Ga naar inhoud

OPROEP 1.2 TSi eigenaren MET 24W6 UPDATE


RoomsterRon
 Delen

Aanbevolen berichten

Je zou bij een tuner kunnen navragen of zij in ieder geval gegevens hebben van auto's met 1.2 TSI motoren voor het tunen en of ze die willen vrijgeven (zonder privé informatie).

Misschien hebben ze zelfs wagens gehad die de aanpassing al hebben gehad. Scheelt je in ieder geval wat metingen (rollenbank is zeker weten niet gratis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baller, misschien is het makkelijk als je wat meer Yeti gegevens in je profiel zet

Zeker met zo'n post als hierboven

Want er zijn vele Yeti uitvoeringen met vele verschillende motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het afgelopen week ook nog even aangekaard bij mijn dealer, toen ik de auto ophaalde van de koppeling reperatie.

Hun antwoordt op een ander motorkarakter was meer van : tja zou best kunnen wij rijden niet zelf een een 1.2 tsi dus of er echt vermogen mist weten we niet.

Ben er verder maar even niet op in gegaan, eerst even afwachten wat er hier gebeurt.

p.s ik zou best wel met mijn auto op "de bank" willen hier bij JD in Lochem maar ga er niet voor betalen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

sponsorloop, stroopwafels verkopen, autoweek of consumentenbond in de arm nemen, rondgaan met de collectebus....

Ik ben op zich wel nieuwsgierig, maar vind het alleen de moeite waard als het bij 1 en dezelfde auto zowel voor als na de update gemeten wordt. In dat geval bied ik een tientje. Als het grapje dan 200 euro kost, hebben we nog 19 mensen nodig die ook een tientje bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o.k., nog 17 personen die "tientjeslid" willen worden van deze actie.

(toch wel leuk als je PON harde cijfers onder de neus zou kunnen wrijven, (grin))

McGrover, zou je zelf even willen informeren wat die twee metingen kosten?

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is al aangepast hoor, met de 2mm vulplaat en de software. Dus kan alleen gemeten worden na de update.

Ik weet niet wat JD van die vulplaat vind? Misschien even een mailtje sturen?

Lees net op zijn site dat een meting 160 euro kost.

aangepast door McGrover
Link naar reactie
Delen op andere sites

o, jammer. Dan houdt het voor mij op, het moet wel een voor en na meting gaan bij dezelfde auto. Maar misschien dat er een nieuwe kandidaat opduikt?

Voor mij geldt dan alleen nog een bedrag van € 5,-

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe waarden.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel vreemd op zich, je zou denken dat zo'n nieuwere toch een K, L of M exemplaar heeft en dus niet in aanmerking komt. Het betreft toch wel de turbo update met de schijf (24W6)?

Inderdaad de dealer in de buurt keek of er recalls waren. Alleen deze was van toepassing alhoewel er soms toch ook geratel is (distributieketting?) als je +-8km hebt gereden. Dan is de motor half warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren bij de dealer voor 1e onderhoud op 30 000km. De 24w6 update werd ook uitgevoerd.

Voorlopig merk ik geen verschil betreffend het vermogen. Het lijkt zelfs dat hij iets sneller reageert rond de 2000 toeren in de 6e versnelling.

Maar ondertussen zijn de problemen met de distrubtieketting verergerd. Maar dat zal ik in het juiste topic zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@baller: Jij schrijft: Het betreft een yeti van bouwjaar 2011 modeljaar 2012 met 28500km op de teller en vooral snelwegkilometers.

Ik ben nieuwsgierig of jij dan een turbo met K, L, of M hebt. Dat zou namelijk nieuwe info betekenen. Dat kan je zelf checken. Zou je dat willen doen? Onder de motorkop zit een onderdeel met aan de onderkant een nummer. Door via een spiegel een foto te maken en deze foto (groter) te bekijken op je pc, kan je het nummer lezen.

Zie de eerste foto van deze post, dan weet je waar je wezen moet:

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s ik zou best wel met mijn auto op "de bank" willen hier bij JD in Lochem maar ga er niet voor betalen......

Die zouden er trouwens zelf ook belang bij moeten hebben om na te gaan wat er met die 1.2 gaat gebeuren en welke effecten dat heeft. Ze verkopen immers genoeg tuning op die motoren en er komen misschien wel veel meer klanten als men een beetje power kwijt raakt door die actie (maar nog wel de beloofde 105 pk heeft). Is dan alleen maar een extra reden om tuning te laten uitvoeren. Dus waarom niet een dorpsgenoot als vrijwillig proefkonijn nemen, voor en na de actie lekker dichtbij? Er hoeft immers geen gratis tuning vanaf, het gaat gewoon om een rondje rollenbank.

Daarnaast zou men waarschijnlijk ook wel willen weten wat de verschillende waardes zijn voor de turbo-druk en dat soort dingen voor en na de werkplaatsactie. Is misschien ook wel van belang voor de tuning en de instellingen daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe