Ga naar inhoud

TrafiX stelt zich voor


TrafiX
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo forum,

Bij een Fabia Combi RS (wit!) moet je natuurlijk een goed forum hebben. Welnu, de Fabia is er net en dan nu ook een forum. Ik hoop er nuttige zaken te weten te komen en kan misschien ook wat bijdragen in de discussies.

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal voor het warme welkom. Dan kunnen de foto's niet uitblijven. Ze komen er binnenkort op hoor!

De Fabia heb ik nog maar net, maar ik kan wel zeggen: formidabel zoals dat rijdt. En.... nee, geen proefrit destijds gemaakt, dus de verrassing was des te groter!

Eén nadeel: 6 maanden gewacht, hoofdzakelijk vanwege de DSG-7 automatische versnellingsbak. Werkelijk Een super automaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Je hoort vaak dat je in een RS (of vergelijkbaars) juist zelf zou "moeten" schakelen. Nou, laat je niet voor de gek houden, die automaat maakt er echt een feestje van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit fijne forum.

Over het algemeen schakelt een automaat veel sneller, dan dat de gemiddelde automobilist met de hand kan schakelen.

Het met de hand schakelen heeft volgens vele iets sportiefs.

Mijn volgende auto wordt toch ook een automaat, en wellicht een DSG.

Alleen is de keuze bij de Fabia wel erg beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Je hoort vaak dat je in een RS (of vergelijkbaars) juist zelf zou "moeten" schakelen. Nou, laat je niet voor de gek houden, die automaat maakt er echt een feestje van!
dat idee heeft men vaak ja. Gaat meestal samen met gebrek aan ervaring met een dsg versie

't gaat ook niet om sneller schakelen, maar wel om het zelf kunnen bepalen wanneer je schakelt. Als ik op de Nurburgring rijd, dan kan ik echt niet sneller schakelen dan mijn DSG. Maar ik bepaal wel graag zelf wanneer ik schakel, zodat ik niet net voor (of erger, ín) de bocht wordt verrast door een schakelactie. Maar in 95% van mijn normale straatgebruik voldoet de DSG prima, nou, dan moet je die 5% maar op de koop toenemen.

O ja, Welkom hier natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is jammer, bij Fabia (muv RS) en Rooomster is DSG niet meer te krijgen. Men kan de vraag niet aan blijkbaar.

Maar da's weer zo'n vreemde modelpolitiek van Pon..., in Duitsland en Oostenrijk is een DSG uitvoering voor de Fabia en Roomster nog gewoon configureerbaar en bestelbaar.

Hier in NL blijkbaar (?) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit fijne forum.

Over het algemeen schakelt een automaat veel sneller, dan dat de gemiddelde automobilist met de hand kan schakelen.

Het met de hand schakelen heeft volgens vele iets sportiefs.

Mijn volgende auto wordt toch ook een automaat, en wellicht een DSG.

Alleen is de keuze bij de Fabia wel erg beperkt.

Absolute aanrader. En als die DSG-7 tegen die tijd nog steeds alleen in een FabiaRS zit, hou je er dan wel even rekening mee dat 1:22 "niet helemaal" gehaald kan worden? ^_^

ja, dat is jammer, bij Fabia (muv RS) en Rooomster is DSG niet meer te krijgen. Men kan de vraag niet aan blijkbaar.

Klopt. Niet alleen voor Skoda's maar dat geldt voor alle VAG merken. Er wordt gewerkt aan extra productiefaciliteit, maar voordat dat echt zoden aan de dijk zet zijn we minstens een half tot 1 jaar verder.

Regiomarketing is soms ondoorgrondelijk. PON bepaalt het nou eenmaal voor NL. Technisch maakt het echter niks uit in welk model de bak wordt geschroefd, als de motor-bak combinatie maar OK is. Ook de 1.2 TSI is prima te combineren met de DSG-7 bak.

Mijn RS komt niet op het circuit, hoe dichtbij ook, dus wat betreft de schakelmomenten vind ik het wel prima, als het maar doeltreffend en vooral snel gebeurt. En dat is dan ook het geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al zoiets. 105 pk 135? Daar moest meer achter zitten.... Ik heb daar met de RS nog niet meteen behoefte aan ;) . Ook mijn vorige auto had het niet echt nodig, maar bij "normale" vermogens zou ik het zeker doen. Die ongeveer 20% extra is bij gewone chiptuning van bonafide bedrijven technisch gezien geen enkel probleem, mits je je auto goed onderhoudt. En je hebt er steeds schik van. Maar nogmaals, m'n RS heeft voorlopig genoeg power.

Een Yeti met 135pk is trouwens ook geen straf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe