers) kost maar liefst 340 euro.

Deze had ik voor 88 euro (!) inclusief verzendkosten in huis. :blink: Daar kun je in Nederland nog niet eens één zo'n losse accu voor kopen...?!

Is die grip ook goed wheather-sealed? Daar ontbreekt het namelijk nog wel eens aan bij de imitatie-dingen.

Mooie foto's trouwens, van het fort-eiland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die grip ook goed wheather-sealed?

Tja, het ziet er allemaal heel degelijk uit. Bovendien, er zit weinig in/aan wat open kan.

Onderdompelen lijkt me niet verstandig, maar wat regen? Ik zie daar geen problemen mee.

Trouwens, koop je gewoon een extra exemplaar, ben je nog maar de helft van het geld kwijt en heb je weer een extra accu! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn aansluiting zit de aansluiting (contacten) voor de grip in de bodem van de camera. Als de grip niet goed gesealed is, dan kan daar water tussen komen met kortsluiting als gevolg. Dat kan al gebeuren met een licht regenbuitje. Voor het overige zal het inderdaad niet zo'n vaart lopen.

En het bedrag in ogenschouw genomen, kun je je er sowieso geen buil aan vallen. Is nauwelijks duurder dan alleen een originele NIkon accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, je kunt merken dat de Photokina eraan komt. De fabrikanten rollen over mekaar heen met nieuwe/ mooie toestellen voor FF. Sony gooit er 2 mooie toestellen op de markt en Nikon doet daar nog eens een schepje bovenop met een gepimpte D7000 aka D600.

Allemaal dezelfde sensor zou ik zeggen, alleen het algorithme van de processor zal waarschijnlijk een verschil maken. ben benieuwd. Misschien dat deze onderlinge concurrentie ook nog eens de prijzen naar beneden doet gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die D600 kan niet dezelfde sensor hebben als de D7000, want de D600 is een fullframe met een resolutie van 24MP en de D7000 ean crop-camera met een resolutie van 16MP ;-)

Overigens vanmorgen top-service bij het NIkon Service Punt in Beverwijk: goed 8:30 binnen en 20 minuten + een bak heerlijke koffie verder de sensor en het matglas van de camera weer helemaal schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe