Ga naar inhoud

Vakantiegeld! Wat ga jij er mee doen?


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo haalde het vorige model Panda slechts 3* voor volwassen en een magere 2* voor kindveiligheid.

Zelfs de Roomster uit 2006 haalde al 5* voor volwassenen en 4* voor kindveiligheid.

Ik weet wel waarin ik m'n kind(eren) het liefst en veiligst transporteerde...

Check het hier:

http://www.euroncap.com/results.aspx

ook voor je tweedehands!

Zo haalde vroeger een 2CV6 een halve * en de Renault4 haalde 1 *....

De Panda moet je niet gebruiken op de snelweg, althans daar gebruiken wij de O2 voor! Als daar op de snelweg een aanrijding plaatsvind waar je bij betrokken bent zit je in de Panda niet goed natuurlijk! In de O2 wel dus die gebruiken we dan ook daarvoor. Onze Panda heeft niet voor niets maar 41000 km gereden in 8 jaar?!

In de stad voldoet de Panda perfect! En de opvolger zullen we eens even gaan bekijken in de test, bedankt voor de link!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle auto's voldoen perfect, zolang er niks mis gaat...

Ik zal wel weer te rationeel zijn, maar ik zie nu ook weer gebeuren "als de kleur maar leuk is" "als het maar een hip modelletje is"

Maar worden je kinderen wel eens vervoerd in dat koekblik? ff snel naar zwemles, ff naar school bij heel slecht weer, etc.

En juist bij zulk soort ritjes ligt het gevaar op de loer. Op de snelweg gebeurt naar verhouding heel weinig.

Denk er nog maar eens over na!

En niet alleen met de gedachtengang van een verkoper (snel, blits, cool), maar als rationeel denkend mens... (en dit is heel serieus bedoeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar worden je kinderen wel eens vervoerd in dat koekblik? ff snel naar zwemles, ff naar school bij heel slecht weer, etc.

En juist bij zulk soort ritjes ligt het gevaar op de loer. Op de snelweg gebeurt naar verhouding heel weinig.

Helemaal gelijk, op de snelweg gebeurt weinig maar als er iets gebeurt daar dan heeft dat gelijk een grote impact.

In de bebouwde kom gebeurt vaker wat maar met lagere snelheid dus lagere impact? Wat is een lage impact? Voor iedereen weer anders natuurlijk maar duidelijk is dat er verschil in zit. Wij kopen natuurlijk niet een grote stevige bak voor de 5000 privé kilometers die wij binnendoor rijden!

Tenminste...ik zou best een W124 Combi willen hebben als privé wagen maar dat ziet ze niet zitten dus die heb ik maar geschrapt.

Hij/zij (de stadsauto) moet wel modern zijn, handelbaar (want in de stad en parkeergarage parkeren), zuinig en tochwel enigszins leuk smoelen!

Keus zat als je kijkt op www.gaspedaal.nl bijvoorbeeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons vakantiegeld gaat voor een deel op aan een nieuwe bril,( die kosten tegenwoordig serieus geld) kleding en wat over blijft wordt gespaard voor een extra aflossing op de hypotheek.

Helaas bij ons geen werk voor Marco, wij hebben geen schulden (buiten een kleine hypotheek) en betalingsproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle auto's voldoen perfect, zolang er niks mis gaat...

Ik zal wel weer te rationeel zijn, maar ik zie nu ook weer gebeuren "als de kleur maar leuk is" "als het maar een hip modelletje is"

Maar worden je kinderen wel eens vervoerd in dat koekblik? ff snel naar zwemles, ff naar school bij heel slecht weer, etc.

En juist bij zulk soort ritjes ligt het gevaar op de loer. Op de snelweg gebeurt naar verhouding heel weinig.

Denk er nog maar eens over na!

En niet alleen met de gedachtengang van een verkoper (snel, blits, cool), maar als rationeel denkend mens... (en dit is heel serieus bedoeld)

Misschien wel off topic, maar rationeel vind ik hier ook afhankelijk van de situatie.

Ik ga bijvoorbeeld met het vliegtuig op reis, is iemand die met de auto gaat dan niet rationeel, omdat het per definitie veel onveiliger is? Ik ga dagelijks werken met de trein, heel veilig, iemand die dagelijks met zijn auto gaat werken (gelijk welke) is dus ook niet rationeel bezig (om nog niet te spreken van iemand die bijvoorbeeld verkoper is en veel kilometers maakt). En wat dat met een fietstochtje met de kindjes, rationeel?

Maar omdat ik dan met een Panda zou rondtoeren, zou ik niet rationeel zijn omdat er een nog veiligere (lees: grotere en duurdere) wagen bestaat. Terwijl alle kleine auto's die vandaag in Europa te koop zijn toch wel degelijk uitgerust zijn qua veiligheid.

En Angst is juist de beste marketingtruc voor de verkoper, let maar op dat een autoverkoper altijd begint over hoe zwaar de deuren wel zijn (en voel er maar eens aan hoor meneer). Hij weet heel goed dat dat het referentiepunt van de koper is om de wagen als veilig te bestempelen. Met angst verkoop je alles, ook geloof en oorlog. Vooral opletten dat die angst overeenstemt met een statistische werkelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, want groter of zwaarder en duurder is niet altijd beter. De grote lompe amerikaanse bakken zijn vaak helemaal niet veilig. Zo kwam recentelijk de Jeep Compass nog slecht uit de testen.

Zo is b.v. de Skoda O2 iets minder veilig dan de Skoda Roomster. Heeft dus niks te maken met grootte of prijs...

Maar ook in de categorie van de Fiat Panda's heb je veiligere en niet veilige auto's. Waar ik op doelde is (en dat heb ik m.i. ook gezegd), veiligheid is zelden een criterium als mensen een auto uitzoeken, laat staan als ze een 2de handsje zoeken. Als het maar een kek kleurtje heeft en cool oogt. De rest (schijnt) is niet belangrijk...

En juist dat boodschappenwagentje wordt vaak gebruikt om de kids te vervoeren, ff door de stad te toeren, e.d.

...

En Angst is juist de beste marketingtruc voor de verkoper...

Nee hoor, verkopers zijn heel oprecht en eerlijk, die zullen je noooooooit wat op de mouw spelden... Vraag maar aan Frank. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veiligheid is de laatste jaren net een enorm verkoopsargument. Wat is er de laatste jaren veranderd aan wagens, ze zijn veiliger en zuiniger (onder de noemer milieuvriendelijker valt dat dan) geworden. Constructeurs doen dat niet voor hun gemoedsrust, geloof ik. De consument kijkt net wel naar die dingen, en daarom is er zoveel veranderd.

En ja, er bestaan dan misschien kleine verschillen tussen de merken. En wat maakt dat dan uit bij een botsing, rationeel gezien? Maar is het rationeel om dan enkel daarop een wagen te gaan selecteren? Dus de Roomster is de veiligste wagen ooit, of je hebt andere dingen laten meespelen zoals kostprijs, rij-eigenschappen?

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, natuurlijk is de Roomster niet de veiligste wagen ooit. Waar zeg ik dat dan???

Dit wordt hoofdzakelijk door bestuurder c.q. zijn/haar omgeving bepaald.

Ik heb destijds gekeken naar prijs/prestatieverhouding en daarbij speelden de veiligheids- en praktische aspecten ook grote rollen. En aangezien de portemonnee niet oneindig is, kwam ik bij deze auto uit. Eigenlijk heel simpel. En verkopers had ik daarbij niet nodig. Die heb ik alleen maar gesproken om het over de prijs te hebben, meer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen kiezen of beslissen meestal helemaal niet rationeel. Dat is uitputtend aangetoond aan de hand van experimenteel sociaal psychologisch onderzoek. De ratio wordt meestal achteraf geconstrueerd, zodanig dat deze in overeenstemming is met de gemaakte keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het simpel, ging het spenderen aan een nieuwe fiets. Spijtig genoeg heeft de belastingsdienst na anderhalf jaar rekenen vorige week ons aanslagbiliet toegestuurd, mijn vakantiegeld gaat dus integraal naar de Belgische staat :(

De fiets zal voor volgend jaar worden want het vakantiegeld van mijn vrouw gaat effectief aan vakantie besteed worden, al weten we nog niet hoe en naar waar.

aangepast door Steven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons was de vakantie al geboekt en nu betaald met het vakantiegeld van mevr. Bakkertje, mijn vakantiegeld staat keurig op de spaarrekening die is afgelopen jaar aardig geplunderd (caraven en New Beetle gekocht..) en ik vind het altijd wel een fijne gedachte om wat achter de hand te hebben voor het geval de wasmachine (ships onze Miele is alweer 12 jaar oud..) stuk gaat ofzo.

Nu nog wat beter weer, we blijven immers in NL deze reis..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klaar met investeren! We hebben vanmiddag een jong gebruikte Fiat Panda gekocht uit 2008 en onze Panda uit 2003 is naar een collega gegaan in het ziekenhuis waar Francisca werkt! Iedereen blij! Ja.

Die "nieuwe" Panda is zilvermetallic met een panoramadak, airco en mooie alcantara bekleding! Over een paar dagen halen we hem op. De meeste Panda's hebben een 2-kleurige stoffen bekleding dus Francisca ging gelijk voor de bijl toen ze deze zag vanmiddag....

post-4-0-41910200-1339177996_thumb.jpg

post-4-0-35361200-1339178073_thumb.jpg

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig kunnen we weer een paar jaar vooruit! Met deze blauwe uit 2003 hebben we 7 jaar mee gereden! Dus 3000 km/jaar.....want we kochten de blauwe met 20k km en nu staat er bijna 41k km op.....schandalig weinig meegereden dus! Wel goed voor het milieu zijn we dus?

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eerder dat je goed bent geweest voor de belasting en de verzekerings maatschappij !?

Want je hebt toch met 21K het milieu vervuild !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je de vorige eigenlijk ingeruild met 41.000 km? Is het niet exact hetzelfde model dat je terug gekocht hebt?

Waarschijnlijk waren ze uitgekeken na al die jaren op de kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk waren ze uitgekeken na al die jaren op de kleur.

Precies de kleur! Na 7 jaar toch iets heel anders. maar ook een Panoramadak erin nu en het schijnt zelfs dat deze zilver metallic Panda een Facelift uitvoering betreft: Nu een rood logo i.p.v. een blauw 2003 logo. Andere velgjes ook en een donker interieur! En natuurlijk de alcantara bekleding was de doorslaggevende factor, haha!

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit mvr WMM op het Fiat forum binnenkort :-)

Een tweede auto eens je dit gewoon bent is het moeilijk te missen het is een stukje vrijheid.

Ha, dat zou wat zijn zeg, Francisca op een Forum? Nee, gaat niet gebeuren want ze vindt het allemaal onzin wat wij hier doen...

En vrijheid kost nu inderdaad een paar euro per dag.....ik ga maar niet uitrekenen hoeveel het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe