Jump to content

Cornerlights voor de Fabia II FL Greenline


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Bijgewerkt:

- Meer foto's van het verwijderen van de mistlamp toegevoegd

- beschreven hoe je de 2 nieuwe draden (op pin 9 en 10) kan toevoegen aan de BCM steker (T73b).

- benodigdheden bijgewerkt met foto's en links

Edited by PC-fre@k
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bijgewerkt:

- VCDS uitleg toegevoegd, bericht opgeschoond en waarschuwing toegevoegd.

Als ik tijd/zin heb om de auto te wassen volgt er een filmpje. Maar vooralsnog ben ik allereerst super blij dat alles naar wens werkt, is het allemaal niet voor niks geweest !!!! :D Woohoo :duizelig:

Voor nu moet je het even doen met het filmpje van Jeffrey welke al prima laat zien wat de bedoeling is:

Edited by PC-fre@k
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • By Sagawolf
      Hallo
      Ik ben op zoek naar mijn eerste wagen en heb al wel wat onderzoek gedaan waaruit bleek dat ik te Skoda Fabia (Nieuw) toch wel interessant vind. Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gekomen, maar heeft iemand nog tips of advies.
      Zelf ben ik eens benieuwd.
       
    • By De Konjel
      Meteen maar ff een vraag erin gooien!!!!!!!!
      Heb op dit moment geen Skoda maar ben op zoek naar een Fabia. Vindt de Fabia RS kei leuk maar nu heb ik ergens gelezen dat er op de RS geen trekhaak mag/kan??? Klopt dit???
      Heb het forum doorgezocht maar kan het niet meer vinden (misschien niet goed gezocht?)............
      Is het technisch niet mogelijk of is de RS nooit gekeurd voor een trekhaak? We hebben de trekhaak alleen nodig voor een fietsendrager en niet voor een aanhanger.............
      Weet dat bv bij de eerste Audi A2's ook alleen maar een trekhaak mag waar een fietsendrager op past en niet voor een aanhanger. Hetzelfde voor een Peugeot 107.
       
      Alvast bedankt, Bart
    • By Mark van Wolfswinkel
      Na in de loop der tijd wel eens een ruitenwisser vervangen te hebben zijn de huidige wissers alweer aan vervanging toe. Niet omdat de rubbers al op zijn, maar omdat ze bij de bevestiging van het blad aan de arm gewoon stukgaan. Het rubber scheurt dan los zeg maar van de houder. Het lijkt erop dat op de plek waar de arm aan de wisser zit er veel meer druk uitgeoefend wordt en dat er daarom een scheurtje ontstaat en hij op die plek, zo'n 3-4cm, niet goed meer wist en dat zit natuurlijk precies in het zicht.
      Is het gewoon zo of kan daar misschien nog iets voor ingesteld / verbogen worden ofzo?
    • By Ons Skoda Nieuwsmeisje
      De nieuwe ŠKODA FABIA komt eraan. Hij heeft honderden tests en duizenden simulaties doorlopen. Hij incasseerde de ijzige vrieskou van Siberië en de zinderende hitte van de Sahara. Hij kreeg plensbuien op z’n dak en trok een continu tegenstribbelende aanhanger over de Alpen.
      Hightech-aanhanger simuleert bergen en trailers
      De aanhanger die je op de foto’s ziet, is een speciaal testvoertuig. De ingebouwde dynamo kan precies zoveel weerstand bieden als de techneuten inprogrammeren. Het idee is simpel: door de wielen van de aanhanger af te remmen, vertraagt de auto. “Op deze manier simuleren we uiteenlopende situaties, zoals het beklimmen van een berg of het trekken van trailers variërend van licht tot zwaar”, vertelt Pavel Kolajta. Hij test de functionele eigenschappen van de nieuwe FABIA.
      De dynamo op wielen is één manier om het testen van nieuwe modellen efficiënter te maken. Zo zijn er honderden tests, sommige in de echte wereld, andere in de virtuele wereld. “Als we een nieuw model ontwikkelen, hebben we al deze tests nodig. We moeten zeker weten dat onze auto’s aan de allerhoogste eisen voldoen”, aldus Pavel Kolajta.
      Testen onder extreme weersomstandigheden wordt al jaren gedaan. “Wij testen de prestaties van een auto in temperaturen variërend van -30 tot +45 graden Celsius, in sneeuw, ijs en zelfs stortregens”, vertelt Kolajta terwijl hij de extremen opsomt. Daarvoor heeft ŠKODA een klimaatkamer en een speciale wasstraat.
      Veiligheid testen met simulaties en botsproeven
      Csaba Sirgely is verantwoordelijk voor de veiligheid van de nieuwe FABIA. “Het lastige is: we beschermen de levens van de inzittenden, maar ook die van andere weggebruikers zoals voetgangers, fietsers en motorrijders.” Dus is het frame van de nieuwe FABIA sterk en stijf genoeg om de inzittenden te beschermen, maar geeft de carrosserie mee tijdens een eventuele aanrijding met een voetganger. “Computersimulaties laten zien hoe we dat het beste kunnen doen en fysieke tests bevestigen dat de gekozen oplossing veilig en correct is.”
      Dat brengt ons bij de botsproeven – in de echte wereld en op de computer. Niet alleen hele auto’s worden gecrasht, er zijn ook tests voor de afzonderlijke onderdelen. “Tijdens de ontwikkeling van de FABIA hebben we meer dan 200 crashtests uitgevoerd. Maar voordat we zo’n test realiseren, hebben we er ongeveer 140 simulaties op losgelaten om het onderdeel goed te krijgen”, legt Sirgely uit. Die verhouding tussen fysieke tests en computersimulaties verandert als een hele auto eraan moet geloven. Dan begint de crashtest met ongeveer duizend computersimulaties.
      Sirgely gebruikt de klimaatkamer waarover Pavel Kolajta vertelde ook: “Tijdens het statisch testen, activeren we bijvoorbeeld de airbag van de bijrijder 300 keer. Alle airbags in de auto worden trouwens zo vaak getest. Dat zijn een heleboel tests en die voeren we uit bij temperaturen van -35 tot +90 graden Celsius.”
      De nieuwe FABIA is een van de veiligste auto’s in zijn klasse
      Dankzij alle computersimulaties en fysieke tests is de nieuwe ŠKODA FABIA een van de veiligste auto’s in zijn klasse. Hij voldoet zowel aan alle wettelijke eisen, als aan de strenge criteria van het onafhankelijke Euro NCAP-instituut. Bekend van de vijfsterrenscores. Om die te bemachtigen, moet een nieuwe auto aan steeds strengere eisen voldoen. Zowel de passieve als actieve veiligheid wordt uitgebreid getoetst. Sirgely ziet dit met vertrouwen tegemoet, want de automatische noodremassistent en de Front Assist van de nieuwe generatie FABIA behoren tot de beste in het segment.
      Lees ook: Nieuwe FABIA: ruimer, veiliger en sportiever dan ooit
      Lees hier het volledige artikel
    • By Ons Skoda Nieuwsmeisje
      De eerste FABIA maakt zijn werelddebuut in september 1999 en groeit uit tot een van de populairste ŠKODA-modellen. Hij is bedoeld als opvolger van de ŠKODA FELICIA, maar ze bijten elkaar niet. Anderhalf jaar lang worden beide modellen naast elkaar geproduceerd. In slechts vijf jaar tijd rollen er 1 miljoen FABIA’s van de band, ondertussen staat de teller op 4,5 miljoen.
      Eerste FABIA: drie varianten en 260 liter
      Elk gezin vindt een FABIA die bij hen past, want ŠKODA brengt drie varianten van de eerste FABIA op de markt. De FABIA COMBI is met zijn grote kofferbak van 426 tot 1.225 liter de ruimste en één op de drie FABIA-gezinnen zwicht hiervoor. Voor de vierdeurs sedan is minder belangstelling. De vijfdeurs FABIA HATCHBACK is veruit het populairst en staat dan ook centraal deze terugblik.
      De 3.960 millimeter lange FABIA HATCHBACK heeft een bagageruimte van 260 liter tot 1.016 liter. Om te bewijzen dat de nieuwe gezinsauto een van de veiligste auto’s in zijn soort is, voert ŠKODA botsproeven op hogere snelheid uit dan strikt noodzakelijk. Door 8 km/h sneller te rijden, worden de veiligheidsgordels en het incasseringsvermogen van de carrosserie extra grondig getest.
      Tweede FABIA: langer, hoger en 300 liter
      In maart 2007 trekt ŠKODA het doek van de tweede generatie FABIA. Hij ziet er vriendelijk uit, want hij heeft hetzelfde familiegezicht als de ROOMSTER. Hij meet 3.992 bij 1.642 bij 1.498 millimeter en dat maakt hem 22 millimeter langer en 47 millimeter hoger dan zijn voorganger. De kofferbak groeit tot 300 liter. Wanneer je de achterbank neerklapt, ontstaat een laadruim van 1.163 liter.
      Hoewel de FABIA groeit en meer ruimte biedt, is de tweede generatie niet zwaarder. Vele uren in de windtunnel bezorgen hem bovendien een lage luchtweerstand (Cw-waarde: 0,33). Onthoud dat getal voor later.
      Derde FABIA: breder, lager en 330 liter
      In 2014 gaat de FABIA van vriendelijk naar stoer, met de introductie van de derde generatie. Op alle vlakken meer auto, dat is het idee achter het nieuwe model. Ruimte is wederom een belangrijk verkoopargument, maar gezinnen kicken ook op het geavanceerde infotainmentsysteem en het doordachte gebruiksgemak. Dat laatste is te danken aan de introductie van niet minder dan negen nieuwe de Simply Clever-oplossingen. De USB-poorten en de tablethouder voor de passagiers op de achterbank zijn hier voorbeelden van. Net als de dubbelzijdige kofferbakmat.
      De bagageruimte wordt verder opgerekt: achter in de derde generatie FABIA HATCHBACK past 330 tot 1.150 liter. Om het stoere design kracht bij te zetten, heeft ŠKODA de auto breder en lager gemaakt. De lengte blijft bijna ongewijzigd. De derde generatie FABIA is 3.997 mm lang, 1.732 mm breed en 1.467 mm hoog. Zie jij jezelf al rijden in deze ŠKODA FABIA? Bekijk de volledig online te bestellen FABIA Online Edition.
      Vierde FABIA: langer, breder en 380 liter
      Het is nog geheim hoe de vierde generatie FABIA eruitziet, maar zijn afmetingen delen we graag met je. Doordat-ie op het MQB-A0-platform staat, wordt de nieuwe FABIA opnieuw groter. Hij is 111 millimeter langer (4.108 mm) en 48 millimeter breder (1.780 mm) dan zijn voorganger. De wielbasis groeit met 94 millimeter. De inzittenden profiteren hiervan, want zij hebben meer ruimte dan ooit tevoren voor hun benen en bagage. De kofferbak heeft een indrukwekkende inhoud van 380 tot 1.190 liter.
      Net als destijds bij de tweede generatie FABIA, weegt het nieuwe model bijna evenveel als zijn voorganger. Ondanks de behoorlijke groeispurt. En ook ditmaal speelt de luchtweerstand een belangrijke rol: had de tweede generatie nog een Cw-waarde van 0,33, de vierde generatie duikt daar flink onder met 0,28. Geen ander automerk in deze klasse doet ŠKODA dat na. Minder luchtweerstand zorgt automatisch voor een lager verbruik.
      De nieuwe FABIA wordt leverbaar met 9 airbags, Adaptive Cruise Control, een haarscherpe Virtual Cockpit en 13 nieuwe Simply Clever-oplossingen. Wil je weten welke? Klik hieronder door naar het bericht met de eerste camouflagefoto’s en de vele handigheidjes van de nieuwe FABIA.
      Lees ook: Nieuwe FABIA: ruimer, veiliger en sportiever dan ooit
      Lees hier het volledige artikel
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe