Ga naar inhoud

Cornerlights activeren op Fabia II FL Greenline (De discussie)


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat hoef je ons niet te vertellen hoor, dat zie ik al aan je hoeveelheid reacties zonder dat er voortgang geboekt is :lol:

Heb uiteindelijk maar een kabeltje met zowel een male als female H8 connector besteld (verlengt hem iets van 10 cm gok ik), hierop ga ik dan de nieuwe geel/witte kabel verbinden (knip de verlengkabel door als het ware) met behoud van het massa draad en natuurlijk GEEN enkele wijziging aan de huidige bekabeling.

Dus, nog even volhouden! Er is alvast mooi weer op komst dan kan ik het vervelendste deel vast aanpakken, de kabel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lamp doet het niet op 1 draad. Tenminste die van mij niet op de aarde althans. Het zwarte draad zit op een massapunt/las vastgemaakt, dus dat noem ik het massa draad/kabel. Volgens mij een bekende term hoor, dus vond je reactie wel grappig zeker aangezien er echt 2 draden zijn.

Misschien dat je mij niet goed begrijp of mijn bericht niet goed hebt gelezen. Ik ga dus niet zoals jij de boel doorknippen. Dus zal ik toch ergens zonder te knippen ook de massa moeten oppakken.

Maar goed dat je hulp had, haast + verwarring kan een flink zooi opleveren :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...... Aan de aarde hoef je niets te doen. De mistlamp is van zichzelf geaard. De geel/witte draden (origineel) zijn +gestuurd. Dus aan aarde hoef je echt niets te veranderen. Heb ik ook niet gedaan.

Maar misschien begrijp ik je nog steeds verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien begrijp ik je nog steeds verkeerd?

Het is soms moeilijk om Ronald te begrijpen hoor Jeffreyt !

Dus niet teveel denken dat het aan jezelf ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel kort door de bocht (excuus als ik iemand beledig), je leest nog steeds niet goed. of ik schrijf iets niet goed, want het is echt geen 'rocket science' zoals ik het verwoord.

Misschien dat je mij niet goed begrijp of mijn bericht niet goed hebt gelezen. Ik ga dus niet zoals jij de boel doorknippen. Dus zal ik toch ergens zonder te knippen ook de massa moeten oppakken.

IK ga dus WEL wat aan de massa doen. DE manier waarop IK het ga doen is anders dan die van jou wat vereist dat ik WEL wat aan de massa doe anders geen licht maar wel een storing.

Mocht je het nu nog niet snappen, dan moet je het maar gewoon aannemen :P De foto's leggen het achteraf wel uit, heeft echt 0,0 waarde om dit hier nu helemaal te gaan uitleggen voor 1 persoon. Sorry :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de "handleiding" tot zover: http://www.skodaforu...ine/#entry40753

Daarom heb ik dit topic tot discussie topic gebombardeerd en dat nieuwe topic tot het serieuze handleiding topic. Het andere topic maken we dus ook schoon als er onzin in staat!

Tevens topic verplaatst aangezien dit allang niet meer gaat over VCDS. Er zal een nieuw topic komen als handleiding voor enkel het VCDS deel.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zullen vast mensen zijn die genoeg hebben aan gast toegang en dit vervolgens nabootsen... dat gaan ze ons niet allemaal vertellen hoor :) (begin maar eens door het te vertellen bij de buren, scheelt ze copy-paste werk)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ronald en ik zijn afgelopen weekend ook even met mijn Faab aan deze klus begonnen. (Ja, slechts "begonnen") Mijn Faab zit net even anders in elkaar geduwd dan die van hem, blijkt. Met VEEL moeite hadden we het gaatje voor de doorvoer van de bekabeling gemaakt. Nu bleek de doorvoer dusdanig strak en krap te zijn dat bij het doorvoeren van de kabel de gebruikte "pen" wel uit het gaatje terugkwam, maar de kabel lekker bleven hangen. (Grommmm!) Maargoed.... het weer was PRIMA (motregen en FRIS! *zeg maar gewoon best KOUD!*) en.... de koffie was prima. Dus we gaan er als het weer een beetje weer is, weer gewoon mee verder. Ronald BEDANKT alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe